Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-06-07, 21:43   #19696
Vandraren
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 98
Ifall Sony ska ****** begagnatmarknaden i röven på det där viset kan dom ju fetglömma mina pengar. Gör Microsoft likadant med 720 så går jag fan över till PC och blir heltidspirat.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
Vandraren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 10:20   #19697
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Även om jag alltid gillat GTA IV var jag väl ändå lite skeptisk till hur spelet prisades när det kom. Köpte det för 3e ggn häromveckan tror jag, har klarat det 2ggr innan, men nu känner jag en helt annan känsla när jag spelar om det.

Jag insuper mest atmosfären och hittar på mycket egna hyss och börjar med att inse att det är världens mest levande spel någonsin, punkt jävla slut.

Inser också hur fruktansvärt snyggt spelet är, trots att det har 4! år på nacken.

Handlingen, dialogerna, humorn och hur allt bara flätas samman är så genialt, jag trodde aldrig jag skulle säga det men GTA IV är tveklöst ett av världens bästa spel alla kategorier alla tider. Mina förväntningar på GTA V är rekordhöga.

__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 15:49   #19698
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Jaja, nu är man 499:- fattigare och det känns riktigt bra, jag fick ju spelet+500:- i handen av elgiganten när de fuckade sig med LE vid release, så jag kan gott kosta på mig detta, har bara testat lite snabbt nya banorna och jag gillart.

Tycker att DICE går åt rätt håll, de tar serien ett steg framåt, många tjuter över att Battlefield bara ska handla om stora banor etc, jag tycker också om det, men att DICE faktiskt erbjuder denna underbara spelmekanik och låter oss kriga på mindre banor utöver alla stora maps som redan finns och som kommer, det förstår jag inte alls hur man kan ta till lipen för, gör ni?

Jag tycker nog att BF3 är bland det bästa om inte det bästa mpspelet ever så de är mer än väl värda pengarna, tvärtom vad många verkar tycka runt om på diverse forum handlar ju knappast spelutveckling om välgörenhet, det kostar, alla vill ha betalt, även jag när jag arbetar.

Det tjuts ju så mycket över tjänster som detta premium och cod elite, men det är ju för faen ett val, ingen tvingar någon, jag hade troligen köpt all dlc till BF3 iallfall, så att få dem lite billigare känns ju inte helt fel heller.
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 16:19   #19699
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Lasse! Haha sköning, det låter som du är inne i något slags rus just nu.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-15, 19:55   #19700
Kalkyl
Registered User
 
Kalkyls avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo Visa inlägg
Jaja, nu är man 499:- fattigare och det känns riktigt bra, jag fick ju spelet+500:- i handen av elgiganten när de fuckade sig med LE vid release, så jag kan gott kosta på mig detta, har bara testat lite snabbt nya banorna och jag gillart.

Tycker att DICE går åt rätt håll, de tar serien ett steg framåt, många tjuter över att Battlefield bara ska handla om stora banor etc, jag tycker också om det, men att DICE faktiskt erbjuder denna underbara spelmekanik och låter oss kriga på mindre banor utöver alla stora maps som redan finns och som kommer, det förstår jag inte alls hur man kan ta till lipen för, gör ni?

Jag tycker nog att BF3 är bland det bästa om inte det bästa mpspelet ever så de är mer än väl värda pengarna, tvärtom vad många verkar tycka runt om på diverse forum handlar ju knappast spelutveckling om välgörenhet, det kostar, alla vill ha betalt, även jag när jag arbetar.

Det tjuts ju så mycket över tjänster som detta premium och cod elite, men det är ju för faen ett val, ingen tvingar någon, jag hade troligen köpt all dlc till BF3 iallfall, så att få dem lite billigare känns ju inte helt fel heller.
Kunde inte ha formulerat det bättre själv.
Kalkyl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 09:31   #19701
Albatross
Gamnacke & svällbuk
 
Albatrosss avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Svampbyn
Inlägg: 28
Happ, då var första playthrough av Dragon's Dogma klar... tror jag kör en till direkt
GOTY för mig så långt, lätt.
__________________
Bättre än dig.
Albatross är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 09:45   #19702
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Citat:
Ursprungligen postat av Albatross Visa inlägg
Happ, då var första playthrough av Dragon's Dogma klar... tror jag kör en till direkt
GOTY för mig så långt, lätt.
Såpass? Tyckte det såg rätt läckert ut, vad är höjdpunkterna?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 09:46   #19703
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Ingen som lirar Halo Reach? Brukar mest bli Fire fight med polarna
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-17, 10:51   #19704
Albatross
Gamnacke & svällbuk
 
Albatrosss avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Svampbyn
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
Såpass? Tyckte det såg rätt läckert ut, vad är höjdpunkterna?
Själva gameplayet är höjdpunkten. Storyn är... inte bra. Flesta sidequests har bättre story. Det är bara så skön känsla i spelet liksom, men det är inte för alla (LasseKongo :p). Gillar man dock känslan av äventyr utan handhållning är det riktigt nice imo. Så gött att man i princip kan kombinera sin grupp hur man vill också, ändå är det balanserat.
__________________
Bättre än dig.
Albatross är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-20, 22:46   #19705
kalajset
Registered User
 
kalajsets avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 426
Ser ut att bli en ganska hektisk spelhöst trots allt för egen del även om jag inte hade planerat sådär otroligt många spelinköp under perioden överhuvudtaget så sent som för några månader sedan.

Darksiders II uppskjutet till slutet av augusti och det ser minst sagt lovande ut. En månad senare släpps Borderlands 2, ett självskrivet köp på releasedagen även om jag spontant fortfarande ställer mig något tveksam till slutresultatet. Ytterligare någon månad fram i tiden under mitten av oktober ska Dishonored komma. Tycker det verkar lovande av det jag sett. Gillar miljöerna och att det tycks betona stealth-element. Lägg dessutom till släpp under Bethesdaflagg och även detta lär antagligen bli day one.

Dishonored E3 Trailer:


Lagom tills man är någorlunda klar med dessa titlar lär förhoppningsvis GTA V släppas. GTA är ju alltid GTA trots missen med fyran. Som bonus släpps ju även Resident Evil 6 under oktober och det verkar föga förvånande minst lika bra som femman trots allt blev. Hinns nog med det med så småningom även om det antagligen inte blir särskilt högprioriterat för egen del
__________________
Träningsjournal.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-21, 01:34   #19706
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Super Mario Bros. 3 avklarat. Fy faen vad svårt det ska vara emellanåt.

Just nu kör jag och rumskamraten igenom Zelda: Ocarina of Time, Super Mario World, och Star Fox 64 (Lylat Wars i Europa).
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-21, 19:24   #19707
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Snacka om att man fått galen valuta för psn+, även om jag redan har många spel så måste jag säga; damn, känns som jag har hur mkt spel som helst från psn+ som väntar på att spelas.

Laddade hem MS Apocalypse idag, varit nära på att köpa det många gånger trots att jag inte gillade demot, men eftersom det är gratis och att dessutom de flesta som lirat det säger att det är sjukt kul gav jag det en chans, och det var beroendeframkallande som fan, riktigt kul, riktigt bra!

Jag har på tok för jävla mycket spel som det är, hösten kommer bli tuff, får fan inte bli många spelköp alltså (yeah right lasse, och tomten finns eller)

Men, ett bra problem i guess.

För övrigt så är Battlefield 3 såpass jävla bra så att det nästan kan komma att krypa in på en 10topplista över GOAT...

Har lirat drygt 40h online, vilket är mycket för mig, och det är NU som det börjar bli sanslöst kul, ärligt talat bugar jag inför DICE 3a, ser mig inte sluta spela detta på många år faktiskt
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-21, 20:45   #19708
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Haha! Spelar "Space Pirates and Zombies", fyfan va roligt indie spel!!

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-27, 18:26   #19709
Albatross
Gamnacke & svällbuk
 
Albatrosss avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Svampbyn
Inlägg: 28
Hmmm, snart släpps Rainbow Moon som jag varit sugen på ett tag. Gött med SRPG.
Känns som att man kan köra ner ett par veckor till i Dragon's Dogma dock

Annars känns det rätt lugnt med spelsläpp under sommaren?
__________________
Bättre än dig.
Albatross är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-27, 18:53   #19710
kalajset
Registered User
 
kalajsets avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 426
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Kongo Visa inlägg
För övrigt så är Battlefield 3 såpass jävla bra så att det nästan kan komma att krypa in på en 10topplista över GOAT...

Har lirat drygt 40h online, vilket är mycket för mig, och det är NU som det börjar bli sanslöst kul, ärligt talat bugar jag inför DICE 3a, ser mig inte sluta spela detta på många år faktiskt
189h här... Fast jag har åtminstone tillfälligt lagt ner det spelet själv. Har inte ens testat CQ. Inget sug efter det i dagsläget men det kommer kanske tillbaka någon gång. Det är hursomhelst (när det fungerar som det ska), ett riktigt toppspel, ingen tvekan om den saken.

Citat:
Ursprungligen postat av Albatross Visa inlägg
Annars känns det rätt lugnt med spelsläpp under sommaren?
Ja, det tycker åtminstone jag. Är inte förrän augusti det börjar hända mer intressanta saker. Har man dock PSN+ så får man som sagt extremt mycket valuta för pengarna just nu vad det gäller mer äldre spel. Hur mycket "gratis"-spel som helst, även stortitlar såsom t ex InFamous 2, LittleBigPlanet 2, Darksiders samt det jag själv kör just nu - Warhammer 40,000: Space Marine. Det är förövrigt grymt underskattat. Riktigt bra actionspel i mina ögon. Välgjort. Knappast orginellt upplägg och en förutsägbar story, men när det kommer just till de rena actionmomenten skulle jag nästan vilja påstå att det är klassledande. Vet inte riktigt vad som skulle kunna vara bättre i genren.
__________________
Träningsjournal.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)