Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-11-08, 23:07   #15391
Spartansk
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 3 468
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
nepps inte sett
Han är snygg.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-08, 23:33   #15392
Jokester
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Qva
Inlägg: 1 428
Skadeglädje är nog den enda sanna glädjen.

Senast redigerad av Jokester den 2011-11-08 klockan 23:39.
Jokester är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 00:03   #15393
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Tyvärr kan det vara otroligt svårt att se nyktert på situationen när man befinner sig mitt i den. Man ger upp något dåligt men förlorar också något bra. Kan vara så jäkla svårt att veta om man gör rätt.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 00:12   #15394
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Istället för smart skulle jag vilja slå ett slag för kunnig. Inom flera områden, inom ett specifikt område, eller säg väldigt allmänbildad. Jag tror inte att jag skulle på allvar kunna respektera någon som nöjer sig med att fylla sin tillvaro med jobb och skvaller.

Observera att det inte är samma sak i mina ögon att ha ett intresse, t.ex. träning, som att vara kunnig inom sitt intresseområde. Man kan lägga ner tiotals timmar i veckan utan att kunna särskilt mycket (vilket förvisso kan vara en merit i sig), men det räcker inte.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 00:13   #15395
Arf Pingvin
Hårdrockare
 
Arf Pingvins avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Luleå
Inlägg: 3 014
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
För mig kan n person aldrig vara attraktiv on han inte är smart
Om nån är smart, men kanske lite nedlåtande och besserwisser. Gör smartheten fortfarande den personen attraktiv?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av thezet
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
Arf Pingvin är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 00:17   #15396
Arf Pingvin
Hårdrockare
 
Arf Pingvins avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Luleå
Inlägg: 3 014
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har fått intrycket att när folk säger att de vill ha en intelligent person så betyder det inget, eller som mest, jag vill ha en person med intressen som liknar mina egna.
Jag tror du har lite rätt här. Folk kanske menar smart i betydelsen - tycker som jag. Om de säger något ska personen tycka att det verkar rätt och riktigt.

Om man sedan med förkrossande logik och resonemang visar att man har rätt och den andra fel. Ja då är man dum
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av thezet
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
Arf Pingvin är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 00:52   #15397
Zetor99
Registered User
 
Zetor99s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Finland
Inlägg: 342
Citat:
Ursprungligen postat av Arf Pingvin Visa inlägg
Om nån är smart, men kanske lite nedlåtande och besserwisser. Gör smartheten fortfarande den personen attraktiv?
Är det inte uppenbart? Att alla för henne attraktiva personer är smarta innebär ju ingalunda att alla smarta personer är attraktiva.

Nedlåtenhet och besserwisser-fasoner anses ju generellt oattraktivt även om personen ifråga egentligen är rätt dum, vilket inte sällan är fallet.


Personligen kan jag tycka att det är svårt att kommunicera med blåsta personer, så jag anser att det är rätt självklart att prioritera att skillnaden i intelligens mellan parterna i ett förhållande inte orsakar problem i vardagen.
Zetor99 är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 01:00   #15398
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Jag har fått intrycket att när folk säger att de vill ha en intelligent person så betyder det inget, eller som mest, jag vill ha en person med intressen som liknar mina egna.

Samma sak när tjejer vill ha en rolig kille, det betyder oftast ingenting. Samma sak gäller säkerligen även när killar säger det.

I slutändan så får de känslor för någon så starka att det känns som de ska spricka och alla deras kriterier flyger ur fönstret.
Nja, det betyder antingen att man vill ha en person som är ungefär lika smart som en själv, d.v.s. skrattar ungefär åt samma saker, kan ha utbyte med i diskussioner osv. Att sedan de flesta ser sig själva som mer intelligenta/sofistikerade/världsvana än de faktiskt är, ligger nog bakom själva ordvalet.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 01:03   #15399
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
"En tjej som erbjuder intellektuell stimulans" för mig,
via text, besitter den mest attraherande egenskapen av alla imo.
Vad är toleransgraden för fysiska attribut då, d.v.s. skulle du fortfarande vara attraherad om hon såg ut som hon frontalkolliderat med en stekpanna?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 01:05   #15400
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Nja, det betyder antingen att man vill ha en person som är ungefär lika smart som en själv, d.v.s. skrattar ungefär åt samma saker, kan ha utbyte med i diskussioner osv. Att sedan de flesta ser sig själva som mer intelligenta/sofistikerade/världsvana än de faktiskt är, ligger nog bakom själva ordvalet.
Varför säger du nja, för att följa upp med en +1?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 01:10   #15401
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Varför säger du nja, för att följa upp med en +1?
Det som jag sade var inte riktigt ekvivalent med "ha samma intressen".
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 01:51   #15402
ddewe
Lök
 
ddewes avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 88
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Vem vill ens ha en kille som tänker såhär?
Väldigt många faktiskt.
__________________
~
ddewe är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 03:52   #15403
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Vem vill ens ha en kille som tänker såhär?
Alla tänker så, mer eller mindre, du också. Byt ut "snygg" mot något annat du tycker är viktigt. Varför ska ett attribut vara mer hedervärt än ett annat?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 09:24   #15404
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Vad är toleransgraden för fysiska attribut då, d.v.s. skulle du fortfarande vara attraherad om hon såg ut som hon frontalkolliderat med en stekpanna?
När hjulen på bilen börjar slitas ojämnt för att hon sitter i passagerarsätet.

Jag är inte helt 100 på skadorna av en sådan frontalkrock som i exemplet ovan orsakar, men jag tror det beror på.

Desto intressantare personlighet/personens bearbetande, användning och slutsatser av information, desto mindre betydelsefullt blir det yttre.

Jag tror dock att personen i frågas yttre, förmodligen skulle ha uppfattas som attraktivare av mig, än någon som inte känner sig attraherad på en djupare nivå.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-09, 09:42   #15405
Semiramis
Formidabel
 
Semiramiss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 5 671
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
alla eller väldigt ofta hör man "hon/han måste vara smart" men då undrar jag då vad är en smart/Intelligent person? är det någon som har alla rätt på matteproven? en som är allmänbildad? en som kan allt om data? en som kan allt om hur man lagar bilar?

en person som är ett tex datasnille kan tyckas vara intelligent men hur är den personen om man sätter ut han/hon i skog ensam med en kniv och tändstickor?

Jag skulle nog hellre välja en person som är händig/praktiskt lagd än smart på tex matteprov.
För mig betyder det att han kan reflektera över sig själv. Kan se skillnaden mellan "jag tycker" och "såhär är det". Att han inte är ett viljelöst offer för sina känslor. Att han kan förstå att jag behöver egentid. Att han kan ta ett steg åt sidan och betrakta sig själv. Med dessa egenskaper följer tillräckligt mycket intelligens för att jag ska vara nöjd. Praktisk är bra men inte nödvändigt
__________________
People need to be reminded more often than they need to be instructed.
Samuel Johnson
Semiramis är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)