Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-20, 13:04   #61
Ola Wallengren
Registered User
 
Ola Wallengrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 682
Citat:
Ursprungligen postat av Bjern Visa inlägg
Är det en artikel om VLCD?
Nej det är bulkartikeln, och jag fick den i brevlådan igår.

VLCD dieten kommer först i nummer 10 vad jag vet.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 13:35   #62
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Nej det är bulkartikeln, och jag fick den i brevlådan igår.

VLCD dieten kommer först i nummer 10 vad jag vet.
Av nyfikenhet, om gemene styrketränande individ skulle följa detta VLCD upplägg, vad skulle du kortfattat säga att dom kan förvänta sig? I form av styrkeförlust, fettfri massa, fettförlust. Och hur lång period max skulle du rekommendera att man följer ett sådant upplägg?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 14:53   #63
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av Bjern Visa inlägg
Sorry för dubbelpost.

Men vad tror ni vetande om att inta snabba kolhydrater ~15min innan styrketräning? Skulle kolhydraterna göra någon nytta under träningen, eller skulle dom användas till något annat av kroppen?
De hinner nog som Morty säger knappast bli muskelglykogen, utan kommer väl användas som energikälla under passet.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjern Visa inlägg
Ja var lite så jag tänkte, att har man snabba kolhydrater tillgängliga kanske det används som energikälla istället för glykogenet?
Istället för leverglykogen kanske om det var det du syftade på. Muskelglykogenet används när du använder musklerna och vad jag vet inte till att hålla blodsockret uppe.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 17:56   #64
tjing
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 6 562
Muskelglykogen kan bara användas av respektive muskler ja. Ur en evolutionär synvinkel är det tack och lov. Annars hade man stått där utsvulten efter ett par dagars fasta framför den saftiga buffeln men knappt orkat röra sig för att ha ihjäl den när den lunkar iväg.

Exogent (utifrån) tillfört kolhydrat kommer att användas som energi i träningen om du tar det så nära som en kvart innan.

Senast redigerad av tjing den 2012-06-20 klockan 17:58.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 18:01   #65
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Muskelglykogen kan bara användas av respektive muskler ja.
Det kan inte flytta sig mellan musklerna?
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 19:30   #66
boy18
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: --------
Inlägg: 25
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Ingen som säger det är bra. Men det är jävligt effektivt.
för vad är det effektivt förutom viktminskningen? tappar man lika mkt muskelmassa som fett eller går man ner mer i fett?

Om man nu bestämmer sig för o prova detta är kostuppläget bra om man tar multivitamin en tablett varje dag
vassleprotein 3ggr per dag
kaseinprotein 3ggr per dag
1liter minimjölk

det blir runt 5gram fett 207gram protein och 50kolhydrater

Hur lång period e det värt o köra ?
boy18 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 19:46   #67
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av boy18 Visa inlägg
för vad är det effektivt förutom viktminskningen? tappar man lika mkt muskelmassa som fett eller går man ner mer i fett?

Om man nu bestämmer sig för o prova detta är kostuppläget bra om man tar multivitamin en tablett varje dag
vassleprotein 3ggr per dag
kaseinprotein 3ggr per dag
1liter minimjölk

det blir runt 5gram fett 207gram protein och 50kolhydrater

Hur lång period e det värt o köra ?
Man tappar mycket fett. Kanske viss del muskelmassa ryker på köpet också men majoriteten av det man tappar lär vara fett, om man gör rätt och styrketränar. En långsammare deff lär vara båda skonsammare med tanke på eventuell muskelförlust samt välbefinnande men då tar det även längre tid.

Tycker du ska skippa mjölken i ditt upplägg och byta ut vasslet mot aminosyror.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 20:00   #68
boy18
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: --------
Inlägg: 25
av vilken orsak ska jag skippa mjölken och vasslet??? går det bra med bcaa istället för eea?
boy18 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 20:03   #69
Bjern
Registered User
 
Bjerns avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 965
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
De hinner nog som Morty säger knappast bli muskelglykogen, utan kommer väl användas som energikälla under passet.

Istället för leverglykogen kanske om det var det du syftade på. Muskelglykogenet används när du använder musklerna och vad jag vet inte till att hålla blodsockret uppe.
Ja det kanske är värt att prova iaf

EDIT: Jag har förstått det som att om man har snabba kolhydrater i omlopp under styrkepasset, så kan kolhydraterna gå direkt in som glykogen och behöver därför inte fyllas på efteråt? Ungefär som att kolhydraterna används istället för muskelglykogen. Kanske fel tänkt av mig?
__________________
Atdevonline.com - Skriverier om ny forskning jag tycker är intressant

Senast redigerad av Bjern den 2012-06-20 klockan 20:07.
Bjern är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 20:31   #70
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av boy18 Visa inlägg
av vilken orsak ska jag skippa mjölken och vasslet??? går det bra med bcaa istället för eea?
"Onödiga" kolhydrater från mjölksockret. Färre kalorier från EAA för samma mängd essentiella aminosyror. Ger något mindre insulinfrisättning än vassle har jag för mig, samt något kraftigare akut stimulans av MPS också.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjern Visa inlägg
EDIT: Jag har förstått det som att om man har snabba kolhydrater i omlopp under styrkepasset, så kan kolhydraterna gå direkt in som glykogen och behöver därför inte fyllas på efteråt? Ungefär som att kolhydraterna används istället för muskelglykogen. Kanske fel tänkt av mig?
Förstår nog inte riktigt vad du menar. Varför inte bara vänta till efter passet med att inta kolhydraterna om syftet ändå är att dom ska bli till glykogen? Tanken med snabba kolhydrater just innan är för att ge energi under passet, energi i form av glukos i blodet.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 20:34   #71
Bjern
Registered User
 
Bjerns avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 965
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Förstår nog inte riktigt vad du menar. Varför inte bara vänta till efter passet med att inta kolhydraterna om syftet ändå är att dom ska bli till glykogen? Tanken med snabba kolhydrater just innan är för att ge energi under passet, energi i form av glukos i blodet.
Läste en artikel av Bartoll där han beskrev det där. Men det är nog som du säger, kolhydraterna lär ju inte användas till att både höja blodsockret och samtidigt lagra in glykogen.
__________________
Atdevonline.com - Skriverier om ny forskning jag tycker är intressant
Bjern är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 20:51   #72
boy18
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: --------
Inlägg: 25
men blir hela dieten fel om man dricker mjölken efter träningen för lite påfyllnad med lite kolhydrater och kan man göra så att man mixar in lite vassle med kaseinet pga den här insulinfrisättningen?

kaloriintaget blir ungefär 1150 med mjölken o utan runt 850
boy18 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 21:14   #73
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Citat:
Ursprungligen postat av boy18 Visa inlägg
men blir hela dieten fel om man dricker mjölken efter träningen för lite påfyllnad med lite kolhydrater och kan man göra så att man mixar in lite vassle med kaseinet pga den här insulinfrisättningen?

kaloriintaget blir ungefär 1150 med mjölken o utan runt 850
Du kan ju modifiera och ändra hur du vill men desto mer du ändrar desto längre från grundupplägget blir det ju. Ungefär som med alla dieter eller upplägg.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 21:33   #74
boy18
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Ort: --------
Inlägg: 25
ok, då tänkte jag köra med bcaa på morgon sen 1tim efter kasein 36g o upprepa det sammanlagt 4ggr och köpa ngt multivitamin tillskott som jag får ta varje morgon.

Provar upplägget i 10 dagar så får jag se hur mkt jag tappar i kilo och om jag tappar ngt på vikterna har i dagsläget 84.5kg o e 183cm
boy18 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-21, 18:06   #75
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 498
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Det kan inte flytta sig mellan musklerna?
Teoretiskt JA. Praktiskt NEJ.

Du kan träna anaerobt och muskelglykogenet blir till mjölksyra som går till levern. Levern kör glukoneogenesen och fixar fram glukos. Nu gäller det vilken näringsstatus du har.
Kör du VLDL är du under svält med lågt blodsocker. Levern skickar ut glukosen som blodsocker och håller hjäran med energi. Chansen att muskler ska hinna med och få glukos är NOLL.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)