Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-22, 08:23   #211
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Hur många trodde att Andre Myhrer skulle plocka guld. Blir ett bra OS för Sverige
Inte många. Hirshers åk i kombinationen var brutalt. Trodde inte att han skulle köra ut. Kristoffersson har aldrig tappat en ledning inför andra åket förrens nu.

Kul att ganlingarna fick ta guld. Dom har kämpat så länge för sina segrar. Båda bakom omöjliga motståndare. Creds till Frida och Andre

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 10:21   #212
PerLedin
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av HMS Laestander Visa inlägg
Snacka om att Viktor Fasth är helt slut som artist.
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
Kul att Tysk hockey går framåt.
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Var ju ingen som imponerade. Typ Hersly som knappt träffade sargen..
Såg inte hela matchen, eller ens så mycket av matcherna förutom Finlandsmatchen.

Men det är lite symptomatiskt för den grupp spelare vi har utanför Nordamerika i dagsläget. För en framgångsrik turnering brukar det tarvas en ledare som genom exempel och skicklighet (dvs det räcker inte med Joel Lundqvist) visar vägen samt ställer krav på medspelare. När det går bra i VM så har vi fått hem sådana spelare från Nordamerika. Därtill så har de senaste generationerna unga spelare varit förbaskat kåta på NHL, och vi har också rekordmånga där. Vårt landslag präglas av spelare som ej är nog bra för NHL, och i många fall lite efter sin peak, tyvärr.

Av det jag såg av matchen så var det uppenbarligen ingen toppmatch ens för spelarna vi hade på isen. Säg att vi bör vinna 8 av 10 matcher, normalt, så är det såklart surt att plattmatchen sker i kvarten.
PerLedin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 10:37   #213
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
SHL kanske inte står sig så himla bra jämfört med andra europeiska ligor, som många vill ha det till

Man såg ju hur fantastiska Skellefteås "Superkedja" var.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 10:51   #214
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Tydligen så är jänkarna bara intresserade av skidåkningen vart fjärde år. Bra timing att vinna guld då.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Tänk på att i princip hela världscupen är här i Europa förutom en vecka i Canada.

Jag tycker curling är kul som fan att titta på, under OS. Men däremellan skulle jag nog inte få för mig att kolla på en elitseriematch (vet inte ens om det heter elitserien) ifall det visades på tv...



Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Hur många trodde att Andre Myhrer skulle plocka guld. Blir ett bra OS för Sverige

Skaplig skräll!!! Det var han värd alltså! Men i ärlighetens namn trodde jag också att Hirsher skulle vara helt omöjlig att slå. Han kör ju typ aldrig ur... Förutom idag!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 12:55   #215
dluddeckens
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 822
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Med facit i handen borde väl Norge kört med Haga och Björgen kanske. Eller haft Falla före Björgen. Men det är ju lätt att komma med det genidraget i efterhand. Man kan ju föreställa sig att Falla blir frånåkt av Kalla på näst sista sträckan också. Kan tänka mig att det var den typen av scenario man ville undvika. Det var väl typ så det gick för Laukanen och Pärmekoski (de hade ju "fel" ordning).

Tyckte det var lite irriterande att de verkade tycka det var helt oväntat att Kikkan Randall åkte bra. Om inte jag minns fel körde hon lika snabbt som Diggins på sin stafetten, och de enda fyra som körde snabbare var de två svenskorna och de två norskorna.

Synd att Calle velade mellan insida och utsida vid sista kurvan och tappade farten. Ifall han haft lite mindre tunnelseende där eller bara chansat på utsidan direkt så hade det mycket väl kunnat bli medalj.

Jag tycker Hellner körde oväntat bra. Synd att han inte hade samma klipp i benen häromdagen då det var 15k fritt. Jag trodde nog att han skulle ha möjligheten att gå med om han hade en bra dag, men jag trodde inte han skulle se riktigt så vass ut.

Varför ska inte Hellner köra femmilen? Var det bestämt sedan tidigare, att han typ inte tränat för långdistans utan fokuserat på 15k och inte tror att han är uthållig nog?
Så var det, Norge var tvungna att ha Björgen mot Kalla, annars hade Falla fått det svårt.

Sedan kan man diskutera om de borde haft med Falla i laget, det är nog många norrmän som är missnöjda med valet
dluddeckens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 13:26   #216
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
SHL kanske inte står sig så himla bra jämfört med andra europeiska ligor, som många vill ha det till

Man såg ju hur fantastiska Skellefteås "Superkedja" var.
Växjö förlorade finalen i CHL ex.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 13:28   #217
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Hanna Öberg, vilken chef. Vilken vändning! Fick moddra och körde över fransyskan.

Körde hon med OGC i vapnet??
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-02-22 klockan 13:36.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 13:28   #218
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Ojoj vilket avslut av Sverige på staffeten! Grymt av Öberg å skjuta fullt!
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 13:51   #219
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Man måste även ge ett plus till Magnusson som drar av fullt på andra och sedan åker in 10 sek.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-02-22, 13:59   #220
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Ser ju ut som det blir Curlingfinal för herrarna också. Bra dag!
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 13:32   #221
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Vilka skidskyttar vi har!! Guld till herrarna och silver till damerna! Galet!
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 13:39   #222
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Whaaat? Det missade jag! Skidskyttarna levererar verkligen!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 13:59   #223
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Whaaat? Det missade jag! Skidskyttarna levererar verkligen!
Sen i princip klart att Sveriges damer går till curlingfinal. Chans på två guld till imorgon! Måste vara bästa os-et någonsin för svensk del?
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 14:21   #224
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 833
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Måste vara bästa os-et någonsin för svensk del?
Helt sinnessjukt. Var så jävla härligt att få ställa sig upp och hoppa av glädje när Lindström sköt fullt i sista. Väldigt svårslagen känsla.

Har blivit lite kär i skidskyttedamerna. Framförallt Mona Brorsson. Tyckte så innerligt synd om henne efter mixstafetten. Sen gjorde hon halvdant ifrån sig även i den vanliga stafetten för att sedan räddas upp av sina lagkamrater och få ett silver. Det är nog det som har gjort mig gladast i detta OS. Älskar f.ö. deras dialekter De låter inte som världsstjärnor direkt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-23, 14:31   #225
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Sen i princip klart att Sveriges damer går till curlingfinal. Chans på två guld till imorgon! Måste vara bästa os-et någonsin för svensk del?
Vi tog 14 medaljer -06 i Turin
7 guld 2 silver 5 brons

Vad är vi uppe i nu här?
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)