Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-26, 20:47   #46
Sarco
Imorgon, då jävlar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 536
Inom din nuvarande myndighet eller annan myndighet på lite sikt: sök och läs underrättelseanalys på halvfart parallellt med jobbet. Antar att det är åt det hållet som ditt sidospår var. Jag tror att det är kul och kreativt. Du måste dock kunna leva med frustrationen att du kommer att veta om ännu fler saker du inte kan göra något åt och acceptera rätt strikta ramar.

Det bygger dock på att du kan acceptera att anpassa dig till de normer och den värdegrund din myndighet arbetar under. För stora skillnader mellan den och din egen blir ohållbart om du inte kan anpassa dig. Ibland undrar jag om du kan det, baserat på hur drastiskt du uttrycker dig. Att arbeta i stora organisationer innebär ju att man får anpassa sig en hel del, oavsett vilken organisation man är i.
Sarco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-26, 22:56   #47
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Sarco Visa inlägg
Inom din nuvarande myndighet eller annan myndighet på lite sikt: sök och läs underrättelseanalys på halvfart parallellt med jobbet. Antar att det är åt det hållet som ditt sidospår var. Jag tror att det är kul och kreativt. Du måste dock kunna leva med frustrationen att du kommer att veta om ännu fler saker du inte kan göra något åt och acceptera rätt strikta ramar.

Det bygger dock på att du kan acceptera att anpassa dig till de normer och den värdegrund din myndighet arbetar under. För stora skillnader mellan den och din egen blir ohållbart om du inte kan anpassa dig. Ibland undrar jag om du kan det, baserat på hur drastiskt du uttrycker dig. Att arbeta i stora organisationer innebär ju att man får anpassa sig en hel del, oavsett vilken organisation man är i.
Det är ett bra förslag och just den vägen jag tänkt på för något som ligger ungefär inom tangentens riktning. Sen vet jag inte om det är just det jag vill satsa på men läsa lite underrättelseanalys skulle vara roligt i vilket fall.

Jag brukar inte ha svårt att anpassa mig inom ramar jag kan acceptera, även om jag inte alltid tycker om det. Är dessutom väl omtyckt bland både kollegor och chefer.
Vad jag skriver är en sak. Vill jag däremot framföra exempelvis kritik mot ledningen förefaller det klokare att försöka övertyga än att gasa på med ångvälten.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-26, 23:16   #48
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vi har en grym arkitekturhistoria, dock. Känner du till Gunnar Asplund?
Han är okej. Jag vill inte riva hans hus och det finns även andra byggnader som är värda att bevara.

Vad som byggs idag och vad som har byggts i många år är dock själens motsvarighet till skändade och styckade lik. Det är perverst och vedervärdigt.

Jag saknar ord för att uttrycka min avsky.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-02, 20:28   #49
Ram Dass
Registered User
 
Ram Dasss avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 594
Vad är din hjärtefråga här i livet? Vad blir du innerligt glad av att se andra få uppleva?

När du kan svara på dom frågorna, är jag övertygad om att ditt karriärsval kommer bli ett icke-problem. Då din vision kommer dra dig framåt utan eftertanke.
Ram Dass är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 10:26   #50
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Googla på Podride och följ deras resa från en simpel hobbyprototyp för en cykel-elbil till att den ska säljas över hela världen.
Produktutveckling kan nog vara rätt grej!
Patriarch K är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)