Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-14, 09:57   #61
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K Visa inlägg
Okej, lite konstruktiv kritik här. Men du MÅSTE se gladare ut och ögonen behöver vakna upp lite och få mer energi. I övrigt är det absolut inget fel på utseendet. Sedan tror jag gärna att folk vill se åtminstone torso också.
Jag har själv problem med att le IRL för det är inte min naturliga look, men det är of highest importance. Du kan ju alltid le med stängd mun om du inte är nöjd med leendet generellt.
Tack!

Just nu har jag faktiskt den här som visningsbild på Happy Pancake. Lustigt nog får jag svar ganska ofta ändå:



Och jag har den här som Tinderbild, och har fått 5-10 matchningar med den. Tror vissa tjejer gillar självdistans:

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 10:02   #62
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Att bli deprimerad över att inte få några tjejer leder till att man får ännu sämre utsikt att få några tjejer, eftersom tjejer verkar ha en väldigt stor aversion mot killar som beklagar sig över detta.

Nu är det kanske självklart, men var gärna ärlig med hur du mår anonymt som här, men ljug och fejka att du inte alls är deprimerad i kontakten med tjejer du är intresserad av.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 10:05   #63
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Hahahaha!

De där 2 bilderna är 100 gånger bättre. Jag tycker helt och hållet att du ska radera den första bilden från din profil eftersom man blir lite "ledsen" av att se den bilden.
De andra är grymma! Nakenbilden är väldigt rolig, men jag tror tyvärr att de "snälla" tjejerna kommer att bli ganska avskräckta av den.
Hade du haft byxor på dig med naken överkropp och exakt samma bild så tror jag även att de mest fromma kvinnorna hade kunnat tänka sig att svara/matcha
Patriarch K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 10:23   #64
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Att bli deprimerad över att inte få några tjejer leder till att man får ännu sämre utsikt att få några tjejer, eftersom tjejer verkar ha en väldigt stor aversion mot killar som beklagar sig över detta.

Nu är det kanske självklart, men var gärna ärlig med hur du mår anonymt som här, men ljug och fejka att du inte alls är deprimerad i kontakten med tjejer du är intresserad av.
Man behöver inte ljuga, men man kan undvika ämnet, och om hon frågar "hur känns det att inte ha fått ragg på 5 år?" så behöver han kanske inte svara "det gör mig deprimerad", utan kanske "ah, det är rätt drygt alltså".

Men annars är ett av de bästa raggningstipsen att försöka må bra överlag och skaffa hobbyer man gillar och livsmål som känns bra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 11:07   #65
lanzal
Registered User
 
lanzals avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Trosa / Linköping
Inlägg: 1 277
Nils! Du låter rätt deprimerad, har du provat att prata med en psykolog eller något någon gång? Jag har själv inte gjort det men skulle vilja prova, vet flera som har gjort det och de funkar verkligen om man hittar någon man klickar med. Tror du att du skulle må bättre om du fick lite mer rätsida på dina tankar och därmed ha lättare att hitta en partner (notera, partner är inte målet, målet är att må bra själv).
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...23#post3408823Min träningsjournal!
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark
lanzal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 11:15   #66
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är en sanning med modifikation, enligt min personliga erfarenhet. Under mina nio månader i Australien upplevde jag inte att det var lättare att få ragg än i Sverige.

När jag var i Hongkong var jag väl lite för ung för att ragga. När jag var i Peking var jag på en nattklubb en kväll. Märkte inte alls att jag var populär. Så vad jag har märkt så är det faktiskt inte lättare i andra länder. De få gånger jag gått ut i Norge och Danmark har jag inte heller direkt upplevt några fördelar. Eller, jag fick iofs ragg en av de två gånger jag gick ut i Oslo, så jag kanske ska hålla mun.

Det är nog lättare för svenska killar i länder där lokalbefolkningen inte är vit. Jag tror det svenskar tjänar på i t ex Sydamerika och Asien (har hört att det ska vara löjligt lätt som svensk att få ragg i Afrika också) är att vi ser ut som "dom snygga killarna i filmerna och tv-serierna" - för let's face it, skönhetsidealet inom film och tv är vitt. (Det gick som sagt inte bra för mig i Peking, men jag har hört historier från andra.)
Alla är olika, det handlar egentligen inte om dig eller mig, utan generellt. Jag vet killar som har skitlätt att hitta tjejer i Sverige och tycker det är svårt i Hongkong, finns alltid undantag. Sen passar inte utlänska tjejer alla, man måste ha en annan öppenhet mot andra kulturer.
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 12:20   #67
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Något i det svenska samhället är det som har hänt, där är jag med er. Jag tror och tycker mig däremot inte se att det är brudarna det är fel på.

Jag har två grupper av vänner. Den ena är bara barndomsvänner som jag har känt sedan småskolan och det är de jag umgås mest med. Vi har mer eller mindre uppfostrat varandra och inom den här gruppen är det ca 10 st varav en lider av ofrivilligt celibat. Flera riktigt snygga, andra som ser alldagliga och några fula. Det är inte den fula som är ligglös. Snittlängd i gruppen är väl ca 180 cm.

Inom den andra gruppen, kollegor från ett jobb för ett par år sedan, har mer eller mindre sex av sex problem med att få sex. Två riktigt snygga, resten alldagliga. Snittlängd kring 185 cm, snittinkomst bra mycket högre än mina bästa vänner.

Utöver detta har jag en hög av nära bekanta inom olika samhällsklasser (från kåkfarare till samhällstoppen) som jag roar mig med att göra lite sociala experiment på ibland. Inte som i att jag manipulerar runt och så utan snarare att jag studerar dem och tittar hur de fungerar i olika situationer.

Den sexlösa skaran har en väldigt gemensam nämnare som jag har tagit upp på forumet tidigare och den stavas feghet. Inte bara feghet som i att de inte törs gå fram till tjejer på krogen eller gå på tinderdejter utan allmän feghet. Det kan vara så enkelt som att de är så rädda att göra tjejen stött att de drar tråkigare skämt än min farfar eller att de sitter och nöter om ämnen som inte en jävel under sextio vill prata om. Flera av dessa ser ut att ha varit och handlat kläder med sin morsa.

Sitter jag med någon av fegisarna på en krog och frågar om vi ska dra och sätta oss bredvid några tjejer så får jag ett nervöst fnitter tillbaka och sedan smyger de upp bakom mig som om jag är deras farsa. Frågar jag någon i den andra gruppen så får jag olika reaktioner, vissa tar det på blodigt allvar och tänker inte flamsa bort det medan andra skrattar och säger att det blir kul men de gör det oavsett så länge de faktiskt vill.

Med allmän feghet menar jag egentligen framförallt i övriga livet. Allt är svårt, omöjligt eller för farligt. Det och passivitet verkar nästan vara något de alla eftersträvar.

De som är värst nere i träsket av ensamhet kan jag nästan urskilja på avstånd, även om jag inte känner personen. Det är liksom något ansträngt över hela kroppen och då syftar jag inte ens på den blålila färgen på bollarna utan snarare den där pinnen i röven. Jag ser de aldrig med det där avslappnade leendet som tjejer älskar när killar drar av och om man frågar de nått så svarar de som om det är ett förhör. Det är sällan utseendet det är fel på utan inställning.
Blomkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 12:36   #68
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Något i det svenska samhället är det som har hänt, där är jag med er. Jag tror och tycker mig däremot inte se att det är brudarna det är fel på.

Jag har två grupper av vänner. Den ena är bara barndomsvänner som jag har känt sedan småskolan och det är de jag umgås mest med. Vi har mer eller mindre uppfostrat varandra och inom den här gruppen är det ca 10 st varav en lider av ofrivilligt celibat. Flera riktigt snygga, andra som ser alldagliga och några fula. Det är inte den fula som är ligglös. Snittlängd i gruppen är väl ca 180 cm.

Inom den andra gruppen, kollegor från ett jobb för ett par år sedan, har mer eller mindre sex av sex problem med att få sex. Två riktigt snygga, resten alldagliga. Snittlängd kring 185 cm, snittinkomst bra mycket högre än mina bästa vänner.

Utöver detta har jag en hög av nära bekanta inom olika samhällsklasser (från kåkfarare till samhällstoppen) som jag roar mig med att göra lite sociala experiment på ibland. Inte som i att jag manipulerar runt och så utan snarare att jag studerar dem och tittar hur de fungerar i olika situationer.

Den sexlösa skaran har en väldigt gemensam nämnare som jag har tagit upp på forumet tidigare och den stavas feghet. Inte bara feghet som i att de inte törs gå fram till tjejer på krogen eller gå på tinderdejter utan allmän feghet. Det kan vara så enkelt som att de är så rädda att göra tjejen stött att de drar tråkigare skämt än min farfar eller att de sitter och nöter om ämnen som inte en jävel under sextio vill prata om. Flera av dessa ser ut att ha varit och handlat kläder med sin morsa.

Sitter jag med någon av fegisarna på en krog och frågar om vi ska dra och sätta oss bredvid några tjejer så får jag ett nervöst fnitter tillbaka och sedan smyger de upp bakom mig som om jag är deras farsa. Frågar jag någon i den andra gruppen så får jag olika reaktioner, vissa tar det på blodigt allvar och tänker inte flamsa bort det medan andra skrattar och säger att det blir kul men de gör det oavsett så länge de faktiskt vill.

Med allmän feghet menar jag egentligen framförallt i övriga livet. Allt är svårt, omöjligt eller för farligt. Det och passivitet verkar nästan vara något de alla eftersträvar.

De som är värst nere i träsket av ensamhet kan jag nästan urskilja på avstånd, även om jag inte känner personen. Det är liksom något ansträngt över hela kroppen och då syftar jag inte ens på den blålila färgen på bollarna utan snarare den där pinnen i röven. Jag ser de aldrig med det där avslappnade leendet som tjejer älskar när killar drar av och om man frågar de nått så svarar de som om det är ett förhör. Det är sällan utseendet det är fel på utan inställning.
En ganska uttömmande text om det gamla uttrycket "Blyga pojkar får inte kyssa vackra flickor." Det är så sant.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 12:43   #69
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Något i det svenska samhället är det som har hänt, där är jag med er. Jag tror och tycker mig däremot inte se att det är brudarna det är fel på.

.
Jag tror det är det massiva utbudet och valmöjligheterna brudarna har. Förr hade kanske en kvinna tre olika män att välja på. Drängen på samma gård som hon var piga på, mjölnaren 1km bort i grannbyn och en torpare på husbondens mark. Andra, tillgängliga män än de tre, såg hon kanske 2 ggr om året när det var marknad.

Idag har hon 5 kollegor, 3 friendzonade vänner, 7 snubbar hon chattar med på Happy pancake, 55 olika karlar på krogen, sin storasysters make och 112 män bakom skickade penisbilder att välja ifrån.

Det här gör henne förvirrad och ambivalent.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 12:55   #70
Klagarn
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 198
Det är väl bra att tjejer är kräsna. Mänsklighetens gate-keepers. Hade sprungit runt mongos överallt annars..och det är på tiden att de som inte håller måttet nu sorteras bort. Finns allt för många mongos som det är redan..
Klagarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 12:57   #71
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror det är det massiva utbudet och valmöjligheterna brudarna har. Förr hade kanske en kvinna tre olika män att välja på. Drängen på samma gård som hon var piga på, mjölnaren 1km bort i grannbyn och en torpare på husbondens mark. Andra, tillgängliga män än de tre, såg hon kanske 2 ggr om året när det var marknad.

Idag har hon 5 kollegor, 3 friendzonade vänner, 7 snubbar hon chattar med på Happy pancake, 55 olika karlar på krogen, sin storasysters make och 112 män bakom skickade penisbilder att välja ifrån.

Det här gör henne förvirrad och ambivalent.
Är du säker på procentsatsen? 112 män som skickar dickpicks. Världen är verkligen inte vad den varit!
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 13:01   #72
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av Klagarn Visa inlägg
Det är väl bra att tjejer är kräsna. Mänsklighetens gate-keepers. Hade sprungit runt mongos överallt annars..och det är på tiden att de som inte håller måttet nu sorteras bort. Finns allt för många mongos som det är redan..
Är du på riktigt? Träffat många mongos som har fullt normala människor och tvärtom.
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 13:02   #73
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Klagarn Visa inlägg
Det är väl bra att tjejer är kräsna. Mänsklighetens gate-keepers. Hade sprungit runt mongos överallt annars..och det är på tiden att de som inte håller måttet nu sorteras bort. Finns allt för många mongos som det är redan..
Om så är fallet så har dom misslyckats katastrofalt med sin uppgift.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 13:06   #74
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av Klagarn Visa inlägg
Det är väl bra att tjejer är kräsna. Mänsklighetens gate-keepers. Hade sprungit runt mongos överallt annars..och det är på tiden att de som inte håller måttet nu sorteras bort. Finns allt för många mongos som det är redan..
Den delen är satt ur spel. Källa: se vilka som skaffar barn och särskilt flera barn och vid ung ålder.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-14, 13:21   #75
Klagarn
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 198
Tjejernas instinkt som avgör vem som ska få stoppa in den eller inte är resualtet av hundratals års evolution. Ni kan gapa och grina hur mycket som helst.. men det kommer inte förändra något. Får man absolut ingenting.. då bör man ta sig en väldigt lång titt i spegeln och klura ut vad man gör för fel.

Jag själv, som semi alfa-man behöver inte göra mer än att gå till min närmaste Ica butik för att få uppmärksamhet 😀
Klagarn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)