Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-08-25, 20:28   #1351
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Kan tänka att det är svårt att låta bli 150 är en fin siffra.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Var ju tvungen lixom! En extra träningsdag från ingenstans och 147.5kg igår och inte några känningar i axlar/bröst så gick för det. Var väl inte speciellt nära idag egentligen, 140 gick segt (Sjukt ändå att det var PB för 1 vecka sedan och nu bryr jag mig inte om den vikten XD)

Här är missen
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 21:13   #1352
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Missade att du hade fixat 147,5. Grattis till det!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 17:08   #1353
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Böj:
20x5
60x5
100x5
140x5
180x3
180x3
180x3
180x3
180x3

Bänk:
20x10
40x10
60x5
80x5
100x5
110x5
110x5
110x5

Atlasstenar
100x5

Farmerswalk
110x4 vändor

Böj: böjde utan lurar, fan va psykande att höra knäna knäppa osv. Blev mycket jobbigare.
Bänk: Inte speciellt mycket känningar i axeln.
Övrigt: fan va skoj atlasstenar är! Jobbigt som fan och river sönder hela underarmarna men riktigt kul.
Farmerswalk tar sjukt mycket på ryggen, kändes som mina lats skulle explodera typ!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 17:54   #1354
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Pinch 80mm
11x5
16x3
26x1
31x1
36x1
41x0
26x10
26x8
SJukt.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 17:57   #1355
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlnold Visa inlägg
SJukt.
Är de ok eller? Har gjort 36x2 en bra dag men inte lyckas få med mig högre..
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 18:20   #1356
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Är de ok eller? Har gjort 36x2 en bra dag men inte lyckas få med mig högre..

Skojar du eller? Du fattar nog inte hur stark du är Folk brukar få det svårt över 20kg. Över 30 är riktigt bra.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 18:22   #1357
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlnold Visa inlägg
Skojar du eller? Du fattar nog inte hur stark du är Folk brukar få det svårt över 20kg. Över 30 är riktigt bra.
Nä har ingen koll på pinch, vet att världsrekordet är 51kg då känns inte 36 speciellt imponerande för varje KG gör så jävla mycket. Samma med SB världsrekordet är 58 sekunder, 30-35 är inte speciellt bra :p axel är bättre, där är wr 235kg så bara 35kg tyngre än vad jag gör idag.

Har du några tips angående medleyt?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 19:49   #1358
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Nä har ingen koll på pinch, vet att världsrekordet är 51kg då känns inte 36 speciellt imponerande för varje KG gör så jävla mycket. Samma med SB världsrekordet är 58 sekunder, 30-35 är inte speciellt bra :p axel är bättre, där är wr 235kg så bara 35kg tyngre än vad jag gör idag.

Har du några tips angående medleyt?
Alltid svårt att jämföra sig med världsrekord. Finns många sporter där eliten inte ens är i närheten.

Använd din svaga hand till de lättare delarna. Kan också vara en fördel att börja med de tyngsta först innan man blir trött.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 20:01   #1359
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlnold Visa inlägg
Alltid svårt att jämföra sig med världsrekord. Finns många sporter där eliten inte ens är i närheten.

Använd din svaga hand till de lättare delarna. Kan också vara en fördel att börja med de tyngsta först innan man blir trött.
Smart! Får man prova bägge händer per pryl? Vad var det för prylar förra tävlingen, något speciellt att träna på?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 21:31   #1360
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Smart! Får man prova bägge händer per pryl? Vad var det för prylar förra tävlingen, något speciellt att träna på?

Aa, man kan köra vilken hand man vill.
Det var allt möjligt skräp. Nää, det räcker långt att vara stark i pinch och fatbar. Om de inte hittar på nått nytt. Du kommer antagligen vinna
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-28, 08:33   #1361
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlnold Visa inlägg
Aa, man kan köra vilken hand man vill.
Det var allt möjligt skräp. Nää, det räcker långt att vara stark i pinch och fatbar. Om de inte hittar på nått nytt. Du kommer antagligen vinna
Spännande! Ska bli riktigt skoj att få prova lite olika grejer man aldrig testat innan.

Haha jag skall inte sticka under stolen med att vinna tävlingen är målet. Men är väldigt nöjd med en top 3, och skulle jag inte bli det heller så gör det ingenting för jag har lärt mig saker. Det är trots allt min första tävling.

Har du funderat något på vilka vikter du skall gå in på? Jag vet inte riktigt hur lågt man skall börja, tänker att det kanske är bra att gå in hyfsat lätt för att känna att man är med i tävlingen.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-29, 06:30   #1362
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 460
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Spännande! Ska bli riktigt skoj att få prova lite olika grejer man aldrig testat innan.

Haha jag skall inte sticka under stolen med att vinna tävlingen är målet. Men är väldigt nöjd med en top 3, och skulle jag inte bli det heller så gör det ingenting för jag har lärt mig saker. Det är trots allt min första tävling.

Har du funderat något på vilka vikter du skall gå in på? Jag vet inte riktigt hur lågt man skall börja, tänker att det kanske är bra att gå in hyfsat lätt för att känna att man är med i tävlingen.


Jo, man måste säkra en ingångsvikt. Sen får man se lite. Grepp är lurigt tycker jag. En vikt kan kännas ganska lätt, sen höjer man ett par kg och failar. I pinch börjar jag troligen på 20kg och i Axln 120kg.

Jag gillar egentligen inte Axle deadlift. Kanske för att jag själv suger på den . Grepp kan man tävla oavsett viktklass, men inte när man slänger in en marklyft tävling i det hela. Varför inte köra chins med fatgripz? det blir jättekul för de som inte kan köra chins.
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-29, 08:03   #1363
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlnold Visa inlägg
Jo, man måste säkra en ingångsvikt. Sen får man se lite. Grepp är lurigt tycker jag. En vikt kan kännas ganska lätt, sen höjer man ett par kg och failar. I pinch börjar jag troligen på 20kg och i Axln 120kg.

Jag gillar egentligen inte Axle deadlift. Kanske för att jag själv suger på den . Grepp kan man tävla oavsett viktklass, men inte när man slänger in en marklyft tävling i det hela. Varför inte köra chins med fatgripz? det blir jättekul för de som inte kan köra chins.
Alltså, rent teoretiskt så kan de flesta nå 200kg i marklyft oavsett viktklass och därför bör de kunna dra 200kg i axel med överhandsgrepp. Ta Tanner Markle som exempel hans markrekord är 185kg och han drar 185kg i axel. Men många grenar kräver ju bra grundstyrka, Rolling thunder i en arm är inte helt enkelt när det blir upp mot 100kg, Framehold med 300kg osv osv

Men det är ju därför man har olika viktklasser, du kan ju omöjligt jämföra dig mot folk som väger 50kg mer än dig utan du får tävla mot andra med samma förutsättning. Fungerar utmärkt i Styrkelyft och där slänger man också in wilks som gör att alla kan tävla mot alla om vem som är bästa lyftaren. Något sådan går ju göra i grepp också!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-29, 08:06   #1364
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg

Men det är ju därför man har olika viktklasser, du kan ju omöjligt jämföra dig mot folk som väger 50kg mer än dig utan du får tävla mot andra med samma förutsättning. Fungerar utmärkt i Styrkelyft och där slänger man också in wilks som gör att alla kan tävla mot alla om vem som är bästa lyftaren. Något sådan går ju göra i grepp också!
Existerar viktklasser inom grepp?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-29, 08:08   #1365
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Existerar viktklasser inom grepp?
Japp! Tävlingen i Örebro har lite olika scenarion beroende på hur många som dyker upp.

Scenario 1: Lätt (-83), mellan (-105) & tung (+105).
Scenario 2: Lätt (-93) & Tung (+93)
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)