Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Vilket alternativ ska jag välja?
1, kör på som nu. 4 9.76%
2, stanna hemma och sök jobb. 18 43.90%
3, dra iväg och sök jobb. 6 14.63%
4, dra iväg och volontärarbeta 3 7.32%
Bli det senaste namnet inom hardcore homo-BDSM-porr 6 14.63%
Sluta på ditt nuvarande jobb helt och jobba inte med nåt. 0 0%
Börja med professionell tungviktsboxning. 3 7.32%
Gör alla fyra alternativen om vartannat. 1 2.44%
Antal röster: 41. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-22, 19:34   #31
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Psykiskt
Så levde väl alla förr, de som inte gifte sig stannade med föräldrarna.

Blir ju perfekt för Dios föräldrar att ha någon som tar hand om dem nu framöver så de slipper äldreboende.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 20:24   #32
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Har mamma kommit in någon gång utan att knacka när du suttit med byxorna nere Dio?
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 20:38   #33
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Har mamma kommit in någon gång utan att knacka när du suttit med byxorna nere Dio?
Nej.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2020-08-22 klockan 20:39.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 21:42   #34
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Så levde väl alla förr, de som inte gifte sig stannade med föräldrarna.

Blir ju perfekt för Dios föräldrar att ha någon som tar hand om dem nu framöver så de slipper äldreboende.
Njae. Måste besserwissra mig här. Äldsta sonen bodde kvar och ärvde gården/kvarnen/smedjan. Hans fru flyttade in till honom (och ev. föräldrar). Döttrar flyttade ut om de gifte sig och eventuella yngre söner fick dö på ett slagfält någonstans, i brist på det flytta ut och klara sig själva. Bli dräng, söka lyckan i stan eller möjligtvis arbeta kvar på gården fast bo i ett torp på marken.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 23:14   #35
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Njae. Måste besserwissra mig här. Äldsta sonen bodde kvar och ärvde gården/kvarnen/smedjan. Hans fru flyttade in till honom (och ev. föräldrar). Döttrar flyttade ut om de gifte sig och eventuella yngre söner fick dö på ett slagfält någonstans, i brist på det flytta ut och klara sig själva. Bli dräng, söka lyckan i stan eller möjligtvis arbeta kvar på gården fast bo i ett torp på marken.
Du behöver inte gå så långt tillbaka i tiden, eller alls.

Hursomhelst så tycker jag Dio ska stanna och ta hand om sina föräldrar.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 23:15   #36
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Vad ska du göra ute i världen Dio, när du är lycklig där du är?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 05:50   #37
Cykelcykel
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 644
Du kan kanske ska sluts tänka så mkt och bara välja en grej och hålla dig fast vid det oavsett. En realistisk grej då
Cykelcykel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 07:05   #38
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
För mig passade det med att dra utomlands då jag gillar äventyr och kan hantera nya kulturer och ta mig fram. Folk underskattar de problem som kan uppstå och som man behöver klara, i synnerhet i ett land där man inte behärskar språket helt smärtfritt.

Men jag inser också att det inte är allas kopp av te att tjäna pengar och spendera det på brudar och resa runt och så vidare, så den där drömmen om Argentina är ingenting annat än just en dagdröm.

Jag tror det tar en eller två månader så kommer du ändå få hemlängtan och vilja komma hem till mami och papi. Alla har inte lika lätt för att bygga upp en umgängeskrets från scratch, hantera en helt annan kultur och risk finns att du bara blir en ensam kedjerunkare i någon sunken etta i Buenos Aires och tycker att det är för varmt. Vad är det för liv? Och instinktivt känner du nog också det för hade du nu varit seriös med sådana planer hade du ju redan börjat plugga spanska men det tycks du inte ha gjort.

Nej. Jag tror i ärlighetens namn att ditt bästa vad är snarare bara att försöka hitta en snäll 5:a eller 6:a från grannbyn och slå dig ner med henne. Sen kan du hoppas på att hon inte blivit alltför gammal för att kunna ge dig en unge och då kan du ju få leva ditt liv genom ungen istället och får någon slags mening med ditt liv. Sen spenderar du liksom övriga tiden med att mata höns, slurpa några proteinshakes, rita nån teckning och gör en några trådar om det på Kolozzeum och runka åt nån förbipasserande kvinna som är hetare än vad din fru.

Sett från förutsättningarna så blir det nog ett ganska okej liv ändå.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 09:11   #39
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Alla har inte lika lätt för att bygga upp en umgängeskrets från scratch, hantera en helt annan kultur och risk finns att du bara blir en ensam kedjerunkare i någon sunken etta i Buenos Aires och tycker att det är för varmt. Vad är det för liv?
Du beskriver exakt hur mitt liv brukar bli när jag reser eller flyttar någonstans.

Mina funderingar på att flytta till ett annat land just nu handlar mest om att det är svårt att få jobb i Sverige.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2020-08-23 klockan 09:17.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 09:22   #40
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Plugga till fysioterapeut. Gott om anställningar samt du får jobba med träning och sånt dagarna i ända.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 09:27   #41
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Du beskriver exakt hur mitt liv brukar bli när jag reser eller flyttar någonstans.

Mina funderingar på att flytta till ett annat land just nu handlar mest om att det är svårt att få jobb i Sverige.
Kan du inte skaffa en utbildning om du har denna fritid? Då kan du säkert få jobb lättare och jobba med något av intresse
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 09:35   #42
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
Börja jobba med något där du jobbar med roligt folk, alltså så att du jobbar i direkt anslutning med dem och sitter/står och tjötar med dem halva dagen. Bli därefter en Yes Man som i filmen och ta det därifrån.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 09:57   #43
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Om du nu ändå bor hemma utan att betala någon hyra eller mat, och nu är jag inte nedlåtande här utan menar detta som något positivt. Då kan du ju passa på att plugga något där du faktiskt blir eftertraktad på arbetsmarknaden efteråt.

Behöver du lite fickpengar så räcker det säkert med något extrajobb då och då.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 10:24   #44
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Plugga till fysioterapeut. Gott om anställningar samt du får jobba med träning och sånt dagarna i ända.
Citat:
Ursprungligen postat av Tjenatja Visa inlägg
Kan du inte skaffa en utbildning om du har denna fritid? Då kan du säkert få jobb lättare och jobba med något av intresse
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Om du nu ändå bor hemma utan att betala någon hyra eller mat, och nu är jag inte nedlåtande här utan menar detta som något positivt. Då kan du ju passa på att plugga något där du faktiskt blir eftertraktad på arbetsmarknaden efteråt.

Behöver du lite fickpengar så räcker det säkert med något extrajobb då och då.
Jag är vääääldigt tveksam till att utbilda mig.

Dels gäller det hur utbildningar ser ut nuförtiden. Jag vågar nästan lova att om jag började på en snickarutbildning skulle läraren säga såhär:

”Det här är en hammare. Jag vill att ni delar in er i grupper om fyra och gör en performativ analys av den här hammaren ur ett genusperspektiv. Resultatet skriver ni ner i ett dokument med max tretusen tecken och laddar upp på driven senast torsdag tjugotre och femtionio. På fredag läser ni sedan vad andra grupper har skrivit och gör en skriftlig opponering på max femhundra tecken på deras arbeten, som ni gör individuellt och laddar upp på driven senast på tisdag tjugotre och femtionio. Tänk på att INTE kommentera varandras skriftspråk, utan det är bara innehållet ni få analysera.

Vi lär inte ut hur man använder hammaren, eftersom vi arbetar utifrån ett postmodernistiskt perspektiv där vi inte anser att ett användningssätt är bättre än något annat.”

Dels har jag fruktansvärt svårt för att lära mig saker jag inte är jätteintresserad av.

Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Börja jobba med något där du jobbar med roligt folk, alltså så att du jobbar i direkt anslutning med dem och sitter/står och tjötar med dem halva dagen. Bli därefter en Yes Man som i filmen och ta det därifrån.
Jag har själv noterat att det enda man behöver för att älska sitt jobb är bra arbetskamrater. Om man har möjlighet att prata med dem då, inte om det är som i telefonintervjuaryrket och man sitter med headset hela dagarna. När jag var 21 sommarjobbade jag på en fabrik och hade roliga kollegor, hade fortsatt med det livet ut om jag kunnat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 10:28   #45
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Vad har du utbildat dig till hittills, Dio? Din skildring låter väldigt färgad av flumutbildningar.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)