Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-12, 18:07   #31
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Bor inneboende hos en. Det kommer städhjälp en gång varannan vecka som dammsuger och moppar — utanför mitt eget rum städar jag inte utöver det, förutom att hålla rent efter mig i kök och badrum och plocka undan saker som jag drar fram.

Städhjälpen tar golvet i mitt rum också. Dammsuger ibland en gång extra (varannan vecka är ändå rätt sällan). Dammtorkar kanske en gång i veckan. Plockar undan i stort sett dagligen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 18:08   #32
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Åkerhage, man skulle kunna tro att tjejen din är nån osnuten tonårstjej, du ska ju inte acceptera att ditt åratal av tjat inte går hem. Kommer hem och ba föckar Åkerhages ordning och reda, fy vilken jäla attityd.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 18:25   #33
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Åkerhage, man skulle kunna tro att tjejen din är nån osnuten tonårstjej, du ska ju inte acceptera att ditt åratal av tjat inte går hem. Kommer hem och ba föckar Åkerhages ordning och reda, fy vilken jäla attityd.
90-talist, hon är 25 år och jag är 35 år gammal. Har tidigare hyrt ut mitt 3e rum till kanske totalt 6-7st personer. INGEN av dem har kunnat städa efter sig så jag är ganska van.

Jag brukar städa/plocka lite varje morgon innan jobbet, sen när jag kommer hem får jag ta det som hon brötat fram under tiden jag varit och jobbat. Tjejen/sambon nu jobbar kväll så hon lämnar dels alla saker på dagen och sen alla saker på kvällen/natten när hon kommer hem och ska fixa mat osv då.

Dock har jag egentligen problem med det, för jag kan tycka det är lite rofyllt att städa eftersom jag mår bra (den korta stunden jag städar) av att få ordning hemma.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 18:26   #34
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
90-talist, hon är 25 år och jag är 35 år gammal. Har tidigare hyrt ut mitt 3e rum till kanske totalt 6-7st personer. INGEN av dem har kunnat städa efter sig så jag är ganska van.

Jag brukar städa/plocka lite varje morgon innan jobbet, sen när jag kommer hem får jag ta det som hon brötat fram under tiden jag varit och jobbat. Tjejen/sambon nu jobbar kväll så hon lämnar dels alla saker på dagen och sen alla saker på kvällen när hon kommer hem.

Dock har jag egentligen problem med det, för jag kan tycka det är lite rofyllt att städa eftersom jag mår bra (den korta stunden jag städar) av att få ordning hemma.
Nyfiken, du behöver inte svara: Heter din tjej Bä*sä*k här på forumet?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 18:34   #35
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Nyfiken, du behöver inte svara: Heter din tjej Bä*sä*k här på forumet?
Haha. Tveksam till hon har ett konto här faktiskt. Då hade jag bara skrivit gott om henne här såklart
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 19:35   #36
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Haha. Tveksam till hon har ett konto här faktiskt. Då hade jag bara skrivit gott om henne här såklart
Du har ju skrivit gott om henne här, du har ju avslöjat hennes skicklighet i att få sin partner att städa efter en!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 20:07   #37
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Har städerska som kommer förbi en gång i veckan och städar hela lägenheten. Kommer aldrig städa mitt eget hem igen.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 20:10   #38
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Eftersom folk i tråden verkar ha koll på saken: Hur mycket kostar det att ha någon som dammar av huset och svabbar golven en gång i veckan?
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 20:13   #39
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Städa? Man har väl en polsk fru.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 20:44   #40
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Städa? Man har väl en polsk fru.
Min sambo är polsk, den funkar inte!
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 21:13   #41
Kryss
Fortfarande ofyndig
 
Krysss avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sollentuna
Inlägg: 504
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Eftersom folk i tråden verkar ha koll på saken: Hur mycket kostar det att ha någon som dammar av huset och svabbar golven en gång i veckan?
En dryg tusenlapp i månaden betalar jag för städning varannan vecka, efter rut.

Riktigt värt det, lägger mest tid på att plocka undan saker och saker som att rensa ur handfat/vask/ugn som inte städaren gör.
Kryss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 21:18   #42
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Min sambo är polsk, den funkar inte!
"Ut och jobba då, tirowki!", funkar alltid.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 23:16   #43
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Skitsnack att det skulle vara bra för måendet att ha det städat hemma. Det är nog bara negativt med stök om man är en sån som vill ha det städat. Jag städar nog 1-2 gånger i månaden. Ofta för att jag ska ha besök. Är jag hemma helt själv så bryr jag mig inte. Kan se en dammråtta ligga mitt på vardagsrummet utan att överhuvudtaget bry mig om det. Eventuellt kanske jag sparkar den åt sidan för att minimera risken att jag råkar ut för en freak-accident och halkar på den.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 23:33   #44
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Skitsnack att det skulle vara bra för måendet att ha det städat hemma. Det är nog bara negativt med stök om man är en sån som vill ha det städat. Jag städar nog 1-2 gånger i månaden. Ofta för att jag ska ha besök. Är jag hemma helt själv så bryr jag mig inte. Kan se en dammråtta ligga mitt på vardagsrummet utan att överhuvudtaget bry mig om det. Eventuellt kanske jag sparkar den åt sidan för att minimera risken att jag råkar ut för en freak-accident och halkar på den.
Näe, fan... jag hatar att städa men det är fan värre när det börjar se ut som skit. Att ha det fint, ordnat och välstädat är ta mig fan en förutsättning för att må bra.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-12, 23:37   #45
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Skitsnack att det skulle vara bra för måendet att ha det städat hemma. Det är nog bara negativt med stök om man är en sån som vill ha det städat. Jag städar nog 1-2 gånger i månaden. Ofta för att jag ska ha besök. Är jag hemma helt själv så bryr jag mig inte. Kan se en dammråtta ligga mitt på vardagsrummet utan att överhuvudtaget bry mig om det. Eventuellt kanske jag sparkar den åt sidan för att minimera risken att jag råkar ut för en freak-accident och halkar på den.
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Näe, fan... jag hatar att städa men det är fan värre när det börjar se ut som skit. Att ha det fint, ordnat och välstädat är ta mig fan en förutsättning för att må bra.
Håller i sak med. Jag kan utan problem hantera stökigt, men vid någon form av magisk gräns rinner bägaren helt enkelt över. Inte så att man får ett tokryck, men när väl en grej städats upp till vinden brukar rätt mycket hända av bara farten.

Annars är jag i mångt och mycket som David Wigren, jag städar riktigt ordentligt om besök ska komma.

Det brukar i övrigt vara ledordet: jag spenderar mer energi på andra än mig själv.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)