Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-29, 12:33   #16
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jäklar, perfekt knäböjsteknik från dag ett.
Han verkar dock inte fastnat för träning, lika mager fortfarande, antar att han får ligga ändå?

https://www.instagram.com/xqcow1/
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 13:14   #17
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Han verkar dock inte fastnat för träning, lika mager fortfarande, antar att han får ligga ändå?

https://www.instagram.com/xqcow1/
Han får säkert lite e-slida. Svampinfekterade slidhål som det sitts på dagarna i ända. Ingen luftning av kissen, bara sitta framför datorn.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 13:17   #18
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
E-slida?
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 13:56   #19
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Starcraft 2 2013 världsmästarinna eller något sådant, Madeleine Leander (svensk).
Tävlingar för bara tjejer räknas inte. Duktig starcraft-spelare för att vara tjej är en bättre beskrivning. Så fort tjejer möter killar blir det som i vanlig sport, utklassning.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET

Senast redigerad av PureWhey den 2020-07-29 klockan 13:59.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 14:09   #20
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Tävlingar för bara tjejer räknas inte. Duktig starcraft-spelare för att vara tjej är en bättre beskrivning. Så fort tjejer möter killar blir det som i vanlig sport, utklassning.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
Det må så vara, men de som tävlar lär väl sitta och träna esporten lika mycket som vilken kille som helst och bli lika otränade av allt stillasittande. Maddelisk där är väl en outlier i statistiken vad gäller att vara riktigt grym på att träna fysiskt också i det hon pysslar med (street workout champion).
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 14:10   #21
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Det må så vara, men de som tävlar lär väl sitta och träna esporten lika mycket som vilken kille som helst och bli lika otränade av allt stillasittande. Maddelisk där är väl en outlier i statistiken vad gäller att vara riktigt grym på att träna fysiskt också i det hon pysslar med (street workout champion).
Jag gissar på att det är bland annat det de inte gör.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 14:26   #22
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Att kvinnor inte blir lika bra på esport beror väl på normer och strukturell könsdiskriminering?

För det finns inga kognitiva skillnader mellan män och kvinnor, evolutionen är en bluff!
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 15:13   #23
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jag skriver en del på Sweclockers och mer bajsnödigt forum/medlemmar får man leta efter. Man behöver inte kolla mycket längre än den tråden, haha.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
Då kan du ju skriva i tråden.
Kan bli lite Kolozzeum vs Sweclockers
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 15:22   #24
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Han får säkert lite e-slida. Svampinfekterade slidhål som det sitts på dagarna i ända. Ingen luftning av kissen, bara sitta framför datorn.
Tack för ett gott skratt!
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 15:45   #25
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Det må så vara, men de som tävlar lär väl sitta och träna esporten lika mycket som vilken kille som helst och bli lika otränade av allt stillasittande. Maddelisk där är väl en outlier i statistiken vad gäller att vara riktigt grym på att träna fysiskt också i det hon pysslar med (street workout champion).
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jag gissar på att det är bland annat det de inte gör.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
Jag tror att det säkerligen finns tjejer som ägnar sig åt lika mycket spelade som killar, och försöker bli världsbäst i sin esport. Problemet är väl främst (gissar jag) att att det gäller att ha rätt sorts hjärna för att lyckas bli bra. Dvs det är bara en på tusen (oavsett kön) som kommer i närheten av elitnivå även om de lägger ner lika mycket tid som de bästa. Och det är ju inte alls lika många tjejer som håller på. Så sannolikheten att det skulle komma fram någon riktigt duktig är inte så hög.

Sen kan det ju såklart också finnas biologiska/fysiologiska aspekter som gör att tjejer öht inte kommer kunna bli lika bra. Typ överlag sämre reaktionstid kanske kan vara en sådan grej (om nu tjejer ens har sämre reaktionstid). Det är väl egentligen det enda jag kan komma på som är rent fysiskt i esport. Resten handlar väl mest om vad som försigår innnanför pannbenet. Jag tror tjejer iaf har lika god chans att bli antagna till flygledarutbildning, vilket kanske kan vara lite snarlikt (dvs hålla ordning på massa detaljer och inte bli stressad av att ta snabba beslut i realtid). Det skulle ju kunna tyda på att det iaf inte finns enorma fysiska skillnader, och att det borde vara möjligt för tjejer att hävda sig. Sen finns ju spel där man spelar i lag, och där kan man ju tänka sig att det kan vara svårt för tjejer att ta sig in i lag bestående av enbart killar. Speciellt om det inte finns någon enda tjej som någonsin lyckats bli riktigt bra, så är det ju en jättechansning att ta in en tjej i laget. Dessutom kan man ju lätt tänka sig att ett lag bestående av 5 artonåriga manliga oskulder skulle kunna balla ur helt om det kommer in en tjej i laget.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 15:47   #26
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Synd att inte xQc verkar träna på. Bra om dom kända sätter ribban och tränar mer. Tfue visade upp "sik nya fysik" för en månad sedan. PewDiePie har väl också börjat gymma?
https://www.instagram.com/p/CB0rBOnn...=1iguh5u7ug3i2
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 15:49   #27
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag tror att det säkerligen finns tjejer som ägnar sig åt lika mycket spelade som killar, och försöker bli världsbäst i sin esport. Problemet är väl främst (gissar jag) att att det gäller att ha rätt sorts hjärna för att lyckas bli bra. Dvs det är bara en på tusen (oavsett kön) som kommer i närheten av elitnivå även om de lägger ner lika mycket tid som de bästa. Och det är ju inte alls lika många tjejer som håller på. Så sannolikheten att det skulle komma fram någon riktigt duktig är inte så hög.

Sen kan det ju såklart också finnas biologiska/fysiologiska aspekter som gör att tjejer öht inte kommer kunna bli lika bra. Typ överlag sämre reaktionstid kanske kan vara en sådan grej (om nu tjejer ens har sämre reaktionstid). Det är väl egentligen det enda jag kan komma på som är rent fysiskt i esport. Resten handlar väl mest om vad som försigår innnanför pannbenet. Jag tror tjejer iaf har lika god chans att bli antagna till flygledarutbildning, vilket kanske kan vara lite snarlikt (dvs hålla ordning på massa detaljer och inte bli stressad av att ta snabba beslut i realtid). Det skulle ju kunna tyda på att det iaf inte finns enorma fysiska skillnader, och att det borde vara möjligt för tjejer att hävda sig. Sen finns ju spel där man spelar i lag, och där kan man ju tänka sig att det kan vara svårt för tjejer att ta sig in i lag bestående av enbart killar. Speciellt om det inte finns någon enda tjej som någonsin lyckats bli riktigt bra, så är det ju en jättechansning att ta in en tjej i laget. Dessutom kan man ju lätt tänka sig att ett lag bestående av 5 artonåriga manliga oskulder skulle kunna balla ur helt om det kommer in en tjej i laget.
Jag tror på någon bio/fys-skillnad. Annars tror jag det skulle kommit i alla fall ett lag som skulle kunna konkurrera på i alla fall någorlunda nivå, vilket det inte finns eller har funnits afaik. Precis som i 'vanliga' sporter.

PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 16:29   #28
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Jag tror på någon bio/fys-skillnad. Annars tror jag det skulle kommit i alla fall ett lag som skulle kunna konkurrera på i alla fall någorlunda nivå, vilket det inte finns eller har funnits afaik. Precis som i 'vanliga' sporter.
Ja, det är ju definitivt inte otänkbart att det är så. Det känns ju dock troligt att det skulle röra sig om nån annan skillnad än den där klassiska "tjejer har lägre testosteron" som ju är den stora anledningen till manlig dominans i all "vanlig" sport.

Och även om det finns en sådan biologisk skillnad så finns ju även den statistiska nackdelen där iom att det är många färre tjejer som ens försöker bli bäst.

EDIT: Det enda jag känner mig någorlunda säker på är att ifall det dyker upp en tjej som är topp 50 i världen i en stor esport så kommer hon inte se ut som tjejen i tumnageln på din video.

Senast redigerad av svenbanan den 2020-07-29 klockan 16:30.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 16:48   #29
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Män har större hjärnor än kvinnor och en annan sammansättning vit/grå massa.
Män är evolutionärt anpassade för att samarbeta och lösa problem.

Hur många kvinnor finns det bland de bästa shack-spelarna? 99.9% är män i toppen, trots att schack inte ställer några fysiska krav.
Det enda kvinnor slår män inom esporten är utseende och fysisk hälsa vilket man kan se i videon ovan.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 17:55   #30
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Män har större hjärnor än kvinnor och en annan sammansättning vit/grå massa.
Män är evolutionärt anpassade för att samarbeta och lösa problem.

Hur många kvinnor finns det bland de bästa shack-spelarna? 99.9% är män i toppen, trots att schack inte ställer några fysiska krav.
Det enda kvinnor slår män inom esporten är utseende och fysisk hälsa vilket man kan se i videon ovan.
Fast om det går tusen manliga stormästare i schack på varje kvinnlig stormästare som är ungefär lika bra och har kapacitet att vinna turneringar, så är ju oddsen där extremt mycket bättre än i vilken annan idrott som helst.

Kollar man på den kvinnliga eliten i "vanlig" idrott så finns det ju inte en enda som ens är i närheten av den manliga eliten. Det enda undantaget är väl skytte såvitt jag vet. Och där ligger man på marken och håller inte i geväret själv etc. I fotboll är ju de bästa lagen tvungna att spela mot p14-lag för att hitta manliga fotbollsspelare de kan mäta sig med.

Finns det något slags studie på exakt vad det är som ger manliga schackspelare ett övertag? Det jag menar är ifall det är på nåt sätt bevisat att det finns nån del i hjärnan som oftare är exeptionellt utvecklad hos män och att det är detta som är den avgörande faktorn? Annars kan man ju tänka sig att antalet utövare är avgörande även här, om denna "schackhjärna" finns hos 1 promille av befolkningen, men det finns många fler manliga schackspelare, så kommer det ju finnas fler män med "schackhjärnor" som faktiskt försker bli stormästare.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)