Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Medlemsbilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-03-05, 01:11   #11776
Pherall
Registered User
 
Pheralls avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 73
Har du koll på kosten så har du!

Husmanskost med extra protein är dock ett dundervagt svar

Hur kan ett exempel av en optimal dag se ut för dig om vi tänker på kost?

t.ex. 2 weinerbröö, 3 öl och 17 ägg

Senast redigerad av Pherall den 2016-03-05 klockan 01:16.
Pherall är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 01:25   #11777
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Pherall Visa inlägg
Har du koll på kosten så har du!

Husmanskost med extra protein är dock ett dundervagt svar

Hur kan ett exempel av en optimal dag se ut för dig om vi tänker på kost?

t.ex. 2 weinerbröö, 3 öl och 17 ägg
Ja du... En dålig dag (när jag besöker föräldrarna och får äta det som bjuds) kan vara:

Havregrynsgröt med mjölk, 1 ägg.
Två fläskkotletter, potatismos.
Pizza.
Två mackor med två burkar makrill i tomatsås.

En bra dag kan vara:
500 g kvarg.
250 g bär.
150 gram vassleproteinpulver.
500 gram kycklingfilé med pasta.
500 gram nötfärs med pasta.

Kanske.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 01:30   #11778
Pherall
Registered User
 
Pheralls avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 73
Förbaskat! Jag trodde jag skulle kunna sätta dit dig där, men du käkar ju som mig i princip (även om jag käkar kanske 1kg grönsaker/dag på det där!)

Runkar du ovanligt mycket? =D

Sjukt höga kortisolnivåer?

Kollat testo?

Kör lite wim hof method kanske


Senast redigerad av Pherall den 2016-03-05 klockan 01:36.
Pherall är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 01:34   #11779
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Pherall Visa inlägg
Förbaskat! Jag trodde jag skulle kunna sätta dit dig där, men du käkar ju som mig i princip (även om jag käkar kanske 1kg grönsaker/dag på det där!)

Runkar du ovanligt mycket? =D
Nej, inte ens varje dag.

Fast nu får du logga ut tills du blir nykter, jag vill inte bli bannad för "trams" igen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 01:37   #11780
Pherall
Registered User
 
Pheralls avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 73
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nej, inte ens varje dag.

Fast nu får du logga ut tills du blir nykter, jag vill inte bli bannad för "trams" igen.
Will do!

Väl mött dock! I all välmening och sådär!
Pherall är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 01:52   #11781
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av Pherall Visa inlägg
Förbaskat! Jag trodde jag skulle kunna sätta dit dig där, men du käkar ju som mig i princip (även om jag käkar kanske 1kg grönsaker/dag på det där!)

Runkar du ovanligt mycket? =D

Sjukt höga kortisolnivåer?

Kollat testo?

Kör lite wim hof method kanske


På vilket sätt påverkar detta muskelbyggandet negativt? Ser fram emot dina källhänvisningar.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 02:17   #11782
Pherall
Registered User
 
Pheralls avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 73
Har du hört talas om skämt och skoj?
Pherall är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 02:34   #11783
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av Pherall Visa inlägg
Har du hört talas om skämt och skoj?
Haha jo men dina andra frågor var seriösa så min humorbefriade skithjärna kopplade inte.

Fast vissa tror ju man får lägre testo av utlösning, detta har såvitt jag känner till inte bevisats.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 02:42   #11784
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Dagsformtråden sista försöket.... (LÄS TRÅDENS FÖRSTA INLÄGG INNAN DU POSTAR)

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg

Hur tänker du nu? Jag är väl den enda person på planeten som verkligen vet hur hårt jag själv anstränger mig? Möjligen kan man hävda att folk som sett mig träna också har en uppfattning om det hela, men jag tror inte MackeJuve har det.



Att använda statistik som enda skäl för att kalla någon för lat och lögnare tycker jag är dåligt beteende. För övrigt var andelen ju inte "försvinnande liten" enligt videon ovan. Och för det tredje är jag inte "non-responder", bara "tiny-responder".
Det jag menar är att många tycker det sliter halvt ihjäl sig, men när man väl ser dom på gymmet ser det mest ut som de vilar sig genom repetitionerna.

Jag har två såna polare, som gång på gång frågar mig hur de ska växa med sina dåliga gener (och då har jag verkligen inga mirakelframsteg under mina 10 år på gymmet heller)... De säger att de "kör sina reps och sets" enligt schemat och tar i och allt vad det är, men när jag väl sedan är med dom på gymmet så ser det ut som de bara glassar de bara genom passet. De verkar helt enkelt inte veta hur man anstränger sig. Och de är knappast ensamma om det. Det är väl i och för sig dåliga gener på sitt sätt.

Jag har inte kallat dig eller någon annan lat eller lögnare. Jag säger bara även om du och många andra psykiskt tycker att ni tar i för kung och fosterland så kanske ni inte lyckas göra det fysiskt/muskulärt. DET, vet inte du eller någon annan, innan du har gjort diverse tester med elektroder å såna krej.


Tapatalk.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.

Senast redigerad av J.V den 2016-03-05 klockan 02:49.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 02:49   #11785
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Dagsformtråden sista försöket.... (LÄS TRÅDENS FÖRSTA INLÄGG INNAN DU POSTAR)

För sent för en edit, men, den gemensamma nämnaren hos er tre är att ni tycker det är tråkigt med styrketräning. Det kanske blir svårare att Göra Jobbet(tm) med den inställningen?


Tapatalk.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 08:01   #11786
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Mja, vet inte om jag köper det. Finns ju andra som hatar träning men ändå fått bra resultat.
Bara börja hala fram bevisen. Och då menar jag personer som bara tränat för träning. Inte tävling.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 09:20   #11787
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Struntprat! Du vet väl att alla vi som har fått dåliga resultat bara är lata! Hade jag tagit i dubbelt så hårt hade jag sett ut som MackeJuve... Och hade jag tagit i fyra gånger så hårt hade jag sett ut som Ronnie Coleman!
Jag förstår att jag trampar på ömma tår men du måste ha väntat dig den här responsen. Det är rätt kontroversiellt med någon som ser normalbyggd ut som anser sig ha maxat sin muskelpotential. Haha du är liksom unik på forumet i så fall. En person som hatar träning, byter träningsschema titt som tätt, klankar ned på sig själv i diverse trådar och försöker vara rolig i andra. Det är mycket som gör det svårt att tro

Genetik-kortet är ju en bra ursäkt så kör vidare med det, det skadar ju inte mig. Jag vågar inte diskutera hur mycket som helst då jag är typ 1 p från avstängning. Lycka till!

Skickat från min D5503 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 09:27   #11788
jonhson
Registered User
 
jonhsons avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 112
Har inte så mkt att säga om Dio's framsteg, mer än hade jag inte fått bättre resultat på än så på 6 år så hade jag antingen slutat träna eller börjat smutta på saften.
Problemet tror jag är att Dio är rolig, och tar mkt på skoj. Och även om han hatar träningen, eller whatever, så känns det inte som om han tar det på allvar.
Och ja, halvhjärtade försök blir halvhjärtade resultat.

Nåja, dagsformen va det.
Tränar faktiskt ben, även om dom inte växer... Som man vill iaf.

jonhson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 11:45   #11789
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Jag har inte kallat dig eller någon annan lat eller lögnare. Jag säger bara även om du och många andra psykiskt tycker att ni tar i för kung och fosterland så kanske ni inte lyckas göra det fysiskt/muskulärt. DET, vet inte du eller någon annan, innan du har gjort diverse tester med elektroder å såna krej.
Så kan det förstås vara. Att andra aktiverar mer muskler när ni tar i, likt schimpanser, eller såna där kvinnor som blir superstarka i stressituationer och välter bilar när deras bebisar fastnat under dem.

Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Bara börja hala fram bevisen. Och då menar jag personer som bara tränat för träning. Inte tävling.
Blomkål, till att börja med. Hans journal heter ju till och med "Jag hatar träning". Och så startade jag en tråd i ämnet för längesen; förvånansvärt många skrev att de fått bra resultat trots att de ogillar träning: http://www.kolozzeum.com/forum/showt...ight=tr%E5kigt

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag förstår att jag trampar på ömma tår men du måste ha väntat dig den här responsen. Det är rätt kontroversiellt med någon som ser normalbyggd ut som anser sig ha maxat sin muskelpotential. Haha du är liksom unik på forumet i så fall. En person som hatar träning, byter träningsschema titt som tätt, klankar ned på sig själv i diverse trådar och försöker vara rolig i andra. Det är mycket som gör det svårt att tro

Genetik-kortet är ju en bra ursäkt så kör vidare med det, det skadar ju inte mig. Jag vågar inte diskutera hur mycket som helst då jag är typ 1 p från avstängning. Lycka till!
Ja, det är förståeligt, och jag ångrar kommentaren jag skrev som du citerade. Jag skrev den endast för att provocera och ångrade den en stund efter jag skrivit den. Tack för att du svarade mer hedervärt än jag kommenterade!

Men är det verkligen så ovanligt med folk som tränar i evigheter och ändå ser "vanliga" ut? Jag kan komma på ett par personer på mina gym som stämmer in på det där. Om man ska dra ett kändisexempel så har vi Martin Timell. Enligt vad jag läst så gymmar han seriöst året runt sedan länge. Han såg inte så biffig ut i senaste Äntligen hemma, va?

Citat:
Ursprungligen postat av jonhson Visa inlägg
Har inte så mkt att säga om Dio's framsteg, mer än hade jag inte fått bättre resultat på än så på 6 år så hade jag antingen slutat träna eller börjat smutta på saften.
Jag har testat att sluta ett par gånger. Första veckan känns det som att "aaah, vad gött livet blev nu, jag har tid att se åtta tv-serie-avsnitt mer i veckan och knäna och ryggen värker redan mindre; att sluta träna var det bästa beslutet i mitt liv!" Men efter en vecka till får jag nya sorters krämpor, jag ligger vaken till 4 på nätterna, och blir allmänt nedstämd. Så på måndagen vecka 3 kliver jag in på gymmet igen.

Men jag funderar däremot på att träna mycket mindre, säg två lågvolymspass i veckan där jag är långt från failure, och att skita i att försöka äta proteinrikt. Enbart i syfte att leva länge utan krämpor och vara stark nog att klara av vardagen.

Citat:
Ursprungligen postat av jonhson Visa inlägg
Problemet tror jag är att Dio är rolig, och tar mkt på skoj. Och även om han hatar träningen, eller whatever, så känns det inte som om han tar det på allvar.
Och ja, halvhjärtade försök blir halvhjärtade resultat.
Vet du inte att vi som är roliga är de som är mest seriösa innerst inne? Vi använder vår rolighet för att känna att vår existens är rättfärdigad. Det enda vi vill egentligen är att känna oss duktiga. "Bakom masken gråter clownen"!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 14:34   #11790
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Dagsformtråden sista försöket.... (LÄS TRÅDENS FÖRSTA INLÄGG INNAN DU POSTAR)

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Så kan det förstås vara. Att andra aktiverar mer muskler när ni tar i, likt schimpanser, eller såna där kvinnor som blir superstarka i stressituationer och välter bilar när deras bebisar fastnat under dem.
Misstolkar du med flit nu för att kunna vara rolig och jämföra mig med en apa?

Eller är det verkligen så orimligt att vi är olika? Du tycker det är tråkigt att träna, så kanske är det så att du psykiskt tycker att du anstränger dig som fan, medan du egentligen använt runt 3% av muskelns/kroppens potential och går hem jättenöjd med passet. Samtidigt tycker biffen där borta i hörnet det är roligt att träna, så han har lättare att komma närmare vad hans kropp klarar av som absolut mest - han kanske tar i så blodkärl spricker både här och var men är ändå missnöjd efteråt för han känner att han inte ansträngde sig nog mycket.

edit: ser ju för övrigt inte fy skam ut när du faktiskt försöker få en bra bild, precis som 99% av folket på the Internets faktiskt gör.


Tapatalk.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.

Senast redigerad av J.V den 2016-03-05 klockan 14:37.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)