Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-01, 17:34   #1
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Tips på löjligt billiga maträtter

Titel
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-01, 18:45   #2
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Kolla upp det där ”Portioner under tian”.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-01, 19:18   #3
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Havregryn, vassle, vatten. Koka.

Knäck ner några ägg i en varm kastrull med pasta, utan vatten, och rör runt ett tag.

Koka linser, ärtor och bovete, blanda i lite tomatpure om du vill slå på stort.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-01, 19:21   #4
lowdice
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 71
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Kolla upp det där ”Portioner under tian”.
This.
lowdice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-01, 20:13   #5
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Kokt potatis med salt.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-01, 20:29   #6
JonasSthlm
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 6
Brukar när jag hittar färsk kycklingfilé som går ut samma dag eller dagen efter säga till i kassan på Coop så drar dom av 50% på priset.
JonasSthlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-01, 20:53   #7
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Vassle + banan + havregryn + jordnötssmör?
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-02, 06:31   #8
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 721
Vad som är billigt är lite relativt och sen beror det ju på hur "petig" man är med varför det kan vara så billigt. MEN nudlar kan man ofta få typ 5 paket för 20-40kr. Jag hittade också t ex kycklingfile igår på Willys för 29kr. Det var 4 filéer så 7.25kr per bit.

Om du får ett paket nudlar för 4kr och en kycklingfile för 7.25kr så är det alltså en maträtt för under 12kr. "Lyxa" till med lite grönsaker och chilisås så har du en wok.

Annars kan man alltid käka gröt och vassle, varma mackor av olika slag, vad som helst med ägg osv. Kvarg på Lidle brukar va rätt billigt också.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-02, 06:43   #9
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Min middag när jag deffar är ganska billig: 3st ägg, en burk makrill i tomatsås, 3-500g broccoli. Iof tar jag en proteinshake en timme innan middagen.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-02, 07:28   #10
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Hemmaluncherna under coronasäsongen har varit rätt billiga t ex:
Blodpudding
Omelett
Äggmackor
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-02, 08:27   #11
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Min middag när jag deffar är ganska billig: 3st ägg, en burk makrill i tomatsås, 3-500g broccoli. Iof tar jag en proteinshake en timme innan middagen.
Tänkte säga att makrill inte är billigt, men sen insåg jag att ICA Basic existerar & måhända att 1st sådan om dagen kan försvaras.

Ägg är billigt per innehåll som sagt annars.
Ät enbart ägg kryddade med seltin salt & du kroppen går över till proteinbesparande ketogen produktions läge & hungern dämpas/du behöver äta mindre = löjligt billiga maträtter totalt sett. Kasta in något kryddmått askorbinsyra eller två om dagen även & du slipper t.o.m. få skörbjugg! Episkt imo.

Havregryn är som tidigare sagt "billig" näringsrik mat, brukar
givetvis hälla på tungan & svälja med vatten. Tyvärr är det signifikant med kolhydrater i havregryn. Keto > kolhydrater.

Fasta istället! Du behöver inte ens dricka vatten på iaf 5 dagar med lätt promenad som högsta daglig ansträngning. Gg ez. Billig, billigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-02, 08:30   #12
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Vad är billigt? Köttfärssås och spaghetti är ju relativt billigt tycker jag, men mycket dyrare än t.ex. ris och frusen kyckling som är köpt på rea på netto.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-02, 09:57   #13
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Vad är billigt? Köttfärssås och spaghetti är ju relativt billigt tycker jag, men mycket dyrare än t.ex. ris och frusen kyckling som är köpt på rea på netto.
Precis, jag räknade ut att man kan få t ex nudlar och kycklingfile för 11kr per portion. Billiggare i vissa fall. Köper man irländsk nötfärs och nån billig pasta kostar väll en portion ca 10-12kr där med.

Behöver man äta billigare än så kan det vara dags att be om löneökning eller nått :P

Själv äter jag hellre gott än billigt, men alla är vi olika och har olika möjligheter.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-02, 10:35   #14
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Vad är billigt? Köttfärssås och spaghetti är ju relativt billigt tycker jag, men mycket dyrare än t.ex. ris och frusen kyckling som är köpt på rea på netto.
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
Vad som är billigt är lite relativt och sen beror det ju på hur "petig" man är med varför det kan vara så billigt. MEN nudlar kan man ofta få typ 5 paket för 20-40kr. Jag hittade också t ex kycklingfile igår på Willys för 29kr. Det var 4 filéer så 7.25kr per bit.

Om du får ett paket nudlar för 4kr och en kycklingfile för 7.25kr så är det alltså en maträtt för under 12kr. "Lyxa" till med lite grönsaker och chilisås så har du en wok.

Annars kan man alltid käka gröt och vassle, varma mackor av olika slag, vad som helst med ägg osv. Kvarg på Lidle brukar va rätt billigt också.
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Kokt potatis med salt.

Bra tips. Alla tips är välkomna, både det billigaste och det som är "ganska" billigt. Jag är nyexaminerad och arbetslös, vill minimera utgifterna åtminstone under kommande halvåret. Klarar mig ett tag på mina besparingar men jag vill minimera beloppet jag behöver ta av. Inledde igår med pulvermos och falukorv.


Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Kolla upp det där ”Portioner under tian”.
Tack, den har jag koll på. Kommer bli att köra lite där ifrån då och då.

Senast redigerad av smerk den 2020-09-02 klockan 10:38.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-02, 10:37   #15
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Bra tips. Alla tips är välkomna. Nyexaminerad arbetslös student, vill minimera utgifterna åtminstone under kommande halvåret. Inledde igår med pulvermos och falukorv.







Tack, den har jag koll på. Kommer bli att köra lite där ifrån då och då.
Grattis.

Tuff situation att komma ut i arbetslivet om man inte hade massa praktik under studierna och fått jobb därigenom... Jag hade tur och klarade mig med ett år, och fortsatt ha "tur" under tiden då folk som vart konsulter längre på företaget jag är fått gå men jag är kvar.

Personligen tycker jag mat är en sak som jag gillar att lägga pengar på, men man behöver såklart ha pengar in för det.



Skickat från BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)