Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-11-17, 09:20   #15646
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Som det känns nu bryr jag mig inte om någon random raggar på tjejen. Inte för att jag skulle se något positivt i det heller. Behöver knappast någon bekräftelse på att hon är snygg, det är ganska uppenbart...
Iof är det väl aldrig fel för någon att få bekräftelse, så får det henne att må bra så kanske det kan vara något positivt? Oavsett inget att fundera över...

Däremot är det någon med historia i det hela kan det iaf för mig kännas lite jobbigare. Inte riktigt säker på varför, för tillit har jag. Men någon skillnad mot en okänd snubbe på krogen är det.
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 09:29   #15647
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
...har inte med att göra om tillit eller att jag är rädd att tjejen ska bli "snodd", är hon sån så dumpar jag, who cares, ...
Hum det känns som du inte är den första att skriva ut en sådan åsikt, men jag förstår den inte. Hur skulle man inte kunna bry sig? Oavsett om hon då gjorde fel, var långt ifrån perfekt eller helt enkelt inte gillade dig så mycket, så skulle iaf jag bryta ihop totalt. Vill inte ens börja tänka närmare på ett sådant scenario. Man har väl fortfarande kvar sina egna känslor för personen?

(Med det sagt jag kan inte heller se mig tillsammans med en person som svikit mig...)

Senast redigerad av tano den 2011-11-17 klockan 09:30.
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 09:37   #15648
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Hum det känns som du inte är den första att skriva ut en sådan åsikt, men jag förstår den inte. Hur skulle man inte kunna bry sig? Oavsett om hon då gjorde fel, var långt ifrån perfekt eller helt enkelt inte gillade dig så mycket, så skulle iaf jag bryta ihop totalt. Vill inte ens börja tänka närmare på ett sådant scenario. Man har väl fortfarande kvar sina egna känslor för personen?

(Med det sagt jag kan inte heller se mig tillsammans med en person som svikit mig...)
Man lär sig med tiden att ett avbrott av ett förhållande inte är hela världen, ju fler dissar/svikelser/whatever desto mindre ont gör det. Bara nu när du är ung det gör riktigt ont
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 09:40   #15649
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Bara nu när du är ung det gör riktigt ont
I beg to differ.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 09:41   #15650
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Ganska intressant ändå. Det här tänket med att "allright min tjej blir raggad på. Härligt." och fortfarande tycka om killen som är totalt respektlös mot dig. Det är lite av en blandning av en falsk fantasi och en produkt ur machokulturen. Att hävda sig med sin partner som verktyg. Jag tycker snarare den sortens bekräftelsebehov är ett tecken på dålig självbild.

Ni ser vad lätt det är att peka finger och säga "han är osäker".
Nästan alltid är det samma motiv. "han motspelar en del av min livsfilosofi"
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 09:50   #15651
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Man lär sig med tiden att ett avbrott av ett förhållande inte är hela världen, ju fler dissar/svikelser/whatever desto mindre ont gör det. Bara nu när du är ung det gör riktigt ont
Jag har ändå varit med om ett uppbrott efter 8 års förhållande. Nog för att ett sådant är jobbigt och tar väldigt lång tid, men just känslan av att bli sviken måste vara värre. Om man är verkligt kär måste det ju vara bland det värsta som man kan känna. Lär sätta djupa spår resten av livet. Jag lider med de som varit med om något sådant.

Jag skulle kunna tro att om man inte känner det när man blivit "äldre" beror det på att man slår av sina känslor och inte öppnar sig på samma sätt, att man blivit skadad av sina tidigare erfarenheter. Ger man allt av sig själv blir det nog lika hemskt oavsett vilken gång i ordningen det är man blir sviken.
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 09:54   #15652
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Sen en intressant sak i ämnet är ju faktiskt hur det ser ut på kärleksfronten för både Mini, MikaelJ och Tolkia, som alla gladeligen säger att vi gör fel, tillskriver oss diverse negativa egenskaper och skällsord, o kanske sitter där alldeles själva med sina utomordentliga moralistiska synpunkter, men är singlar? Hur kan det komma sig?
Kul att mitt kärleksliv intresserar dig. Du har säkert en bra slutsats att dra av det hela. Eller ville du bara dela ut en pungspark till åt datanördarna och oskulderna?

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Man lär sig med tiden att ett avbrott av ett förhållande inte är hela världen, ju fler dissar/svikelser/whatever desto mindre ont gör det. Bara nu när du är ung det gör riktigt ont
Nej. När man är ung gör det ont på ett annat sätt kanske. Man känner det mer som en livsavgörande katastrof. När man blir äldre gör det lika ont men man vet att man kommer igenom sorgen, och man har lärt sig hantera den bättre.
Ett avbrott i ett förhållande tror jag dock kanske är något åldersrelaterat. Att ta paus är en obegriplig grej i mina ögon. Antingen är man tillsammans, eller inte. Behöver man jobba på relationen gör man det tillsammmans, inte på egen hand (eller med andra partners.)
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 09:54   #15653
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy Visa inlägg
Ganska intressant ändå. Det här tänket med att "allright min tjej blir raggad på. Härligt." och fortfarande tycka om killen som är totalt respektlös mot dig. Det är lite av en blandning av en falsk fantasi och en produkt ur machokulturen. Att hävda sig med sin partner som verktyg. Jag tycker snarare den sortens bekräftelsebehov är ett tecken på dålig självbild.

Ni ser vad lätt det är att peka finger och säga "han är osäker".
Nästan alltid är det samma motiv. "han motspelar en del av min livsfilosofi"
Men varför är det en så stor sak? Har inte följt allt ni skrivit men under förutsättning att han inte är ett psykfall, som kommer våldföra sig på din tjej om hon säger till och går därifrån, så är det väl inte så mycket mer med det? Hon ska väl inte träffa honom något mer? (Om det då inte är någon med en relation till henne och då känns det även för mig lite annorlunda. Då kan vi börja snacka om respektlöshet mot partnern.)
tano är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 10:01   #15654
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Det jag ville ha sagt att det är lätt att kasta skit på andra när ens egen trädgård kanske inte är den bästa heller
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 10:03   #15655
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
LoL. Varför skulle man ta det som en komplimang att ens tjej blir raggad på? Killar är ju som rovdjur på savannen, dom angriper dom som verkar "lättast". Att nån raggar på ens tjej är knappast en kvalitetsstämpel, det kan lika gärna vara ett tecken på att hon liknar en ålderssvag gnu som irrat bort från flocken

Oavsett känns det ganska irrelevant, eftersom det är ett ofrånkomligt faktum att alla tjejer blir sönderraggade. Det relevanta är hur hon hanterar det.
Postat via en mobil enhet
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 10:04   #15656
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
LoL. Varför skulle man ta det som en komplimang att ens tjej blir raggad på? Killar är ju som rovdjur på savannen, dom angriper dom som verkar "lättast". Att nån raggar på ens tjej är knappast en kvalitetsstämpel, det kan lika gärna vara ett tecken på att hon liknar en ålderssvag gnu som irrat bort från flocken

Oavsett känns det ganska irrelevant, eftersom det är ett ofrånkomligt faktum att alla tjejer blir sönderraggade. Det relevanta är hur hon hanterar det.
Postat via en mobil enhet
Äntligen, har väntat på att någon ska hålla med om det faktumet de senaste 10sidorna av inlägg
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 10:17   #15657
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Det jag ville ha sagt att det är lätt att kasta skit på andra när ens egen trädgård kanske inte är den bästa heller
Och vad vet du om min trädgård?
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 10:32   #15658
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Och vad vet du om min trädgård?
Eller min?

Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
LoL. Varför skulle man ta det som en komplimang att ens tjej blir raggad på? Killar är ju som rovdjur på savannen, dom angriper dom som verkar "lättast". Att nån raggar på ens tjej är knappast en kvalitetsstämpel, det kan lika gärna vara ett tecken på att hon liknar en ålderssvag gnu som irrat bort från flocken

Oavsett känns det ganska irrelevant, eftersom det är ett ofrånkomligt faktum att alla tjejer blir sönderraggade. Det relevanta är hur hon hanterar det.
Postat via en mobil enhet
Precis!
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 10:46   #15659
Filthy
Registered User
 
Filthys avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Bålsta
Inlägg: 431
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
LoL. Varför skulle man ta det som en komplimang att ens tjej blir raggad på? Killar är ju som rovdjur på savannen, dom angriper dom som verkar "lättast". Att nån raggar på ens tjej är knappast en kvalitetsstämpel, det kan lika gärna vara ett tecken på att hon liknar en ålderssvag gnu som irrat bort från flocken
Eeexakt!

Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Oavsett känns det ganska irrelevant, eftersom det är ett ofrånkomligt faktum att alla tjejer blir sönderraggade. Det relevanta är hur hon hanterar det.
Postat via en mobil enhet
Jag håller helt klart med. Fast folket har varit lite emot mig här när jag sagt att mitt enda krav är att om hon ska göra något lite udda som att t.ex. Vara ute en fredagkväll med någon ny killpolare vill jag bara bli noterad om det så jag slipper få höra sådant på omvägar. Men som sagt har jag inga problem eftersom jag bara varit tillsammans med respektfulla tjejer senaste 10 åren

Senast redigerad av Filthy den 2011-11-17 klockan 10:48.
Filthy är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-17, 10:46   #15660
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
LoL. Varför skulle man ta det som en komplimang att ens tjej blir raggad på? Killar är ju som rovdjur på savannen, dom angriper dom som verkar "lättast". Att nån raggar på ens tjej är knappast en kvalitetsstämpel, det kan lika gärna vara ett tecken på att hon liknar en ålderssvag gnu som irrat bort från flocken

Oavsett känns det ganska irrelevant, eftersom det är ett ofrånkomligt faktum att alla tjejer blir sönderraggade. Det relevanta är hur hon hanterar det.
Postat via en mobil enhet
+1
Slarti skriver som vanligt bra.
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)