Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-21, 23:29   #256
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av kazzez Visa inlägg
Hur mycket skiljer det sig mellan dig och din brorsa? Skulle vara kul att höra hur mycket som skiljer i styrka otränad när det är samma familj
Jag vet inte. Jag tar lite mer i bänk. Han orkade välta ett traktordäck som jag inte orkade rubba, samt bära upp ett skåp som jag inte orkade lyfta för några trappor. Hans armar ser ut att vara dubbelt så tjocka som mina, fast han har mer kroppsfett också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 23:53   #257
kazzez
"Registrerad Användare"
 
kazzezs avatar
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 112
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag vet inte. Jag tar lite mer i bänk. Han orkade välta ett traktordäck som jag inte orkade rubba, samt bära upp ett skåp som jag inte orkade lyfta för några trappor. Hans armar ser ut att vara dubbelt så tjocka som mina, fast han har mer kroppsfett också.
Men du kanske fick allt istället när det gäller kondition?
kazzez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 07:17   #258
Old Nick
Registered User
 
Old Nicks avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Låter som en utvecklingsstörd person.
Nope. Bara klenare än klenast. Armar och ben är tjocka som sugrör. Pojkaktig röst och dålig skäggväxt. Något hormonellt fel antar jag.

En lustig detalj är att hans självbild är den av ett bottenlöst monster när det kommer till att äta. Han "vräker i sig" mat. Äter hur mycket som helst. Och är ändå smal som en pinne. Men kollar man vad han äter så beter han sig mest som en liten pippifågel.

Det är en liten ostmacka till frukost. Kanske en delicatoboll till fikat. Två små kokta potatisar och 6-7 köttbullar till lunch. Ingenting till eftermiddagsfikat. O.s.v. Jag hade kreverat om jag inte hade fått hela hans dagsintag bara till lunch.

Men han upplever ändå att han pressar i sig hur mycket mat som helst. Men gissningsvis så har han så liten aptit i och med att lillkroppen knappt behöver något bränsle. Och han äter väl så han är proppmätt hela tiden. Så känslan blir den av överätning ändå.

Senast redigerad av Old Nick den 2018-02-22 klockan 07:18.
Old Nick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 09:58   #259
oscarovegren
Registered User
 
oscarovegrens avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Ort: Enköping
Inlägg: 1 146
400 tror jag 90-95% kan klara av. Hälften kanske har förutsättningar att klara 50%. Väldigt stor del av befolkningen har en anatomi och genetik som är riktigt dålig för styrkelyft så 500-600 tror jag är fantasisiffror
__________________
oscarovegren på instagram
Oscar Ovegrens träningsjournal
Född 92, 178 cm lång och styrketränat sedan 2014
OL 85kg [ 120 + 152 ] KL SL [ 220 + 140 + 270 ]
Milen: 39:20
oscarovegren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 10:03   #260
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av kazzez Visa inlägg
Men du kanske fick allt istället när det gäller kondition?
Jag hade asdålig kondition från början, men efter att ha joggat en del i gymnasiet är den okej! Funderar på att se om jag kan springa milen på 40 nån dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Old Nick Visa inlägg
Nope. Bara klenare än klenast. Armar och ben är tjocka som sugrör. Pojkaktig röst och dålig skäggväxt. Något hormonellt fel antar jag.

En lustig detalj är att hans självbild är den av ett bottenlöst monster när det kommer till att äta. Han "vräker i sig" mat. Äter hur mycket som helst. Och är ändå smal som en pinne. Men kollar man vad han äter så beter han sig mest som en liten pippifågel.

Det är en liten ostmacka till frukost. Kanske en delicatoboll till fikat. Två små kokta potatisar och 6-7 köttbullar till lunch. Ingenting till eftermiddagsfikat. O.s.v. Jag hade kreverat om jag inte hade fått hela hans dagsintag bara till lunch.

Men han upplever ändå att han pressar i sig hur mycket mat som helst. Men gissningsvis så har han så liten aptit i och med att lillkroppen knappt behöver något bränsle. Och han äter väl så han är proppmätt hela tiden. Så känslan blir den av överätning ändå.
Har sett det en gång också... Skitsmal kille säger att han "vräker i sig mat", när vi väl åt tillsammans så åt han 2/3 av vad jag åt...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 12:04   #261
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
när jag gjort 510 total på 90kg efter 6.5 år fick jag alltid höra att jag var sämst i världen. när jag ser folk skriva 400-500 total så mår man lite bättre XD

jag tycker det blir svårare och svårare att öka. man vet aldrig riktigt vad som fattas för man ska kunna öka vidare. att bara lägga på volym hela tiden verkar inte göra någon större skillnad efter ett tag. och det är knappast hållbart i längden att ha 2-2.5h pass varje dag med ett vanligt jobb
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 13:34   #262
filantropen78
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 73
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Vad "tränade" du innan du började träna?

Film på den prestationen när du väl klarade den? Låter väldigt extremt och häftigt.
Jag är 40 år gammal, har ingen film och diverse övriga skador nu. Men marklyft på 270-280 på 85 kg kanske jag lägger upp hehe. Vet att många är suspekta som du, det var mycket doping misstankar på den tiden, speciellt från det äldre då en liten räka på 70 kg lyfte mer än de. Vill inte framhäva mig själv utan mer ge en intressant aspekt likt Rikards i tråden. Jag är liten utifrån vad jag kan prestera så att säga. Prestationen är gener, jag förbränner oerhört lätt 8ch kan inte bli fet oavsett vad jag äter. Den typen osv... Tränat mkt idrott sen unga åldrar, några på elitnivå. Kampsport, handboll osv.

Senast redigerad av filantropen78 den 2018-02-22 klockan 13:41.
filantropen78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 14:12   #263
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av filantropen78 Visa inlägg
Jag böjde 5×200kg efter 12 månaders träning på 70kg.
Citat:
Ursprungligen postat av filantropen78 Visa inlägg
Jag är 40 år gammal, har ingen film och diverse övriga skador nu. Men marklyft på 270-280 på 85 kg kanske jag lägger upp hehe. Vet att många är suspekta som du, det var mycket doping misstankar på den tiden, speciellt från det äldre då en liten räka på 70 kg lyfte mer än de. Vill inte framhäva mig själv utan mer ge en intressant aspekt likt Rikards i tråden. Jag är liten utifrån vad jag kan prestera så att säga. Prestationen är gener, jag förbränner oerhört lätt 8ch kan inte bli fet oavsett vad jag äter. Den typen osv... Tränat mkt idrott sen unga åldrar, några på elitnivå. Kampsport, handboll osv.
200x5 är förstås en helt exceptionell bedrift på den kroppsvikten, och hade varit så även om du hade tränat 8 år. Att göra det efter 12 månader är världsmästarkvalitet. James Duff som är brittisk mästare i 74an har jag sett göra 200x10 efter många års träning, här 192,5x10 (med bälte och knävärmare!): https://www.instagram.com/p/BHSIvdLD...y=heresmejames
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-02-22 klockan 14:13.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 17:29   #264
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Ja, exceptionellt som sagt. Helt galet bra om det stämmer med så lite träning.

Därför jag frågade vad som "tränats" innan. Eller ifall man jobbat med något slitigt jobb. Typ betongare i några år eller mekaniker i dålig verkstad där man gör massvis med idiotlyft.

Kroppsvikten och få upp så många reps från ingenstans låter för bra för att vara sant. Häftigt dvs.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 19:55   #265
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Lär ju vara fråga om kvartsböjar och ingenting annat.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 22:57   #266
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Lär ju vara fråga om kvartsböjar och ingenting annat.
Om ens det, även denna form i videon hade fan varit imponerande att hantera den vikten och repsen. Rubba skiten ut från racket hade jag liksom sett som imponerande.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?

Senast redigerad av Agitator den 2018-02-22 klockan 22:58.
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 23:09   #267
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
när jag gjort 510 total på 90kg efter 6.5 år fick jag alltid höra att jag var sämst i världen. när jag ser folk skriva 400-500 total så mår man lite bättre XD

jag tycker det blir svårare och svårare att öka. man vet aldrig riktigt vad som fattas för man ska kunna öka vidare. att bara lägga på volym hela tiden verkar inte göra någon större skillnad efter ett tag. och det är knappast hållbart i längden att ha 2-2.5h pass varje dag med ett vanligt jobb

Ja wtf, jag har tagit 520 kg och jag har aldrig tränat för styrka. Alla seriösa på mitt gym som jag har kontakt med gör över 500 kg, är det verkligen fantasisiffror?
PatekPhillipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 23:49   #268
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe Visa inlägg
Ja wtf, jag har tagit 520 kg och jag har aldrig tränat för styrka. Alla seriösa på mitt gym som jag har kontakt med gör över 500 kg, är det verkligen fantasisiffror?
Helt ärligt talat så har jag svårt att ta ditt uttalande på allvar iom att du säger att du aldrig tränat för styrka.

Över 500 visar ändå på en del styrka i de tre stora. Du kanske inte jagat styrka men hamnat i rätt träningsratio med vila/styrka i ditt upplägg att du alltid lyckats kliva vidare till över 500. De som comittar för hårt stagnerar för att de aldrig låter sig återhämtas eller enbart tränar efter program utan att ge det tillräckligt lång tid. Vissa satsar alldeles för tidigt på gymmet med att köra ena programmet efter det andra med extremt liten deload och ingen känsla för vad de klarar alls.

500 är liksom ingen dålig nivå alls i styrka. Problemet är att hänger man på gym så blir man väldigt lätt styrkeblind. Jag tycker inte heller att jag är speciellt stark, även fast jag vet att jag är starkare än 99 procent av världens befolkning.

Det räcker med att en enda individ på gymmet du tränar på eller besöker som du ser är starkare än dig så anser man direkt att man själv är dålig.

Gissa hur man svarar om man är starkast på gymmet och aldrig sett någon som är starkare än sig själv lokalt eller på annat gym ens. Då tycker man nog sin prestation är bra. Ja, ifall man inte hänger på kolozzeum förståss eller liknande och hela tiden försöker jämföra sig mot andra förmågor på nätet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 05:53   #269
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Helt ärligt talat så har jag svårt att ta ditt uttalande på allvar iom att du säger att du aldrig tränat för styrka.

Över 500 visar ändå på en del styrka i de tre stora. Du kanske inte jagat styrka men hamnat i rätt träningsratio med vila/styrka i ditt upplägg att du alltid lyckats kliva vidare till över 500. De som comittar för hårt stagnerar för att de aldrig låter sig återhämtas eller enbart tränar efter program utan att ge det tillräckligt lång tid. Vissa satsar alldeles för tidigt på gymmet med att köra ena programmet efter det andra med extremt liten deload och ingen känsla för vad de klarar alls.

500 är liksom ingen dålig nivå alls i styrka. Problemet är att hänger man på gym så blir man väldigt lätt styrkeblind. Jag tycker inte heller att jag är speciellt stark, även fast jag vet att jag är starkare än 99 procent av världens befolkning.

Det räcker med att en enda individ på gymmet du tränar på eller besöker som du ser är starkare än dig så anser man direkt att man själv är dålig.

Gissa hur man svarar om man är starkast på gymmet och aldrig sett någon som är starkare än sig själv lokalt eller på annat gym ens. Då tycker man nog sin prestation är bra. Ja, ifall man inte hänger på kolozzeum förståss eller liknande och hela tiden försöker jämföra sig mot andra förmågor på nätet.
Vad du skriver är öppen spegling av Agitator och du säger att du är starkare än, men ändå inte speciellt stark bäddar in lite självgodhet , men jag tror att det inte är en riktig jämförelse utan du behöver säga av de som tränar likadant som jag och är lika feta är jag knappt en medelmåtta av världens tränande.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2018-02-23 klockan 05:58.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 06:32   #270
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Jaoo...
Vem ska man lyssna på?.....
Tror...mkt ..på sig själv och sin kropp...
Men inte för mycket!!...

Sen kan man som utgångspunkt, ha olika program som man idkar, i sin träning, beroende på vad man är ute efter.

Och sen låta tiden ha sin gång...i samband med träning.
Det ska vara (lite) roligt, ibland, att träna...inte bara, måsten osv...även fast det är så i praktiken, måsten och bör, och borde osv.....lol.

Jag har oftast lyssnat till äldre tränande, eller som (har) tränat/tävlat, på elit nivå, och jobbar ideellt som tränare osv. Både inom tyngdlyftning eller styrkelyft.

Det roliga med lyftning, tycker jag är, tränandet/tävlandet, sen även att sponsra en ny talang upp på podiet!!......

Och (talang), menar jag, någon som vill och tycker det är värt/roligt att träna, och även tävla. Gäller ju att man får ut något utav tränandet/tävlandet....

Jag själv, är inte så otroligt impad utav tävlingar längre!!....
Men däremot, så tycker jag det är otroligt roligt, att hjälpa folk uppåt, eller annat i träning!!.....

Och har inte fått ett Vitten , för det, eller har inte krävt något för det!!....
Det gäller att hitta personligheten, i den man ska hjälpa....mao, den som vill något med träningen....

Och inte bara idag!!....och nästa vecka osv....
Bör vara nån som ser lite längre framåt!!...Och har en Plan!!!.....som Sickan sade.......lol.....

De flesta som är här, på Kollo, är ju dedikerade till lyftning, på något sätt!!!....
Och bara det är ju bra, och duktigt jobbat(tycker jag).......

Sen vad, och hur mycket osv......Spelar mindre roll, (tycker jag), .....lol.

Jao jao, ha ett hyfsat träningsliv nu...........Med vänlig hälsning/
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)