Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-08-09, 08:13   #1
mTOK
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 201
Keep grinding eller gör jag nåt fel??

Tjena!

Efter en riktigt tung period i mitt liv på ca 1½ år pga av en skadad och ej kunnat träna som vanligt så hamnade jag i ond spiral med dålig kost + för mycket festande. Resultatet nu 1½ år senare är +13kg på vågen !

Men har så smått börjat komma tillbaka från min skada och med det även suget att må bra igen.

Har de senast veckan kunnat träna någorlunda normalt och med det även börjat tänka mer på vad jag stoppar i mig osv.

Nu dock till min fråga, jag har trackat min mat sen i söndags och en dag ser i stort sett ut så här:

frukost
1dl havregryn
1msk jordnötssmör
30g whey

lunch
250g nöt alt kyckling
1 dl ris
100g broccoli

Mellanmål
30g whey
1 skiva gorvbröd
ca 20g jordnötssmör

middag
250g nöt alt kyckling
1 dl ris
100g broccoli


Från att ätit typ stora portioner av allt möjligt + macd o annan junk food till o från till upplägget ovan så tycker jag att det borde börja visa sig på vågen omgående, men tyvärr har jag inte gått ner ett skit hittills... vad kan det bero på??
mTOK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 08:40   #2
Jamescon
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 44
Hej

Utan att veta dina värden (ålder, längd, vikt) så skulle en anledning vara att du ligger vid eller precis under balans för daglig intag.

Tracka och mät/väg maten så har du sten koll på antal kalorier du får i dig/dag om du inte redan gör det(jordnötssmör är ju en kaloribomb bara i ditt exempel är det ca 250kal)

Det kan vara hur du väger dig också. Gör det alltid på samma sätt. Tex varje morgon efter att ha kissat.

Lycka till!
Jamescon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-09, 09:20   #3
mTOK
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 201
Citat:
Ursprungligen postat av Jamescon Visa inlägg
Hej

Utan att veta dina värden (ålder, längd, vikt) så skulle en anledning vara att du ligger vid eller precis under balans för daglig intag.

Tracka och mät/väg maten så har du sten koll på antal kalorier du får i dig/dag om du inte redan gör det(jordnötssmör är ju en kaloribomb bara i ditt exempel är det ca 250kal)

Det kan vara hur du väger dig också. Gör det alltid på samma sätt. Tex varje morgon efter att ha kissat.

Lycka till!
Oj, glömde den infon. Jag är 35 år , 2m och väger 112kg.

jag trackar redan all mina intag, eller har gjort denna vecka och ligger på: 2000kcal, 191g protein , 45g fet, 188g kolhydrater.

Just det jag menar att jag borde ju med detta intag gå ner, då jag tycker 2000 är riktigt lågt!
mTOK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-10, 08:03   #4
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av mTOK Visa inlägg
Oj, glömde den infon. Jag är 35 år , 2m och väger 112kg.

jag trackar redan all mina intag, eller har gjort denna vecka och ligger på: 2000kcal, 191g protein , 45g fet, 188g kolhydrater.

Just det jag menar att jag borde ju med detta intag gå ner, då jag tycker 2000 är riktigt lågt!
Med din ålder, längd och vikt kommer du *nästan* garanterat ha ett underskott om du ligger på 2000 kcal. Men det beror på hur mycket du rör på dig också. Om du är stillasittande hela dagarna så blir underskottet enligt Deffguidens uträkning ca 800 kalorier. Det är ett jättebra underskott, men inte säkert att det syns på så kort tid som mindre än en vecka. Så för att svara som du frågar: keep grinding!
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-10, 11:32   #5
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av mTOK Visa inlägg
Tjena!

Efter en riktigt tung period i mitt liv på ca 1½ år pga av en skadad och ej kunnat träna som vanligt så hamnade jag i ond spiral med dålig kost + för mycket festande. Resultatet nu 1½ år senare är +13kg på vågen !

Men har så smått börjat komma tillbaka från min skada och med det även suget att må bra igen.

Har de senast veckan kunnat träna någorlunda normalt och med det även börjat tänka mer på vad jag stoppar i mig osv.

Nu dock till min fråga, jag har trackat min mat sen i söndags och en dag ser i stort sett ut så här:

frukost
1dl havregryn
1msk jordnötssmör
30g whey

lunch
250g nöt alt kyckling
1 dl ris
100g broccoli

Mellanmål
30g whey
1 skiva gorvbröd
ca 20g jordnötssmör

middag
250g nöt alt kyckling
1 dl ris
100g broccoli


Från att ätit typ stora portioner av allt möjligt + macd o annan junk food till o från till upplägget ovan så tycker jag att det borde börja visa sig på vågen omgående, men tyvärr har jag inte gått ner ett skit hittills... vad kan det bero på??
Den senaste veckan? Kom tillbaka om en månad på 2000 kcal när 2 m lång och 112 kg.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-10, 13:37   #6
Sidén
Art Vandelay
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 303
Jag gillar att du använder begreppet "grinding" efter en veckas insats.

Om din nuvarande kost känns ansträngande borde du äta lite mera.
Du kan inte ha så bråttom. Dra ner ordentligt på drickandet och ät inget skräp. Bara "vanlig" mat i rimliga mängder så kommer du garanterat gå ner i vikt.
Det kanske inte går så fort. Men det är inget du kan begära.

Skönt att du mår bättre. Håll dig på banan broder.
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 15:07   #7
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 710
Satte du igång med träningen efter uppehåll (?) samtidigt som du började med viktnedgången? Då kanske det är så att du har börjat binda mer glykogen i musklerna och därför inte gått ner någonting på vågen.

Men sen föreslår jag som andra ge det lite tid och utvärdera efter en månad.
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 17:18   #8
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 506
Starta en journal samt logga allt du käkar, och tränar så du har koll på allt.
Det är lätt att glömma saker
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)