Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Vilket alternativ ska jag välja?
1, kör på som nu. 4 9.76%
2, stanna hemma och sök jobb. 18 43.90%
3, dra iväg och sök jobb. 6 14.63%
4, dra iväg och volontärarbeta 3 7.32%
Bli det senaste namnet inom hardcore homo-BDSM-porr 6 14.63%
Sluta på ditt nuvarande jobb helt och jobba inte med nåt. 0 0%
Börja med professionell tungviktsboxning. 3 7.32%
Gör alla fyra alternativen om vartannat. 1 2.44%
Antal röster: 41. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-16, 20:06   #76
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Okej, här kommer en liten uppdatering, eftersom ni är nyfikna.

Det har visat sig att det finns rätt mycket drängjobb här på bygden. Och sedan fortsätter ju deltidsjobbet som städare. Jag gillar såna jobb, så jag hade tänkt fortsätta med det, under en obestämd framtid.

Jag tänkte även fortsätta bo hos mina föräldrar tills de antingen kickar ut mig eller tills jag inte står ut med min bror längre. Eftersom folk i min släkt blir hur gamla som helst lär jag kunna fortsätta bo här trettio år till iallafall.

Så, det var min framtid det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-16, 20:08   #77
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag hade faktiskt tänkt att bumpa. Låter bra. Vill ha uppdateringar med jämna mellanrum
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-16, 20:12   #78
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jag hade faktiskt tänkt att bumpa. Låter bra. Vill ha uppdateringar med jämna mellanrum
Tänkte väl det. Det är helt klart så att jag pratar för lite om mig själv på forumet. Det märks att folk tycker det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-16, 20:19   #79
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Jag vet nog mer om dig, ditt liv och känner dig bättre än vad jag vet om min familj och alla jag träffat tror jag. Det är kul när folk öppnar upp sig, är väl lite lättare på forum också
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-16, 20:22   #80
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Okej, här kommer en liten uppdatering, eftersom ni är nyfikna.

Det har visat sig att det finns rätt mycket drängjobb här på bygden. Och sedan fortsätter ju deltidsjobbet som städare. Jag gillar såna jobb, så jag hade tänkt fortsätta med det, under en obestämd framtid.

Jag tänkte även fortsätta bo hos mina föräldrar tills de antingen kickar ut mig eller tills jag inte står ut med min bror längre. Eftersom folk i min släkt blir hur gamla som helst lär jag kunna fortsätta bo här trettio år till iallafall.

Så, det var min framtid det.
Varför jobbar du inte mot möjligheten till att flytta ut?
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-16, 20:22   #81
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
är väl lite lättare på forum också
Ja, utan tvekan, här slipper man ju känna folks fysiska närvaro. Är väldigt konflikträdd IRL.

Jag pratar ibland med en gubbe här i byn, efter en stund börjar han alltid prata om hur hemskt det är att invandrarna får en massa pengar utan att bidra med något. Jag sitter vara och håller med. Är sjukt konflikträdd IRL.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-16, 20:23   #82
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bifftek Visa inlägg
Varför jobbar du inte mot möjligheten till att flytta ut?
Varför skulle jag?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-16, 20:40   #83
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Att reflektera över framtiden är alltid tufft. Delvis p.g.a. den beslutsångest många har och delvis för den existentiella kris som kan uppstå. Trots det så vill jag ändå kasta ut frågan.

Det här att du har tagit ett beslut. Är det ett resultat av att du genuint tror att du når ditt ditt femårsmål genom att ta det beslutet eller handlar det om en enkel utväg för att skjuta upp beslutet? Vad är ditt femårsmål? Vad kommer du göra varje dag för att vara ett steg närmare och inte vakna upp om två år och vara kvar på ruta ett men två år äldre?

Inget försök att kritisera, utan snarare food of thoughts. Det kan vara något så enkelt som att bygga ett hemmagym och komma i ditt livs form. Är det något vi tenderar att ångra här i livet så är det tiden vi slösat bort.
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-16, 20:45   #84
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Att reflektera över framtiden är alltid tufft. Delvis p.g.a. den beslutsångest många har och delvis för den existentiella kris som kan uppstå. Trots det så vill jag ändå kasta ut frågan.

Det här att du har tagit ett beslut. Är det ett resultat av att du genuint tror att du når ditt ditt femårsmål genom att ta det beslutet eller handlar det om en enkel utväg för att skjuta upp beslutet? Vad är ditt femårsmål? Vad kommer du göra varje dag för att vara ett steg närmare och inte vakna upp om två år och vara kvar på ruta ett men två år äldre?

Inget försök att kritisera, utan snarare food of thoughts. Det kan vara något så enkelt som att bygga ett hemmagym och komma i ditt livs form. Är det något vi tenderar att ångra här i livet så är det tiden vi slösat bort.
Har jag nämnt ett femårsmål? Inte menat som dryg fråga, utan tänkte bara om det är något jag har skrivit tidigare och sedan glömt bort.

Jag har iallafall inget femårsmål. Jag har ett trettioårsmål, att jag ska ha en bra pension. Med bra menar jag att bo i ett hus med stor skogstomt och ha råd med alla bekvämligheter.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 14:24   #85
mangs
I´m just kidding. Or am I?
 
mangss avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 4 410
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Har jag nämnt ett femårsmål? Inte menat som dryg fråga, utan tänkte bara om det är något jag har skrivit tidigare och sedan glömt bort.

Jag har iallafall inget femårsmål. Jag har ett trettioårsmål, att jag ska ha en bra pension. Med bra menar jag att bo i ett hus med stor skogstomt och ha råd med alla bekvämligheter.
Det är jättebra att ha långsiktiga visioner som sträcker sig 30 år bort. Visioner skall vara just visioner, Dvs något som du kan visualisera framför dig som du gör ovan.
För att uppnå dessa visioner är det bra att stoppa in en del kontrollpunkter mellan nu och uppnådd vision. Här är det inte fel att sätta upp vissa delmål för att se att man är på rätt väg. Dessa mål skall helst vara enligt SMART.

Specific (simple, sensible, significant).
Measurable (meaningful, motivating).
Achievable (agreed, attainable).
Relevant (reasonable, realistic and resourced, results-based).
Time bound (time-based, time limited, time/cost limited, timely, time-sensitive).

Dessa delmål kan sedan justeras, flyttas, förändras på resans gång och min tro är att någonting eller flera saker kommer hända i ditt liv under de närmsta 30 åren som kommer påverka din syn på ditt framtida liv.

Ett tips som brukar hjälpa mig i olika frågor är att låta både ditt 65-åriga och 15-åriga jag titta på den situation du nu befinner dig i och hur tycker de båda att du skall tackla den?

Om du tror att ditt 65-åriga jag tittar tillbaka på dig nu och ärligt skulle säga att de val du gör nu är de bästa som du gjort för honom och hans liv så är det bara att fortsätta. Om det däremot finns saker som han tycker att du borde gjort annorlunda är det aldrig för sent, inte förrän du nätt 65 dvs.

Är du idag den personen som du satte upp en vision om när du var 15 år? Fundera över vilka steg som har gjort att du hamnat i den situation du gjort och hur du vill ta dig framåt.

Det är viktigt att vara snäll mot sig själv, både den man är idag och den man var när man var 15 och den du blir när du är 65.
__________________
drzwj, uoy ssim I
mangs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 15:07   #86
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av mangs Visa inlägg
Är du idag den personen som du satte upp en vision om när du var 15 år? Fundera över vilka steg som har gjort att du hamnat i den situation du gjort och hur du vill ta dig framåt.
Vadå ”den vision jag hade som 15-åring?” Är det såhär folk lever sina liv, sätter upp visioner för X antal år hela tiden? Redan vid 15 års ålder? Folk verkar ta det som en självklarhet, utan att ens fråga om jag har/har haft en vision.

Men för att svara på hur jag som 15-åring trodde att mitt liv skulle se ut som 37-åring så trodde jag att jag skulle ha ett tråkigt kontorsjobb, vara oskuld och ha några töntiga polare och en tråkig fritid. Detta var en extrapolering av att jag alltid hade haft lätt i skolan (trodde att det skulle leda till nån utbildning, som jag också skulle ha lätt för, som sedan skulle leda till ett jobb), samt att ingen tjej gillade mig (därav det där med oskuld), att bara töntar ville vara mina kompisar och att jag aldrig gjorde något kul på fritiden. Jag har aldrig haft någon bild av att jag kan forma min egen framtid, jag trodde livet bara handlade om att acceptera sin lott. Det var först långt senare jag började fundera i termer av att börja göra det man verkligen vill.

Så, största skillnaderna mot mig själv nu mig själv nu som jag trodde jag skulle vara som 15-åring är 1) inget kontorsjobb, 2) ett aktivt sexliv och 3) en ganska rolig fritid. Det femtonåriga Dio inte visste var att det är assvårt att plugga, och att kontorsjobb inte direkt är roligare än ”skitjobb”, så han hade nog haft överseende med det där med jobbet. Så han hade nog bara tyckt att jag skulle köra på.

Om jag tänker på vad 65-åriga jag skulle säga om mitt nuvarande liv så tror jag också han hade varit mycket nöjd. Det jag hittills ångrat mest i livet är att ha slösat bort pengar på onödiga projekt. Framförallt alla mina studier; jag har räknat ut att jag bränt ungefär en halv mille på det. Så 65-åriga Dio skulle vara asnöjd om jag bodde gratis hos mina föräldrar och sparade pengar.

Så enligt dina krierier får jag nog säga att jag lever opti-livet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 15:36   #87
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Mitt femårsmål (Då är jag 47) är att vara lite starkare än jag är idag samt att ha skrivit en bok. Den behöver inte ens bli utgiven eller ens läst, bara bli skriven.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 15:59   #88
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mitt femårsmål (Då är jag 47) är att vara lite starkare än jag är idag samt att ha skrivit en bok. Den behöver inte ens bli utgiven eller ens läst, bara bli skriven.
Mitt tips är att korta ner det till 3 års plan. Med vissa tydliga mål. Med är betydligt mer greppbart och lättare att planera.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 16:09   #89
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mitt femårsmål (Då är jag 47) är att vara lite starkare än jag är idag samt att ha skrivit en bok. Den behöver inte ens bli utgiven eller ens läst, bara bli skriven.
Kommer du under denna period ta sånt-som-man-inte-får-prata-om-på-forumet? (Inte dejting, utan det andra.)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 16:20   #90
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Kommer du under denna period ta sånt-som-man-inte-får-prata-om-på-forumet? (Inte dejting, utan det andra.)
Förmodligen väldigt lite utöver vad jag får helt legalt eller ingenting utöver vad jag får legalt. Så nej eller bara litegrann.

Kommer min doktor på att sänka dosen av nån elak anledning eller helt avbryta behandlingen som sommaren 2019, så ja definitivt. Sådär vill jag inte må igen. Blev suicidal (Ja faktiskt) utan det.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)