Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-06-10, 21:59   #23041
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 222
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Det där är väldigt olika, men det verkar som att det för tjejer är viktigare med det där självförverkligandet än för killar. P g a "Duktig flicka"-problematiken, kanske?

Eller som en tjejkompis påpekade: "Det bottnar nog i att tjejer oftare har ett sämre självförtroende."

Men en gnutta självförverkligande drivs vi alla av, vilket är bra, men det gäller att tygla det, så att det inte blir en allt för stor drift.
-squat- är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-10, 22:02   #23042
rememberence
Registered User
 
rememberences avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 1 364
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag Visa inlägg
Känns ungefär som vanligt när jag reggar mig på sådana här sidor men jag ska ge det lite tid. Spec happypancake verkar ha potential.
Hur är det med presentationerna? Jag är otroligt dålig på att uttrycka mig i text och ännu sämre att beskriva mig själv.

Känns som att man måste sticka ut på något sätt, det är ju ändå det första personerna ser när dom klickar på användarnamnet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
rememberence är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-10, 22:21   #23043
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Citat:
Ursprungligen postat av rememberence Visa inlägg
Hur är det med presentationerna? Jag är otroligt dålig på att uttrycka mig i text och ännu sämre att beskriva mig själv.

Känns som att man måste sticka ut på något sätt, det är ju ändå det första personerna ser när dom klickar på användarnamnet.
Skriv lite om dig själv, så kanske jag kan plita ihop en bra presentation. Jag är lite ringrostig, men jag kan pröva.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-10, 22:26   #23044
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av rememberence Visa inlägg
Hur är det med presentationerna? Jag är otroligt dålig på att uttrycka mig i text och ännu sämre att beskriva mig själv.
Generellt sett (tyvärr) så är fotot på presentationen det första som avgör i mångt och mycket. De som inte några foton har, har lite mer uppförsbacke kan man säga. Sekundärt på intresseskalan kommer om man har fler foton i något album / har någon form av presentationstext. Många klickar sig igenom bilderna först innan de tittar på presentationstexten, av den enkla anledningen att det går snabbare att se ett par foton och se om personen tilltalar ytligt, än vad det gör att läsa igenom en längre text (om det är en presentation med innehåll i).

Överlag så spelar inte presentationstexten SÅ stor roll exakt vad du nu än skriver, men jag skulle säga undvik korta presentationer med "vill du veta något så fråga" då det ger skenet av att du tror dig sälja in dig genom ditt yttre enbart, alternativt att du är en sjukt tråkig människa utan självkännedom. Presentationer som är skrivna med ironi och negativitet "jag är skitful o fet o blabla" är också sämre än vad de som skriver dem tror. De tycker det är superskoj att skriva så, men faktum är att när man har sett 50 sådana presentationer så är det varken roligt eller originellt. Sedan det sista, kör den genom ett rättstavningsprogram för att undvika särskrivningar eller felstavningar. Även om du skriver som en kratta IRL, så är det många som bläddrar vidare när de ser en stavningsmässigt kass presentation.

Va dig själv bara, berätta om sådant som du tror kan spegla ditt liv och/eller attrahera eller intressera andra, gärna med en positiv klang.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-11, 00:02   #23045
Albin Eriksson
Liten & Snäll...
 
Albin Erikssons avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 1 656
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag Visa inlägg
Ha ha..
Jag och min bästa vän får exakt samma mail ifrån en man på mötesplatsen när vi sitter och ser på film.

Han: *värsta långt och flörtigt mail*
Jag: du skickade exakt samma mail till min vän här i soffan, lagom desperat?
Han: ha ha ha, du var ändå inget att ha så du kan dra

HAHA jeez.

En annan..

Han: *smörar satan*
Jag svarar ej.
Han: Linn vill bara ha biffar????
Jag svarar ej.
Han: Var det en svår fråga?!?!

Känns ungefär som vanligt när jag reggar mig på sådana här sidor men jag ska ge det lite tid. Spec happypancake verkar ha potential.

Linn: Antingen var filmen sjukt dålig eller så hoppas jag dom ratar dig för att ni sitter och surfar på mötesplatsen när ni tittar på film. :p
__________________
Mot nya äventyr
http://albin.shapemeup.se
Instagram: albingymmar
Albin Eriksson är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-11, 07:07   #23046
camilla
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Leksand
Inlägg: 290
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg

Överlag så spelar inte presentationstexten SÅ stor roll exakt vad du nu än skriver, men jag skulle säga undvik korta presentationer med "vill du veta något så fråga" då det ger skenet av att du tror dig sälja in dig genom ditt yttre enbart, alternativt att du är en sjukt tråkig människa utan självkännedom. Presentationer som är skrivna med ironi och negativitet "jag är skitful o fet o blabla" är också sämre än vad de som skriver dem tror. De tycker det är superskoj att skriva så, men faktum är att när man har sett 50 sådana presentationer så är det varken roligt eller originellt. Sedan det sista, kör den genom ett rättstavningsprogram för att undvika särskrivningar eller felstavningar. Även om du skriver som en kratta IRL, så är det många som bläddrar vidare när de ser en stavningsmässigt kass presentation.

Va dig själv bara, berätta om sådant som du tror kan spegla ditt liv och/eller attrahera eller intressera andra, gärna med en positiv klang.
Jag undrar hur många mail dom där "fråga om du undrar något"-personerna får. Jag har aldrig skrivit till nån sån iaf. Får man ingen info alls om personen så dyker det heller inte upp några frågor.
camilla är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-11, 07:17   #23047
camilla
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Leksand
Inlägg: 290
Citat:
Ursprungligen postat av jaaaaag Visa inlägg
Spartansk: nå, jag vet hur du ser ut och du är inte en indier.
Ha! Jag fick också ett långt mail från en indier. Massutskick!
camilla är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-11, 07:23   #23048
Lychgate
Deff Incarnate
 
Lychgates avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 1 471
Reggade mig på HP häromdagen primärt för att snacka lite skit med nytt folk. Nästan tragiskt hur snabbt man verkar bli bortsållad då man inte ens får svar på mailen som inte ens är flörtiga. Antar att om man söker vänskap är kodord för "Kräsen som innihelvete".

Förståeligt då dessa sidor har en tendens att vara en riktig sausagefest och ni tjejer lär knappast ha brist på uppmärksamhet.
__________________
184 cm, 148kg - ~98,
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Killen har gått ner typ miljoner kilo sen han började dieta.
Lychgate är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-11, 07:25   #23049
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av camilla Visa inlägg
Ha! Jag fick också ett långt mail från en indier. Massutskick!
"wood u liek support on your smartyfooone?"
Stoltz är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-11, 07:31   #23050
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
fin middag, bio(den där "alien" filmen, som sög btw) och sen mys på kvällen och under natten så blev det mycket mer än mys, så pirre, nu har jag fått ligga!:p
kanon helg för övrigt men blev tvungen att åka hem idag istället för imorgon, vilket tog emot lite, men vi ska träffas under veckan med

highfive !!!
Piranha är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-11, 07:35   #23051
camilla
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Leksand
Inlägg: 290
Citat:
Ursprungligen postat av Lychgate Visa inlägg
Reggade mig på HP häromdagen primärt för att snacka lite skit med nytt folk. Nästan tragiskt hur snabbt man verkar bli bortsållad då man inte ens får svar på mailen som inte ens är flörtiga. Antar att om man söker vänskap är kodord för "Kräsen som innihelvete".

Förståeligt då dessa sidor har en tendens att vara en riktig sausagefest och ni tjejer lär knappast ha brist på uppmärksamhet.
Vänskap är ofta kodord för kk.
camilla är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-11, 09:31   #23052
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Fast i mitt fall var det för att "rensa" dem som vars högsta prio var att det skulle bli "utdelning" till varje pris - dessutom hade jag tillägget varför jag valt vänskap: att det innebar att jag inte tycker ett möte förpliktigar - utan att man ses och om man inte matchar är inte det ett "betyg" på endera partern. Vill inte ha ngn "bäst i test" (varför tror killar det? Och att alla tjej tycker samma sak är det? ). Utan just ngn som matchar. Tycker absolut det är läge att förklara, just pga "assumptions is the mother of all fuckups" och som du skriver läser man in olika saker så lika bra att definiera sånt.

Just för att det varit det som krånglat för mig; antingen skriver man seriöst förhållande och killen tror att han är "hemma" bara för att man har en trevlig 1a date, eller så kan man välja "kort romans" - inte intressant för mig.

Visste dessutom inte om jag var redo för förhållande, killar jag inte kännt jag passar med har varit noga med att tala om att jag inte är.. Sen orkade jag inte förklara hur jag tänkte mig ett seriöst förhållande iom att jag trodde - men inte var säker på - om bostad, barn etc är ngt jag vill inkludera. Nu tänker jag att det inte behöver vara så big deal alls, som jag tänkte innan.

Förresten så gick jag in vid 2a daten och skulle radera min profil, då upptäcker jag att han raderat sin. Det gick fort, men jag tog det som ett väldigt bra tecken och sympatiskt: snyggt iaf att inte fortsätta ha kroken ute! Han hade inte bråttom, "en i taget"tänket gillar jag.

En annan kul sak jag funderat på är om ngn koloit sett mig där; har ju haft bild ibland osv.. lär jag aldrig få veta; men ibanld var det ju tränade killar i 18-30 års åldern och då var jag alltid lite misstänksam.. eller kalla det paranoid!




I mitt fall besparade jag dig bara tid, du har ju upprepat det mantrat ett antal ggr så jag ville bara inflika att vissa (spec du) inte hade haft ngn empati över i frågan, medans andra (bl a) förstår att det kan kännas surt när man tror ngn har andra intentioner än vad den har. Att det kan vara vettig med att vara transparent med sina intentioner, just a la "assumptions is the mother of all fuckups".
Då angående vad vänskap "betyder"
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-11, 10:47   #23053
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Ännu en lång relation som kapsejsat.
De lyckades dock hålla lågan brinnande imponerande länge.


Shellshocked turtles end their 115 year old 'marriage'

Two giant tortoises at an Austrian zoo "separate"
Bibi and Poldispent 115 years as a couple
"They can't stand the sight of each other any more"



NO one could accuse them of not trying to make it work.

After an incredible 115 years together, two giant tortoises at an Austrian zoo have gone their separate ways - refusing to share a cage any longer.
The falling out, which has baffled zoo officials, marks the end of the world's oldest animal "marriage".

"We get the feeling they can't stand the sight of each other any more," Zoo boss Helga Happ said.

Bibi and Poldi have happily rubbed along at the Austrian zoo in Klagenfurt for 36 years, having moved together from Basel zoo in Switzerland.
Both 115 years old, the pair grew up together - and eventually became an item.

Zoo officials are not clear why the tortoises have fallen out but say Bibi, the female, started attacking her partner, biting off part of his shell.
"For no reason that anyone can discover, they seem to have fallen out. They just can't stand each other," Ms Happ said.

Staff at the zoo realised all was not well when Bibi attacked Poldi, biting off a chunk of his shell. She launched further attacks on her partner until he was moved to a different location.
__________________
Kwon är inte uppkopplad  
Gammal 2012-06-11, 19:25   #23054
jaaaaag
Guest
 
Inlägg: n/a
Jag har hittat en riktig hunk (enligt min udda smak) på mötesplatsen :-)
Nu ska vi bara ta det vidare ifrån att vi skickar de meningslösa gratis-"vykorten" fram och tillbaka till att kunna skriva meddelande till varandra på riktigt, HAH!

Krävs att en av oss skaffar VIPplus eller att båda skaffar VIP. Troligt?

Den snygga kollegan (som jag stöter på en gång/år lol) kom in idag.
Mycket sommarsug här nu :-)
 
Gammal 2012-06-11, 19:40   #23055
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
Båda måste ha VIP (tror jag?) eller så rådissar ickevipparna mig när jag hängde en period där
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)