Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-09-08, 21:16   #61
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Det är därför jag säger att han ska bryta upp och flytta, han har det alldeles för bekvämt där han bor nu. Vissa klarar av att ha det bekvämt, de flesta inte.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 21:21   #62
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Jag ska vara helt ärlig, mitt enda intryckt från JBP är från JRE avsnitten och något lösryckta korta diskussioner här och där på youtube som länkas då och då när något vänsterdrev misslyckas.

Det som framkommer i de tre JRE poddarna jag hört med han är helt ok. Det är mer personliga samtal där med Joe än när han har laddat upp sitt lärosäte på youtube förutsätter jag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 21:23   #63
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Min tanke är kanske att han just sätter ord på deras frustration och därmed cementerar deras inställning, att det är samhällets fel att de sitter ensamma hemma och runkar... Jag vet att han förespråkar att man tar tag i sitt liv osv, men det verkar inte vara det som går in, då det kräver en viljestyrka som de individerna saknar.
Jag är dessutom inte helt säker på att hans syn på könsroller håller hela vägen.
Jag har dålig koll på honom, men om Incelmän gillar honom är han (nog) bra. Just den gruppen behöver bli hörd, få ventilera och företrädas. Just för att jag tror att samhället är en starkt bidragande orsak till att de sitter hemma och runkar.

Jag har läst en del på¨olika incelforum, lyssnat lite på "BasedShaman" på youtube osv. Det här är en grupp män som blir så jäkla toxiska när de bemöts med tystnad och censur. När de inte får prata om problemet eller inte ens får påtala att de har problem blir de obehagligt arga (med all rätt dessutom).
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 21:27   #64
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Vill minnas att detta avsnitt gick in en del på ämnet.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 21:37   #65
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag har dålig koll på honom, men om Incelmän gillar honom är han (nog) bra. Just den gruppen behöver bli hörd, få ventilera och företrädas. Just för att jag tror att samhället är en starkt bidragande orsak till att de sitter hemma och runkar.

Jag har läst en del på¨olika incelforum, lyssnat lite på "BasedShaman" på youtube osv. Det här är en grupp män som blir så jäkla toxiska när de bemöts med tystnad och censur. När de inte får prata om problemet eller inte ens får påtala att de har problem blir de obehagligt arga (med all rätt dessutom).
För mig blir det tyvärr bara att hatet blir mera riktat och befogat när den typen av människor har någon högre utbildad snubbe med sig.

Men jag har en allmän filosofi om att man ska se upp med folk som tjänar pengar på att vara på ett speciellt sätt och det gäller ju inte bara youtube, Jordan Peterson tjänar enorma summor på att vara just Jordan Peterson och sånt ska man se upp med för det är lätt hänt att han skapar en karaktär och inte alltid bottnat i sina egna åsikter/är genuin med vad han menar.

Senast redigerad av Bärsärk den 2019-09-08 klockan 21:40.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 22:02   #66
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
För mig blir det tyvärr bara att hatet blir mera riktat och befogat när den typen av människor har någon högre utbildad snubbe med sig.

Men jag har en allmän filosofi om att man ska se upp med folk som tjänar pengar på att vara på ett speciellt sätt och det gäller ju inte bara youtube, Jordan Peterson tjänar enorma summor på att vara just Jordan Peterson och sånt ska man se upp med för det är lätt hänt att han skapar en karaktär och inte alltid bottnat i sina egna åsikter/är genuin med vad han menar.
Så om ingen hade känt till honom så hade det varit en okej människa att lyssna på?

Förstår inte vad Jordan Peterson gjort mot vissa i den här tråden.

Någon som ogillar honom som kan komma med något konkret vad den här herren skall ha gjort eller sagt ?
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 22:19   #67
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
För mig blir det tyvärr bara att hatet blir mera riktat och befogat när den typen av människor har någon högre utbildad snubbe med sig.

Men jag har en allmän filosofi om att man ska se upp med folk som tjänar pengar på att vara på ett speciellt sätt och det gäller ju inte bara youtube, Jordan Peterson tjänar enorma summor på att vara just Jordan Peterson och sånt ska man se upp med för det är lätt hänt att han skapar en karaktär och inte alltid bottnat i sina egna åsikter/är genuin med vad han menar.
Det kan ju faktiskt vara så att det hatet kommer av en orsak, och är delvis berättigat. Det här är en växande grupp män med ett allvarligt problem. Delvis orsakat av samhället. Jag kan inte lösa problemet, men jag tror mig veta att det inte försvinner om man inte får prata om det eller ens får erkänna att det finns.
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 08:05   #68
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Gå till en psykolog, du har ingenting att förlora. Jag gillar Jordan Peters. Man kan ju inte alltid börja ta allt nån säger som nån religion men man kan snappa upp bra saker. Jag tycker man börjar i fel ända om man ger som tips att flytta, byt, jobb, hitta nån hobby. Bra tips men om man inte är bra på att skaffa vänner så hjälper det inte. Nej man måste börja tala med folk. Ibland när jag funderar vad jag skall göra så kan jag skicka meddelande till nån jag inte sett på över 1 år om vi skall ta en öl. Ibland har jag dragit ensam till krogen och under kvällens lopp snackat med 20 pers. Nu är det inte så lätt i vuxen ålder att hitta bra vänner om man inte via hobby eller jobb lyckas med det. Det kan nog vara ett sätt att helt enkelt byta omgivning
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 08:08   #69
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Alltså, är det bara jag som är skeptisk till dessa trådar? Det har ju som sagt dykt upp ett antal trådar som denna genom åren och det har ju visat sig att personen har andra problem att ta tag i först, typ sluta vara rasist och misogyn. Men TS kanske inte är en av dessa, men klart man blir lite skeptisk. Jag vet inte riktigt hur mycket av alla tips som kommer bita och göra nytta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2019-09-09 klockan 08:09.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 08:15   #70
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Den bistra sanningen är att för vissa går det bara inte. Spelar inte så stor roll vad du gör. Det är den tidsåldern vi lever i.

Kvinnor du blir intresserade av och försöker uppvakta kan tycka om dig som person men det gör inte att de kommer vilja ligga med dig. Det kan hända att de tycker synd om dig men för det mesta kommer de inte ägna dig en tanke.

Kvinnor ser er incel mä väldigt tydligt. De är inte dumma. Det gör de män som får ligga också. Vissa av de kan som sagt tycka det är sorgligt, men det finns egentligen ingenting att göra åt saken.

Det är lite som när du ser någon sitta i rullstoll på gatan, du kan känna empati med personen men vad kan du göra åt saken? Ingenting.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 08:38   #71
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Istället för att börja hälsa på random folk på ica eller ute på krogen, vilket är dödsdömt, varför börjar ni inte hänga med varandra?


Ni har ju en hel gemenskap redan, alla incels. Ta steget ut från skärmen och möts på riktigt. Sitt inte och drick öl och kolla porr och prata om kvinnors slampighet, om det är nåt ni gör, jag har ingen aning. Träffas och gör normala saker. Spela nån bollsport. Spela brädspel. Kolla film. Åk på resa. Bli kompisar.

Ni har ju en egenhet som särskiljer er från resten uppenbarligen. Istället för att försöka vara som andra, var som er själva. Men om ni inte ens klarar av att umgås med er själva så kanske det inte är konstigt om ingen annan klarar av er heller?

Sen när ni är en umgängeskrets som faktiskt gör saker så kommer resten lösa sig självt så småningom. Men sluta sitt framför datorn, ensam. Det förgiftar erat huvud.

TLDR sluta sitt och gråt ensamma framför datorn för varann, ut och träffas. Ni har ju massvis gemensamt att snacka om!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 08:47   #72
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Om du är missnöjd med resultaten måste du åtgärda orsakerna, chansen att någon snubblar in i ditt liv om du sällan går utanför dörren är minimala sånt händer mest i romcoms.
Eller acceptera resultatet som något självvalt efter att man valt för och nackdelar, alltid lättare att leva med sina fria val än om man externaliserar dem.
I slutändan är den enda som måste vara nöjd med ditt liv du.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 09:38   #73
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Klart man kommer bort från det men det kräver jobb och man får pusha sig själv. Klart det inte funkar att gå fram till random folk på ica även om jag själv gett min nr till tjejer som jobbat på nån restaurang osv. So what, man måste lära sig ta smällar när det gäller relationer. Det blir lätt så att man blir ett piggsvin när det gått så långt att man helt enkelt blir förbannad och börjar skylla allt och alla. Man får vänner genom att öppna käften och släppa ut rätt saker. Jag tycker det analyseras för mycket när vi talar om beteende och relationer.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 09:50   #74
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Lär dig projicera positivitet istället för negativitet, så drar du till dig människor.

Denhär verkar vara en av dom främsta böckerna på ämnet. Skriven 1936. Har inte läst igenom den helt själv, men verkar bra. Finns gratis som podcast och på youtube:

https://www.amazon.com/How-Win-Frien.../dp/0671027034



Citat:
1.1 09:27 Don't Criticize, Condemn or Complain
1.2 29:16 Give Honest, Sincere, Appreciation
1.3 46:40 Arouse In The Other Person An Eager Want
2.1 1:08:45 Become Genuinely Interested In Other People
2.2 1:24:56 Smile
2.3 1:34:47 Remember Peoples’ Names
2.4 1:45:33 Be A Good Listener. Encourage Others To Talk About Themselves
2.5 1:57:33 Talk In Terms Of The Other Person's Interests
2.6 2:02:56 Make The Other Person Feel Important - And Do It Sincerely
3.1 2:18:18 The Only Way To Get The Best Of An Argument Is To Avoid It
3.2 2:27:08 Respect The Other Person's Opinion. Never Say, "You're Wrong."
3.3 2:41:59 If You Are Wrong Admit It Quickly And Emphatically
3.4 2:51:49 Begin In A Friendly Manner
3.5 3:03:06 Get The Other Person Saying "Yes, Yes"
3.6 3:10:20 Let The Other Person Do A Great Deal Of The Talking
3.7 3:16:35 Let The Other Person Feel That The Idea Is His Or Hers
3.8 3:23:31 Try Honestly To See Things From The Other Person's Point Of View
3.9 3:30:00 Be Sympathetic With The Other Person's Ideas And Desires
3.10 3:39:55 Appeal To The Nobler Motives
3.11 3:46:14 Dramatize Your Ideas
3.12 3:51:30 Throw Down A Challenge
4.1 3:56:06 Begin With Praise And Honest Appreciation
4.2 4:03:24 Call Attention To People's Mistakes Indirectly
4.3 4:08:04 Talk About Your Own Mistakes Before Criticizing The Other Person
4.4 4:13:50 Ask Questions Instead Of Giving Direct Orders
4.5 4:16:33 Let The Other Person Save Face
4.6 4:20:48 Praise All Improvements
4.7 4:27:15 Give The Other Person A Fine Reputation To Live Up To
4.8 4:32:39 Use Encouragement. Make The Fault Seem Easy To Correct
4.9 4:38:01 Make The Other Person Happy About Doing The Thing You Suggest
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 10:42   #75
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Det där med att visa intresse för andra är ju något som bra försäljare bemästrar men som man själv är fruktansvärt dålig på. Minns aldrig vad ngn heter mest för att man inte bryr sig nämnvärt.

Är ju inte speciellt konstigt att folk inte bryr sig speciellt mycket tillbaks då.

Först måste man ju dock träffa människor öht innan man kan visa intresse!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)