Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-03, 17:14   #76
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Oj, det kan bli en lång lista, men nedan är de topp 5 förändringarna som jag hade velat se i Sverige.

1. Att effektivisera skolsystemet och ta bort mycket av de kurser i gymnasiet som man i yrkeslivet inte kommer att ha någon användning för. Varför ska som exempel någon som vill bli en fysioterapeut behöva plugga en kurs som inte har något alls med det att göra bara för att få tillräckligt med poäng för att kunna ansöka till utbildningen? Det är totalt efterblivet och livet är för kort för att slösa dyrbar tid på det när man istället hade kunnat läsa något som faktiskt gynnar ens yrke.

2. Att strypa alla skattemedel till verksamheter som inte är essentiella för välfärden (vård, skola, rättsväsende osv), som exempelvis bidrag till religiösa samfund, genusforskning, presstöd, statlig media osv. Vill man skatta för sådant så ska det vara frivilligt.

3. Att legalisera cannabis och avkriminalisera resterande droger, att satsa på vård istället för straff dvs. Jag hade även velat införa extremt kännbara straff om man framför ett fordon under påverkan av exempelvis THC eller alkohol, så kännbart så bara tanken på det hade fått gemene man att rysa.

4. Krav på att kunna försörja sig själv om man ska flytta till Sverige och tills det att man är medborgare inte få ta del av vissa delar av välfärden, straffet vid grova brott för de som inte är medborgare hade även varit omedelbar utvisning.
Även kraven för att få bli medborgare hade skärpts till ordentligt och hur lång tid det hade tagit för att bli det hade varit individuellt utifrån hur bra man hade lyckats att integrera sig, man ska dock ha behövt bott och arbetet här i minst två år innan man hade kunnat ansöka om det.

5. Införa 6 timmars arbetsdag.

Med de enorma summorna som man hade sparat in på att lägga ner kriget mot droger, alla statliga bidrag och den väldigt kostsamma asyl- och anhöriginvandringen hade man sedan kunnat prioritera till verksamheter i vården som är i en grav nöd av det, som exempelvis vården, äldrevården osv. Jag tror även att det hade möjliggjort min femte punkt.
Jag vill inte se legalisering av cannabis generellt, men då det hade satt en kniv i ryggen på allt inavel som sysslar försäljning och smuggling av det kriminellt är jag villig att se mellan fingrarna.

Isåfall ska det skötas genom motsvarande Systembolaget. Sälj det på systemet helt enkelt.

Vill också införa bevisprovokation som metod för att få fast drogdistribution.

Övriga förslag: Inga som helst skäl godtas för att omöjliggöra utvisning.
Utvisning ska ske före fängelse.
För att ta emot socialbidrag krävs fingeravtryck och dna sampling.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 18:31   #77
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Nja, det öppnar ju upp för fler tjänster, har ett företag 15 anställda som normalt sett jobbar 8 timmar och de sedan går ner till 6 timmar så skapas ju en ny heltidstjänst. Och om 6 timmar hade blivit den nya heltiden så minskar ju även arbetstiden för de som jobbar 50%, 80% osv minskat, så det måste ju balansera ut sig som det har gjort med 8 timmar.
Räknar med att lönen även kommer sänkas med 25% för de som jobbar 6h/dag? Annars blir det garanterat inga nyanställningar
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 18:42   #78
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Jag vill inte se legalisering av cannabis generellt, men då det hade satt en kniv i ryggen på allt inavel som sysslar försäljning och smuggling av det kriminellt är jag villig att se mellan fingrarna.
Varför vill du inte se det? Anser du inte att vuxna människor själva ska få avgöra vad de får och inte får göra med sin egen kropp? Sen är jag nyfiken, är du mot att alkohol är lagligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Räknar med att lönen även kommer sänkas med 25% för de som jobbar 6h/dag? Annars blir det garanterat inga nyanställningar
Jag har faktiskt ingen aning om hur man rent praktiskt ska genomföra det, det är bara ett önsketänk att det hade varit heltid istället för 8 timmar och något jag gärna hade sett införts, hur vet jag dock inte

Senast redigerad av Kev88 den 2020-08-03 klockan 18:45.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 18:55   #79
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Jag har faktiskt ingen aning om hur man rent praktiskt ska genomföra det, det är bara ett önsketänk att det hade varit heltid istället för 8 timmar och något jag gärna hade sett införts, hur vet jag dock inte
Hade också gärna sett det :p, bara har svårt att få det gå ihop ekonomiskt om man inte samtidigt sänker lönen, frågan är då hur många som är intresserade då :/
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 20:52   #80
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Pant på plastpåsar o dyl istället för en helt verkningslös skatt.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 20:56   #81
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Nja, det öppnar ju upp för fler tjänster, har ett företag 15 anställda som normalt sett jobbar 8 timmar och de sedan går ner till 6 timmar så skapas ju en ny heltidstjänst. Och om 6 timmar hade blivit den nya heltiden så minskar ju även arbetstiden för de som jobbar 50%, 80% osv minskat, så det måste ju balansera ut sig som det har gjort med 8 timmar.
Jag tänker att om man kanske jobbar 9 timmar om dagen i 3 dagar, 3 timmar om dagen 1 dag och är hel-ledig 3 dagar, då skulle det funka att få i två heltidstjänster under en vecka...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 21:01   #82
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är ett vanligt förslag, men hur ska det gå till rent praktiskt? Ska vissa människor ha tvåtimmars arbetsdagar för att fylla ut luckorna?
Om du tycker 2 h låter kort så kan jag meddela att det finns dem som jobbar ännu mindre!!

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Hade också gärna sett det :p, bara har svårt att få det gå ihop ekonomiskt om man inte samtidigt sänker lönen, frågan är då hur många som är intresserade då :/
Minskad lyxkonsumtion. Sänker såklart också efterfrågan.
Ökad självförsörjning. Istället för att jobba 20 timmar för att ha råd att betala en handverkare jobbar du 10 h kortare och gördet själv.

Senast redigerad av Plasttiger den 2020-08-03 klockan 21:04.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 22:07   #83
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Varför vill du inte se det? Anser du inte att vuxna människor själva ska få avgöra vad de får och inte får göra med sin egen kropp? Sen är jag nyfiken, är du mot att alkohol är lagligt?



Jag har faktiskt ingen aning om hur man rent praktiskt ska genomföra det, det är bara ett önsketänk att det hade varit heltid istället för 8 timmar och något jag gärna hade sett införts, hur vet jag dock inte
Cannabis har för milda och långsamma negativa effekter och för positiv effekt för att jag ska vilja se den laglig.
Jag ser inget problem för en individ som röker på säg, 2-4 gånger i månaden. Jag har själv gjort så, för lång tid sedan. Men vem ska tala till rätta de personer som börjar göra det allt oftare och till slut röker varje dag och gör snart inte ett smack produktivt för den är nöjd som det är ändå? Tills det går så långt att inget alls intresserar den. Särskilt för den som är för ung för att fatta vad som händer alls och ha det som krävs för att sluta.

Det är en för bra drog helt enkelt och tillräckligt många hade inte kunnat hantera den.

Jag är inte emot att alkohol är lagligt. Alkohol är ett pissgift i stora mängder men det gör dig inte så lömskt förändrad i psyket. När du är alkis så vet du om det och du vet innerst inne att du borde sluta. En cannabismissbrukare blir bara dum i huvudet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 22:10   #84
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Pant på plastpåsar o dyl istället för en helt verkningslös skatt.
Plastpåsarna är inte miljöovänliga, tvärtom. Det som pågår är lögn och girighet från statens sida. I helt vanlig ordning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 22:23   #85
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Plastpåsarna är inte miljöovänliga, tvärtom. Det som pågår är lögn och girighet från statens sida. I helt vanlig ordning.
Jag skiter i den politiska miljön fullständigt. Mitt intresse ligger i att få bort skiten från min Svenska vackra skog och se en regering med faktiska förslag. Skulle se pant på ciggfimpar och hundskit också men det är inte riktigt genomförbart. Sätt pant på sånt folk slänger i naturen, med alla tiggare som finns i Sverige skulle skogarna blir renast i världen.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 22:48   #86
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Jag skiter i den politiska miljön fullständigt. Mitt intresse ligger i att få bort skiten från min Svenska vackra skog och se en regering med faktiska förslag. Skulle se pant på ciggfimpar och hundskit också men det är inte riktigt genomförbart. Sätt pant på sånt folk slänger i naturen, med alla tiggare som finns i Sverige skulle skogarna blir renast i världen.
Hur mycket vacker skog har du där det finns plastpåsar?
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 23:22   #87
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Några förslag:

* Inga bidrag i någon form första fem åren.

* Du måste klara din försörjning i 5 år för uppehållstillstånd och 10 år för medborgarskap.

* 15 år innan du får rösträtt.

* Brott ska leda till utvisning direkt. Inklusive familjen. Möjligt undantag för fortkörning och fildelning.

* Återvandring av alla som inte är födda i Sverige, har giltiga asylskäl eller kunnat försörja sig själva senaste 5 åren.

* Riktig privatisering av vård, skola och omsorg.

* Skärpta straff för alla former av våldsbrott.

* Mer pengar och bättre arbetsvillkor för poliser.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-04, 08:00   #88
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Jag vill inte se legalisering av cannabis generellt, men då det hade satt en kniv i ryggen på allt inavel som sysslar försäljning och smuggling av det kriminellt är jag villig att se mellan fingrarna.

Isåfall ska det skötas genom motsvarande Systembolaget. Sälj det på systemet helt enkelt.

Vill också införa bevisprovokation som metod för att få fast drogdistribution.

Övriga förslag: Inga som helst skäl godtas för att omöjliggöra utvisning.
Utvisning ska ske före fängelse.
För att ta emot socialbidrag krävs fingeravtryck och dna sampling.
Bevisprovokation är redan tillåtet och används av polisen.
Brottsprovokation däremot är det inte.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-04, 09:33   #89
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Några förslag:

* Inga bidrag i någon form första fem åren.

* Du måste klara din försörjning i 5 år för uppehållstillstånd och 10 år för medborgarskap.

* 15 år innan du får rösträtt.

* Brott ska leda till utvisning direkt. Inklusive familjen. Möjligt undantag för fortkörning och fildelning.

* Återvandring av alla som inte är födda i Sverige, har giltiga asylskäl eller kunnat försörja sig själva senaste 5 åren.

* Riktig privatisering av vård, skola och omsorg.

* Skärpta straff för alla former av våldsbrott.

* Mer pengar och bättre arbetsvillkor för poliser.
Vi kanske ska ändra tråden till "rapa upp SDs partiprogram".
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-04, 09:51   #90
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Jag citerar mig själv från diktatortråden:

Citat:
1. Ut ur bland annat EU, Schengen, FN, IMF, WTO, WHO.

2. Stoppa allt utlandsbistånd, allt presstöd, och allt stöd till trossamfund och bidrag till organisationer lokala såväl som internationella.

3. Riv upp svenska lagar om asylrätt. Instifta lagar om landsförräderi, tjänstemannaansvar. Skärp lagarna om nedskräpning av natur och vatten. Inför kristna hädelselagar. Sparka alla tjänstemän inom rättsväsendet som inte har kristna värderingar och/eller håller Sverige främst.

4. Repatriering av alla invandrare som kommit sedan 1945 som inte gjort rätt för sig. I.e. plusaffär för landet. Tillåt endast arbetskraftsinvandring och specifikt endast arbetskraftsinvandring av hög kompetens som inte finns på plats och endast i utbildningssyfte för lokalbefolkningen.

5. Begränsa välfärden och samhällsinflytandet till medborgare. Förbjud dubbla medborgarskap. Medborgare måste äga land och ha biologiska barn.

6. Ta bort fastighetsavgift och arbetsgivaravgifter. Sänk inkomskatten till 5%. Inför tariffer. Skär ned på offentlig administration med 80%. Minimilön till politiker.

7. Hårdare fängelsestraff. Återinför dödstraffet och straffarbete.

8. Rusta upp militären och sätt den i det enda arbete som motiverar dess existens: försvar av landets gränser mot inkräktare.

9. Inled samarbete med Finland, Baltländerna, Ryssland, Polen, Tyskland, Danmark, och Norge angående försvar, förvaltning och förbättrande av våra gemensamma vatten.

10. Nationalisera bankerna. Avskriv befintliga lån. Förbjud ocker. Förankra valutan i våra naturresurser.

11. Ta bort alla subventioner från jordbruket, energibolag, och transportindustrin och tillåt skattefri gårdförsäljning av livsmedel.

12. Tillåt hemskolning. Förbjud kvinnors deltagande i högre utbildning, polis, militär och brandkår.

13. Rusta upp och modernisera järnvägsnätet över hela landet.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)