Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-19, 20:42   #136
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Jag tycker dagsformen var bra Inte alls fet eller särskilt bulkig.

Mer ben kanske men det är du nog medveten om =)
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-19, 21:23   #137
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Jag tycker dagsformen var bra Inte alls fet eller särskilt bulkig.

Mer ben kanske men det är du nog medveten om =)
Tack för att du tog dig tid att kolla på bilderna Jag är nog bulkigare än bilderna visar om du säger så, för smal är man ju inte direkt.

Ben ligger högst upp på priolistan tätt följt av vader. Sen resten av kroppen i valfri ordning.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-19, 22:39   #138
Curls
Yatesism
 
Curlss avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 4 368
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan Visa inlägg
Legendary.

Hehe, skum som fan. Men du tycker inte att svanken ser överdriven ut på något sätt? Röv bak, mage fram osv.

Problemet med ryggen är att det är ett bestående problem, det är mer eller mindre spänt hela tiden och jag har fått rådet av sjukgymnast av stretcha baksida lår, höftbörjare och rumpa varje dag. Samt köra benpress.

Därför jag tänkte utvidga analyserandet och inkluderat svanken, jämför jag bara med andra personer så tycker jag den är mycket större.

Tack för all feedback!
Jag brukar kunna ha samma 'problem' också faktiskt, har tolkat det som att det är en typ av överansträngning/överträning eller dyl. då det bara är muskulärt men ändå inte går att liksom stretcha eller så för att justera till det bättre.

På den här bilden vrider jag mig iofs men du ser ändå 'tendensen' på hur ryggen ser ut. Har också ganska mycket 'svank' eller vad man vill kalla det.
Bild
__________________
Roc Marciano - Panic
Curls är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-20, 00:18   #139
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av Curls Visa inlägg
Jag brukar kunna ha samma 'problem' också faktiskt, har tolkat det som att det är en typ av överansträngning/överträning eller dyl. då det bara är muskulärt men ändå inte går att liksom stretcha eller så för att justera till det bättre.

På den här bilden vrider jag mig iofs men du ser ändå 'tendensen' på hur ryggen ser ut. Har också ganska mycket 'svank' eller vad man vill kalla det.
Bild
Okej, så du har inte några problem med att du är för stel/för korta muskler typ hamstrings, framsida lår, höftböjare, rumpa?

Sedan har jag fått ett snett bäcken konstaterat av en sjukgymnast som efter att han knådat och knäckt sönder mig ordinerat just stretch av hamstrings och rumpa. Pga detta har mitt högra ben varit kortare vilket lett till snedbelastning osv... så jag känner av den högra sidan lite mer.

Du verkar också ha ganska mycket svank ja, men vi kanske har helt olika problem? Väldigt intressant och bra att du delar med dig av dina erfarenheter, min förhoppning är att jag genom stretch och rätt övningar ska få bukt på mina ryggproblem.

Sova alldeles strax, tvättid 7 imorrn...

Trück.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-20, 15:29   #140
Bluesparv
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 1 257
Tyckte bilderna såg helt okej ut. Ingen mage där inte! Lite som mig, fast utan tomte-kaggen
__________________
Kramkalas i min lägenhet, alla är välkomna!


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148544<--- En Bluesparvs bekännelse
Bluesparv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-20, 17:41   #141
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av Bluesparv Visa inlägg
Tyckte bilderna såg helt okej ut. Ingen mage där inte! Lite som mig, fast utan tomte-kaggen
Tack för att du orkade kolla igenom dem. Är mer mage än vad det ser ut, tro mig. Hehe jaså? Upp med bilder isf Dina ben är några snäpp vassare har jag sett åtminstone...

Morgonvikt v.51: 89.0 kg (+1.2 kg)

Precis som jag trodde så lugnade kroppsvikten ner sig något till idag. Ganska stor viktuppgång men då låg jag ändå på 88.5 för två veckor sedan så, ändå helt okej.

Sovit dåligt inatt, hade tänkt stiga upp tidigt men slutade med att jag snoozade 5-6 ggr istället... Inte bra. Ätit dåligt också och känner mig trött, blir nog en pn senare för att bygga lite tryck. Känns det hyfsat idag så funderar jag på att testa 115 redan idag, om inte annat så för viktvanan. Vi får se...

Tröck.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-20, 18:49   #142
Bluesparv
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 1 257
Hm, ska se om det är nån av bilderna som duger bara
__________________
Kramkalas i min lägenhet, alla är välkomna!


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148544<--- En Bluesparvs bekännelse
Bluesparv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-20, 19:49   #143
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av Bluesparv Visa inlägg
Hm, ska se om det är nån av bilderna som duger bara
Alla duger säkert, kan jag så kan du!

Ätit nu, sen middag... var tvungen snacka me tjejen. Pn nu och sen gym, känns inte som att peppen är på topp
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 00:12   #144
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Mhm, körde en kass PN på 15-20 min, vetefan om jag sov eller om jag var vaken... Ont i skallen också. Tog en Kolozzeum koffeintablett och åkte bil till gymmet Kändes med andra ord inte jättebra och hade inga egentliga förväntningar på själva passet.

lite rotator som uppvärmning, inåt, utåt å teres minor med 4 kgs hantel

Bänkpress

1x10 20 kg
1x4 60 kg
1x1 90 kg
1x1 112.5 kg - PB
1x1 115 kg - PB
1x0 117.5 kg - fail

Plan hantelpress

1x5 39.2 kg
1x4+1 39.2 kg - hjälp sista
1x8 31 kg - lite vila

Stående hantelcurl - med vridning

1x6 21 kg
1x5 21 kg
1x5 18.5 kg

Sen körde jag sittande hantelcurl utan vridning med ryggstöd för att få lite pump... typ silverhantlar, 7-8 kg maxreps... två-tre varv, vänster biceps död och underarmarna med, tappa greppet typ.

Tog lite pumpbilder i omklädningsrummet, har inte sett de än men de kändes lite... extremt att ta dem. Kul för egot kanske.

Jaha, bänkpressen bra som vanligt. Trots dålig uppladdning och ont i skallen så fixade jag både 112.5 och 115 kg. 117.5 kg hade kanske gått upp om jag kört det som förstalyft och fått till det, kom upp halvvägs men orkade inte pressa upp den. Så det är ju kul, även om det är pinsamt att jag tar så mycket i bänkpress jämfört med andra övningar och att jag tränar med en sån sjuk viktkåthet i bänkpress. Vi ska som sagt maxa igen på en vecka, hoppas på ökning då och sen ska jag jämna till den här kroppen. Ska bli skönt.

Lite skola, protte, mackor och ägg nu och sen sova, seminarium imorrn men vet inte när, 10-11 typ.

Tröck.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 16:59   #145
Bluesparv
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 1 257
Grattis!

Dessutom är det bra status på krogen att kunna säga att man bänkar >110 om nån frågar
__________________
Kramkalas i min lägenhet, alla är välkomna!


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=148544<--- En Bluesparvs bekännelse
Bluesparv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 19:37   #146
Curls
Yatesism
 
Curlss avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 4 368
Oj! Snygga PB, grattis som fan
__________________
Roc Marciano - Panic
Curls är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 14:53   #147
Koettman
Registered User
 
Koettmans avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 291
Bra bänk. Rätt tunga cörls också.

GG!
Koettman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 17:16   #148
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
Härlig bänk david, tagit sig bra sista tiden! Grattis
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 23:51   #149
joasimo
Hockeybög deluxe
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 2 666
Du ökar i bänken ser jag, grattis till PB! Själv utvecklas jag bakåt!
joasimo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 18:58   #150
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av Bluesparv Visa inlägg
Grattis!

Dessutom är det bra status på krogen att kunna säga att man bänkar >110 om nån frågar
Citat:
Ursprungligen postat av Curls Visa inlägg
Oj! Snygga PB, grattis som fan
Citat:
Ursprungligen postat av Koettman Visa inlägg
Bra bänk. Rätt tunga cörls också.

GG!
Citat:
Ursprungligen postat av chrille87 Visa inlägg
Härlig bänk david, tagit sig bra sista tiden! Grattis
Citat:
Ursprungligen postat av joasimo Visa inlägg
Du ökar i bänken ser jag, grattis till PB! Själv utvecklas jag bakåt!
Tack så mycket för kommentarerna! Bänkpressen är onekligen den övning som jag lägger ner mest krut på och fått bäst styrkeutveckling på. Min förhoppning efter nyår är att jag ska kunna förbättra mig i andra styrkemoment.

Morgonvikt v.53: 87.5 kg (-1.5 kg)

Trist viktnedgång, haft lite svårt att äta tre ordentliga måltider med alla aktiviteter och släktgrejer, åt ganska bra frukost imorse dock (Runt 13.00). Iväg på stan och byta lite presenter, större storlekar, en snabb kaffe och biskvi sen maxning på Step In i Pite. Glömde mjukisbrallerna, fick låna ett par tights å träna i... manligt. Maxades bara i bänkpress.

Bänkpress

1x10 20 kg
1x4 60 kg
1x1 90 kg
1x1 117.5 kg - PB
1x0 120 kg - inte nära på något sätt

Kul att maxa i bänkpressen en sista gång innan nyår och förhoppningsvis för en lång tid framöver. Det var jävligt tungt, märks att jag ätit dåligt i veckan, slarvat med kreatin, en proteindrink osv... Men 117.5 kg gick upp iaf, men jag såg stjärnor efter det lyftet. 30 kg över kroppsvikten iaf, det är jag riktigt nöjd med. Provade 120 men var helt slut, inget att trycka med. Träningskompisen (qubie) tog 107.5 kg, failade på 110 men fick upp det på ett andra försök, riktigt strongt gjort! Skön bänk, mycket bättre fäste än på IKSU och bra stång.

Ska försöka köra ett rygg/ben/mage av lättare slag onsdag eller torsdag, sen blir det nog uppehåll tills man är tillbaka i Umeå den 10 jan. Åker ner till tjejen i Örebro 2 jan och åker till Stockholm 8 jan för att hjälpa brorsan och hans tjej med en flytt. Så träningen får vila lite, men det kan säkert va bra för kroppen det med. Även om det blir lite onödigt mycket vila. Återkommer med nytt upplägg osv efter nyår, träningsmål med mera...

God fortsättning!

Tröck.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)