Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-11-08, 09:48   #1171
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Jag vet inte om det bara är jag men de som hag studerade med i yngre dar, altså de som inte riktigt var såå skarpa var också de som skaffade barn först.
Så är det.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 12:00   #1172
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av brofessorn Visa inlägg
nu fjantar du dig bara, du är så inskränkt och gammalmodig.

Blir däremot positivt överraskad av den öppna synen andra koloiter har i frågan. Pegging är det bästa någonsin. Det enda som är sexigare är att låta flickvännens pojkvän köra över en efter att tjejen omhändertagits. Om man inte lever i ett bisexuellt polyamoröst förhållande år 2019 är man en förlegad dinosaurie som stampar i golvet av ilska.
+1
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 14:12   #1173
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Terapi, socialt stöd, ett sammanhang, någon som bryr sig.


Går jag till vården med mina problem så får jag sertraline och inget mer för resurser eller intresese att hjälpa mer än så finns inte. Det händer inget innan man gör något allvarligt antingen mot sig själv eller andra och jag är inte lagd åt hållet att utåtagera så då kommer jag få tyna bort i mig själv tills man tar livet av sig och alla blir "jätteförvånade".
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Jag tar hellre än kram än det där. Vill du trolla så blanda inte in mig i det.
WF du har ett stående erbjudande om fika inklusive en kram från mig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 14:24   #1174
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Fast då måste man få diagnos för det först. Eftersom jag inte är en fara för andra så händer inget och självmordstankarna väntar de väl på ett försök först innan de tar det på allvar. Så oavsett vad man teoretiskt har rätt till så får jag inte den hjälp jag behöver.

Eftersom jag även har extremt ont om pengar så är det inte så kul att slösa de pengarna som besök på vårdcentralen kostar speciellt inte när det inte var lätt att komma iväg dit och be om hjälp de första gångerna så nu har jag gett upp angående att gå dit eftersom det bara känns som ett slöseri av pengar.

Allt är en ond cirkel och den kommer nog inte ta slut innan jag tar slut. Annars i sig är jag inte en korkad eller dålig person och jag har det inte direkt jättesvårt socialt när jag väl är i en social situation men nu är det så att man skäms så mycket för sin egen existens och att man inte känner något självvärde så man vill inte delta i något eftersom man inte är värd det och man bara känner att man är en loser (vilket man också är).

Så då kan det vara skönt att komma till kolo och få bekräftat vilken internetrunkande incel-loser man är.
Fast högkostnadsskyddet ligger på 1100kr inom 12 månader, så det blir knappt 100kr i månaden du måste ligga ute med tills du får gratis sjukvård, kan man ju tycka det är värt. Istället för att grotta ner dig mer och mer utan hopp om att saker och ting ska bli bättre. Fick du inte hjälp på din närmsta vårdcentral så prova en annan.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 15:00   #1175
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Fast högkostnadsskyddet ligger på 1100kr inom 12 månader, så det blir knappt 100kr i månaden du måste ligga ute med tills du får gratis sjukvård, kan man ju tycka det är värt. Istället för att grotta ner dig mer och mer utan hopp om att saker och ting ska bli bättre. Fick du inte hjälp på din närmsta vårdcentral så prova en annan.
Tycka att det är värt är en fråga om hur mycket pengar man har. Jag tror inte jag har haft råd att köpa några nya kläder på 10 år eller så.

Men det är bra att du visar att du absolut inte förstår.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 15:14   #1176
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Får man fråga varför? Arbetslös?
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 15:23   #1177
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 006
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Fast högkostnadsskyddet ligger på 1100kr inom 12 månader, så det blir knappt 100kr i månaden du måste ligga ute med tills du får gratis sjukvård, kan man ju tycka det är värt. Istället för att grotta ner dig mer och mer utan hopp om att saker och ting ska bli bättre. Fick du inte hjälp på din närmsta vårdcentral så prova en annan.
Jag har levt nära en person med psykisk sjukdom plus depression, har bråkat på vården under 20 år att hon behöver hjälp, trots självmordsförsök, tvångsinläggning på psyk och otaliga besök hos alla möjliga avdelningar händer absolut inget alls. I början av en ny kontakt är de ofta lite positiva och försöker lägga upp en plan men tyvärr rinner det i 10 fall av 10 ut i sanden när de inser omfanningen, då slutar det istället med mer medicin och utfasad kontakt. Det spelar ingen roll hur hårt och desperat jag slagit näven i bordet, rsultatet har alltid varit detsamma under dessa 20 år. Om man därtill lägger till den sits och mående den här personen är i - isolerad och ensam, social ångest, psykisksjukdom, sjukskriven etc. är det totalt omöjligt för henne att driva denna fråga själv. Sjukvården har vänt de här personerna ryggen, och medecin och viss hjälp med att få vardagen att gå ihop (handling etc) är det som erbjuds.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 15:24   #1178
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av KT81 Visa inlägg
När är en kvinna värd din penis då?
Jag är gift så aldrig Men rent generellt någon man tycker om, respekterar, trivs att umgås med och är attraherad av. Det är bra kriterier för att hon skall kunna bevärdigas med penis.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-21, 00:05   #1179
Bobcole
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 37
Update

Jag befinner mig i Frankrike just nu. Ska resa lite de kommande veckorna, förutom på nyår då jag firar i Sverige med min familj.

Jag har träffat några fler kvinnor sen senast, det har blivit ligg men inget mer, även fast jag är intresserad av något mer långvarigt.

Jag är fortfarande bitter sen första tjejen som visade sig vara ... ja, på sitt sätt.

En sak som är tydlig för mig är att relationer är på ett helt annat sätt i många andra länder, Sverige är ett knepigt land just nu, de flesta kvinnor säger sig vilja ha något seriöst men när det kommer till kritan så visar det sig vara på ett helt annat sätt. Det mesta handlar om att ha sex/ligga i Sverige, i alla all av den lilla erfarenhet jag samlat på mig och enligt många killar jag pratar med dagligen. Man är helt enkelt inte lika sugen på något seriöst där hemma.

Jag får se hur jag gör framöver, jag är bara ute efter ett seriöst förhållande, att hålla på att ligga med en massa randoms ger mig inget, det är något jag märkt hos mig själv, i Sverige verkar det tyvärr väldigt svårt att hitta någon som vill samma som jag. Jag ska kolla in lite olika länder i Europa de kommande veckorna, det är lite av min plan just nu. Jag har också registrerat mig på en hel drös av internationella dejtingsidor.

På vissa sidor får man okej med uppmärksamhet, på vissa sidor rasar det in förslag. I Frankrike är det okej, inte mer än så, jag får mycket mer uppmärksamhet än i Sverige i alla fall, var på en dejt med en kvinna igår och vi har pratat hela dagen idag också, så det var trevligt. I tyskland får jag också okej med uppmärksamhet, det är mycket bättre än hemma i svearike där också. Sverige är helt klart "sämst" ur den synpunkten, man har inte många valmöjligheter där hemma.

På sidor i Filippinerna, Thailand, Japan, Sydkorea, Vietnam så RASAR det in förslag, man blir fullkomligt dränkt. Jag har fått över 400 meddelanden på en vecka som registrerad på en filippinsk dejtingsida, där snackar vi ego-boost .

Livet känns lite bättre just nu, då jag vet att jag kan påverka saker och ting, något jag även visste tidigare på ett logiskt plan men inte "kände" inom mig.

Strävan fortsätter. Jag har inte fått några nya manliga vänner än, btw.
Bobcole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-21, 01:50   #1180
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Huruvida du hittar tjejer som är intresserade av ett långvarigt förhållande eller bara sex handlar nog främst om var du hittar dessa tjejer skulle jag tro.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-21, 10:05   #1181
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Bobcole Visa inlägg
Jag har också registrerat mig på en hel drös av internationella dejtingsidor.

På vissa sidor får man okej med uppmärksamhet, på vissa sidor rasar det in förslag. I Frankrike är det okej, inte mer än så, jag får mycket mer uppmärksamhet än i Sverige i alla fall, var på en dejt med en kvinna igår och vi har pratat hela dagen idag också, så det var trevligt. I tyskland får jag också okej med uppmärksamhet, det är mycket bättre än hemma i svearike där också. Sverige är helt klart "sämst" ur den synpunkten, man har inte många valmöjligheter där hemma.

På sidor i Filippinerna, Thailand, Japan, Sydkorea, Vietnam så RASAR det in förslag, man blir fullkomligt dränkt. Jag har fått över 400 meddelanden på en vecka som registrerad på en filippinsk dejtingsida, där snackar vi ego-boost .
Slår ett slag för östeuropa. Tex Finland och Estland är helt fantastiskt om man letar kvalitet. Flyttar själv ihop med en underbar Polska i morgon.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-21, 11:05   #1182
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Slår ett slag för östeuropa. Tex Finland och Estland är helt fantastiskt om man letar kvalitet. Flyttar själv ihop med en underbar Polska i morgon.
Att höra aggressivt, finskt vrålande från kvinnan och hennes klan för resten av livet är inte så lockande TBH

Det du kallar östeuropa, dvs. centraleuropa eller sanna europa däremot
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-21, 11:36   #1183
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Att höra aggressivt, finskt vrålande från kvinnan och hennes klan för resten av livet är inte så lockande TBH



Det du kallar östeuropa, dvs. centraleuropa eller sanna europa däremot
Haha. Har du varit förbi stadsmissionen lite för ofta eller?
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-21, 11:39   #1184
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
WF du har ett stående erbjudande om fika inklusive en kram från mig.
Har han slagit till på erbjudandet? En julfika hade inspirerat oss andra att på samma vis dela med oss.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-21, 11:39   #1185
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Haha. Har du varit förbi stadsmissionen lite för ofta eller?
Fick dåligt samvete nu, jäklas lite såklart. Sen hjälper det inte att jag är biased av mina erfarenheter med finska kvinnor
__________________
Med vänliga hälsningar,
Brofessorn, tredje högst EQ på Kolozzeum och 8.37 på snygghetsskalan
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)