Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-13, 19:59   #61
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Enligt mina studier så är de som är måna om utseendet även de som håller rent.
Aha, så man kan alltså endera välja en snygg och renlig eller en ovårdad smutsslarver. Låter som ett svårt val...
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 21:34   #62
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 409
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Jag har svårt att förstå de som lägger hantlarna på fel plats men antar att det är personer med det ordningssinnet som inte heller bryr sig om oreda och ineffektivitet i hemmet.
Hur kan du dra slutsatser om hur folk städar hemma utifrån hur de är på gymmet? Till skillnad från ens hem är gymmet inte ens eget och man delar alla grejer med främlingar.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 21:35   #63
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 409
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Behöver inte handla om tvångssyndrom alls. Jag är exempelvis allergisk mot damm och kvalster och föredrar därför att känna att det är städat hemma pga det. Sen har jag nog en del OCD gällande städningen också. Gillar att det är cleant och inte ligger saker framme. Ligger saker framme på ex bordet skall det ligga rakt. Går ofta och bara rättar till exempel kontroller, blomkrukor, stolar etc så de är i linje med varandra.
Ehehe detta ger lite mer kontext gällande din tjejs beteende 😄
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 22:07   #64
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Hur kan du dra slutsatser om hur folk städar hemma utifrån hur de är på gymmet? Till skillnad från ens hem är gymmet inte ens eget och man delar alla grejer med främlingar.
Endera har man ordningssinne eller också inte.
Har man ordningssinne men ändå sprider grejer över gymmet utan att lägga tillbaka dem är man en j-via egoistisk typ...
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 06:46   #65
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Ehehe detta ger lite mer kontext gällande din tjejs beteende
Menar du att det förklarar att hon aldrig städar efter sig?
Jag tror inte ens hon är medveten om att jag gillar ställa ordning stolarna etc här
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 07:17   #66
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Aha, så man kan alltså endera välja en snygg och renlig eller en ovårdad smutsslarver. Låter som ett svårt val...
Nej det var bara en grej som jag råkat ut för. Jag tror det ligger en viss sanning i det att folk som är framåtriktade i t ex arbetslivet också är sådana som sköter sina andra saker som t.ex sitt hem. Om jag ser en brud som är sådär halvt ovårdad och hoppar in e hennes bil som är full av tomma burkar och annan skit så kan jag nästan garantera att hemmet ser ut som skit.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 08:21   #67
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Nej det var bara en grej som jag råkat ut för. Jag tror det ligger en viss sanning i det att folk som är framåtriktade i t ex arbetslivet också är sådana som sköter sina andra saker som t.ex sitt hem. Om jag ser en brud som är sådär halvt ovårdad och hoppar in e hennes bil som är full av tomma burkar och annan skit så kan jag nästan garantera att hemmet ser ut som skit.
Haha, är detta ett vanligt förekommande i Läseblasks liv? Att se en halvdan tjej och hoppa in i hennes skitiga bil full av burkar
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 08:25   #68
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Ehehe detta ger lite mer kontext gällande din tjejs beteende 😄
Mja. Hon tar inte undan efter sig, dammsuger inte och verkar allmänt slarva utifrån det lilla vi kan utläsa från Åkers inlägg.

Däremot förstår jag nu ännu mindre hur han orkar med det.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 08:38   #69
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Haha, är detta ett vanligt förekommande i Läseblasks liv? Att se en halvdan tjej och hoppa in i hennes skitiga bil full av burkar
Jag hillar ej att kategorisera men har dejtat endel. Om jag är ärlig så har endel inte varit så attraktiva men finns endel som sett riktigt bra ut. De som varit mindre attraktiva har även haft mer elker mindre horribla hem. Nångång har de kört hem mig och bilens skick har varit likadant. De som varit lite mer attrjtiva har haft städiga hem. Jag drar slutsatsen att alla är mer eller mindre ytliga och det avspeglar sig i allt
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 10:15   #70
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Endera har man ordningssinne eller också inte.
Har man ordningssinne men ändå sprider grejer över gymmet utan att lägga tillbaka dem är man en j-via egoistisk typ...
Önskar att det vore så. Jag är jävligt ordningsam på gymmet och kan t.o.m. ägna tid åt att plocka undan efter andra mellan seten för att fördriva tiden. Gillar när saker är på rätt plats. Hemma är jag dock otroligt slö och det kan gå längre perioder där det är rejält stökigt hemma. Bäst är det när jag får regelbundna besök då man får en bra anledning att städa. Annat folk är verkligen nyckelgrejen här, på gymmet vill man inte att någon ska tycka att man är en lat slarver och kommer en polare över så vill man att det åtminstone ska se drägligt ut. Har man bara sig själv att bry sig om blir det svårare med motivationen.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 14:33   #71
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Jag jobbar ganska mycket förebyggande mot just stök och sånt hemma, har exempelvis monterat typ 400 olika krokar och dylikt runt hela lägenheten just för att ingenting ska hamna på golvet.

Det blir ju bara stökigt när man inte vet vart man ska ställa saker efter man använt dom.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 14:37   #72
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 010
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Det blir ju bara stökigt när man inte vet vart man ska ställa saker efter man använt dom.
Där man tog prytteln så klart?
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 14:54   #73
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Golvet är den perfekta avlastningsytan.
Rekommenderar lager-på-lager principen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 14:56   #74
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Ett tips till, ha inte så jävla mycket skräp hemma. Du behöver inte en miljon pryttlar och fluffkuddar. Ju mindre saker du har, ju mindre saker finns det att stöka ner med.
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)