Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är det ställt bortom rimligt tvivel / är domen korrekt? Mördade han henne?
Ja, domen är korrekt juridiskt. 6 25.00%
Nej, domen håller inte, juridiskt. 5 20.83%
Ja, han mördade antagligen henne. 6 25.00%
Nej, han mördade henne inte. 0 0%
Varken tror, tycker, tänker eller bryr mig. 9 37.50%
Flervalsomröstning. Antal röster: 24. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-22, 18:52   #16
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av bigtraps Visa inlägg
Absolut en konspiration. Från vänsterhåll naturligtvis
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 21:42   #17
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Jag har ingen aning om huruvida Lasermannen är skyldig till det där mordet eller ej, men jag kan berätta en liten anekdot.

I början av 90-talet jobbade kag på Pantbanken på Götgatsbacken (finns den kvar förresten?). Där lånade jag ut oengar till Lasermannen. Jag minns det eftersom vi hade en lista med mex en del efterlysta personer och vi skulle kontakta polisen om de dök upp. Lasermannen var med på listan när han var efterlyst för bankrån. Polisen var där också och vilke ha lite information för man hade som indicie att han hade löst ut pantade saket samma dag som han hade rånat en bank.

Jag kommer ihåg också att jag pratade med honom, jag är motorcykelintresserad och han hade parkerat sin MC utanför entren och vi snackade lite hoj. Minns att han sa något om att han bott i Sydafrika och att det knappt ganns några MC att få tag på där (pga importrestriktionerna som fanns pga apartheid på den tiden). Jag minns också att han var rödhårig vid det tillfället.

Senast redigerad av Jocke67 den 2018-02-22 klockan 21:44.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 17:56   #18
Benny Carlsson
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 97
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Så det finns en konspiration genom hela det tyska rättssystemet?
Det vet jag inget om, men jag vet att även i Sverige så döms "högerextremister" lättare än vänster-, och inte sällan för brott de inte begått, och Tyskland är - om möjligt - värre än Sverige, d v s värst i världen, på den fronten.

Citat:
Ursprungligen postat av bigtraps Visa inlägg
Absolut en konspiration. Från vänsterhåll naturligtvis
Tvekar att den är särskilt "vänster", då jurister generellt inte är särskilt vänster. Men detta tyder ju helt riktigt på någon form av konspiration där man velat sätta dit honom, oavsett vad bevisen faktiskt säger.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jättebra argument. Väldigt typiskt svennebananigt, faktiskt, att ha en absolut tro på auktoriteter och att allt, alltid, oavsett situation, är precis som det verkar.

Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Jag har ingen aning om huruvida Lasermannen är skyldig till det där mordet eller ej, men jag kan berätta en liten anekdot.

I början av 90-talet jobbade kag på Pantbanken på Götgatsbacken (finns den kvar förresten?). Där lånade jag ut oengar till Lasermannen. Jag minns det eftersom vi hade en lista med mex en del efterlysta personer och vi skulle kontakta polisen om de dök upp. Lasermannen var med på listan när han var efterlyst för bankrån. Polisen var där också och vilke ha lite information för man hade som indicie att han hade löst ut pantade saket samma dag som han hade rånat en bank.

Jag kommer ihåg också att jag pratade med honom, jag är motorcykelintresserad och han hade parkerat sin MC utanför entren och vi snackade lite hoj. Minns att han sa något om att han bott i Sydafrika och att det knappt ganns några MC att få tag på där (pga importrestriktionerna som fanns pga apartheid på den tiden). Jag minns också att han var rödhårig vid det tillfället.
Intressant!

Intressant! Märkte du något "udda", något som var "off" med honom?
Benny Carlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 18:31   #19
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
På Wikipedia står det

Citat:
Ausonius har under sin senare fängelsevistelse fått autismdiagnos, tidigare diagnostiserades han med antisocial personlighetsstörning.
Det förklarar ju varför han inte uppfattar situationer på samma sätt som hans brottsoffer uppfattat det. Det körde ihop sig på det sociala planet för honom i skolan, värnplikten och i någon affär där han rusat in och börjat stöka.
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 19:55   #20
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson Visa inlägg
Intressant! Märkte du något "udda", något som var "off" med honom?
Nej inget jag tänkte på.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 19:59   #21
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson Visa inlägg
Jättebra argument. Väldigt typiskt svennebananigt, faktiskt, att ha en absolut tro på auktoriteter och att allt, alltid, oavsett situation, är precis som det verkar.
Argument? Tro på aukotoriteter?

Alla som skriver på det här forumet har inte en jävla agenda att sprida nån särskild politisk åskådning eller dylikt.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 20:28   #22
Benny Carlsson
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 97
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Argument? Tro på aukotoriteter?

Alla som skriver på det här forumet har inte en jävla agenda att sprida nån särskild politisk åskådning eller dylikt.
Nä, utan de beter sig som robotar som uppför sig som de blivit programmerade. Lydiga hundar.

Det du har bidragit med är en löjlig off-topic bild. Och det är jag som förtjänar dumma smilies?
Benny Carlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 20:31   #23
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Här intervjuar Aschberg John Ausonius. Rätt intressant om man vill veta mer om lasermannen.

__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 20:31   #24
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson Visa inlägg
Det du har bidragit med är en löjlig off-topic bild. Och det är jag som förtjänar dumma smilies?
Ja, eftersom du läser in en massa grejer som inte finns där.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 20:33   #25
Benny Carlsson
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 97
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Ja, eftersom du läser in en massa grejer som inte finns där.
Som?
Benny Carlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 21:16   #26
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson Visa inlägg
Som?
Som det du skrev såklart, vad annars?

Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson Visa inlägg
att ha en absolut tro på auktoriteter och att allt, alltid, oavsett situation, är precis som det verkar.
Sen när betyder en jävla satirbild föreställande en arketypisk jude, som svar på "bla bla bla global konspiration" att man har en absolut tro på auktoriteter?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 21:48   #27
Benny Carlsson
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 97
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Som det du skrev såklart, vad annars?



Sen när betyder en jävla satirbild föreställande en arketypisk jude, som svar på "bla bla bla global konspiration" att man har en absolut tro på auktoriteter?
Om du i stället för att svara på mina frågor och påståenden fastnar vid ordet "konspiration" och lägger upp en satirbild på en jude, så känns du som en arketypisk, bokstavstroende DN-svennebanan.

Kan du inte svara på sakfrågan i stället?
Benny Carlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 22:05   #28
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Carlsson Visa inlägg
Om du i stället för att svara på mina frågor och påståenden fastnar vid ordet "konspiration" och lägger upp en satirbild på en jude, så känns du som en arketypisk, bokstavstroende DN-svennebanan.

Kan du inte svara på sakfrågan i stället?
Mitt judebildsinlägg var inte ett svar till dig. Det var ett svar till nån annan som började skriva om att det var en global vänsterkonspiration eller nåt.

Vad är det som får dig att tro att det skulle vara nåt slags svar till dig?

Sakfrågan i dialogen mellan dig och mig är att du drar en massa förhastade slutsatser om saker du inte har nåt fog för alls. Jag vet inte vad det är i övrigt du vill ha svar på. Jag har inte sett att du ställt nån fråga till mig.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 22:10   #29
Benny Carlsson
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 97
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Mitt judebildsinlägg var inte ett svar till dig. Det var ett svar till nån annan som började skriva om att det var en global vänsterkonspiration eller nåt.

Vad är det som får dig att tro att det skulle vara nåt slags svar till dig?

Sakfrågan i dialogen mellan dig och mig är att du drar en massa förhastade slutsatser om saker du inte har nåt fog för alls. Jag vet inte vad det är i övrigt du vill ha svar på. Jag har inte sett att du ställt nån fråga till mig.
Jag kan läsa, så jag vet vem du citerade.

Har du läst TS? Där är diskussionsämnet och fråg-/an/orna. Du glider in och postar en off-topic-tramsbild.
Benny Carlsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 22:25   #30
Viktor_Balck
Registered User
 
Viktor_Balcks avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Mandalay Bay
Inlägg: 421
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
För att sverige vägrade lämna ut honom då?
Fallet tas väl upp nu pga att någon tysk terrorgrupp, som utreddes av den tyska polisen, ansågs ha inspirerats av Ausonius. Och sedan kom det protester eller liknande angående att detta legat outrett så länge, togs upp på veckans brott.
Viktor_Balck är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)