Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-22, 09:48   #31
KlopFer
Mr.KlopFis
 
KlopFers avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: ...
Inlägg: 316
Jag tror jag läst det någonstans. Men varför måste du bo kvar i din håla du kommer ifrån? Rör på dig förihelvete.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tycker man så om sin egen pillesnopp tycker jag synd om den lilla pillesnoppen. Min mus ska ha det fint som snus iaf!
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 10:24   #32
grondahl
Dryg, slö & långsam
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 418
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ugh, fy fan.
Nu ska man kanske inte ta kraven från en innerstadsskola i Stockholm med estetisk inriktning som generell kravbild för vad som krävs för att landa ett bildlärarjobb rent generellt.
grondahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 10:53   #33
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer Visa inlägg
Jag tror jag läst det någonstans. Men varför måste du bo kvar i din håla du kommer ifrån? Rör på dig förihelvete.
Jag bor i den optimala lägenheten. Jag kommer aldrig bo billigare, fräschare, tystare, i ett säkrare område, eller närmare min släkt.

Citat:
Ursprungligen postat av grondahl Visa inlägg
Nu ska man kanske inte ta kraven från en innerstadsskola i Stockholm med estetisk inriktning som generell kravbild för vad som krävs för att landa ett bildlärarjobb rent generellt.
Nej, jag tänkte med på det. Mitt ex var bildlärare åt 5:e-9:e-klassare och hennes jobb bestod typ av att hitta på roliga grejer åt dem att göra. Känns inte som om gymnasienivå i en "vanlig" skola skulle vara så mycket svårare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 11:09   #34
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag bor i den optimala lägenheten.


Ronneby sommartid.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 11:23   #35
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
[/IMG]

Ronneby sommartid.
Det där är inte den optimala lägenheten. Den kostar till att börja med säker 100 gånger mer än min lägenhet.

Tänker inte flytta till en större stad och behöva betala tredubbla min nuvarande hyra för att dela boende med nån jävla tjomme som ockuperar toan halvtimmavis, spelar skitmusik, använder upp halva kylen och frysen, diskar för sällan eller klagar på att jag gör det, och sen tvingar mig att leta upp en ännu värre inneboende när han flyttar ut, i ett område där jag måste gå slalom mellan knarkare och rånare för att ta mig fram och där det tar 40 minuter med buss till gymmet, bara för att jag kanske kan hitta ett jobb som jag inte hatar och som kanske låter mig vara anställd längre än tre månader.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 13:18   #36
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Jag är rätt säker på att det finns en mängd små hålor att vi som faktiskt har bra lägenheter. Problemet för din del är ju att du vill ha kakan och samtidig äta den. Ibland måste man offra något för att få något annat.

Lärare är en del studier och rätt lång utbildning. Finns det inga KY nära som verkar intressanta ?
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 13:24   #37
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Jag är rätt säker på att det finns en mängd små hålor att vi som faktiskt har bra lägenheter. Problemet för din del är ju att du vill ha kakan och samtidig äta den. Ibland måste man offra något för att få något annat.
Behöver ju inte offra något om jag ska plugga till vissa av de där grejerna som jag har föreslagit, t ex lärare. Det finns i Kristianstad, bara 1 dryg timme bort med tåg.

Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Lärare är en del studier och rätt lång utbildning. Finns det inga KY nära som verkar intressanta ?
Dunno.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 13:51   #38
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Verkar iof som det kan vara nååågot breda krav:
http://ledigajobb.stockholm.se/jobb/...m_-194924.html
Södra Latin....
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 14:40   #39
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Har inte läst hela tråden, men lärare behövs överallt. Jag är lärare i grunden och rekommenderar det! Men håll dig för f-n till gymnasiet eller äldre! Småungar i flock är vidriga! Du är ju en fena på att teckna? Bild i kombination med annat ämne? Bild brukar gå att kombinera med de flesta ämnen, så det ska nog gå.
Löneläge... Jag är rektor på en gymnasieskola och "mina" lärare (med legitimation) får ca 30-35 tusen i ingångslön. Kanske inte någon direktörslön, men på gymnasiet är arbetsinsatsen inte så enorm heller. Många lov, bra arbetstider, stor frihet och delaktighet och gymnasieungdomar går att resonera med! Nackdelen med Bild på gymnasiet är att det inte är så många program som erbjuder det...
Som lärare är du hyfsat attraktiv även inom andra yrkesområden om du skulle ledsna.
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 14:45   #40
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Illustrerade mannen Visa inlägg
Har inte läst hela tråden, men lärare behövs överallt. Jag är lärare i grunden och rekommenderar det! Men håll dig för f-n till gymnasiet eller äldre! Småungar i flock är vidriga! Du är ju en fena på att teckna? Bild i kombination med annat ämne? Bild brukar gå att kombinera med de flesta ämnen, så det ska nog gå.
Löneläge... Jag är rektor på en gymnasieskola och "mina" lärare (med legitimation) får ca 30-35 tusen i ingångslön. Kanske inte någon direktörslön, men på gymnasiet är arbetsinsatsen inte så enorm heller. Många lov, bra arbetstider, stor frihet och delaktighet och gymnasieungdomar går att resonera med! Nackdelen med Bild på gymnasiet är att det inte är så många program som erbjuder det...
Som lärare är du hyfsat attraktiv även inom andra yrkesområden om du skulle ledsna.
Tack! Lönen (den som du beskriver, vilken är samma som jag hört från andra ställen) är mer än vad jag behöver. Dessutom är det lätt att få tillsvidareanställning, vilket nästan är ett måste för banklån.

Bildlärare är intressant men biologi är som sagt det ämne jag är mest intresserad av! Lite nyfiken på svenska och engelska också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-26, 09:16   #41
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 172
Du kanske skulle bli lärare för vuxna elever?

Vuxna elever är ju på undervisning av egen vilja och bör således engagera sig mer i din undervisning.
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-26, 10:41   #42
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Bild- och estetlärare på gymnasienivå verkar överlag ha det betydligt lugnare och vara mer avslappnade jämfört med lärare i andra ämnen. Sen finns det ju andra områden som man även kan lära ut - utöver det klassiska bildämnet - t.ex. fotografisk bild (fotografi och Photoshop) och medieproduktion (göra videos, podcasts m.fl.) Varierar från skola till skola.

Hitta på roliga uppgifter, ta fram utrustning åt eleverna och låt dem sätta igång. Under tiden kan du pilla med egna projekt eller gå runt och prata lite med folk.

Utöver det så har elever på estetiska program en tendens att vara lite snällare och lugnare, vilket säkert kan vara skönt så man slipper hantera en klass med macho hockeykillar som springer runt och kastar snusprillor i lärarens fejs.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-26, 12:33   #43
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Telefonintervjuare, tex. På Sifo hade passat dig tror jag.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-26, 16:39   #44
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg


Ronneby sommartid.
Ja, ungefär så det såg ut i mitt huvud...
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-26, 16:42   #45
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av raschmus Visa inlägg
du kanske skulle bli lärare för vuxna elever?

Vuxna elever är ju på undervisning av egen vilja och bör således engagera sig mer i din undervisning.
sfi!

Senast redigerad av Macroman den 2018-02-26 klockan 16:43.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)