Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-02-14, 18:00   #106
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Ben Moon som var med tidigare i tråden pratar lite om 9A, på Vimeo,
Det är snart vår i Sverige.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-15, 12:28   #107
Spunken
Bulimi & alzheimers.
 
Spunkens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 493
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Kan konstatera att 3-4 kg ökad kroppsvikt känns ganska mycket på väggen, haha. Man blir motiverad att hålla sig/ta sig i form.
Verkligen! Jag är nog snart 10kg plus mot vad jag borde ligga
Skulle verkligen behöva komma tillbaka till gamla vanor där man blev väldigt andfådd tre gånger i veckan.
__________________
Som huggen ur granit, allmänt hård fysträning och en del cykling.
Spunken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-15, 17:46   #108
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Å andra sidan väljer man bara en lägre grad, själv har jag bara sett graderingar som en guide för vart man kan klättra. Någon gång blir det hårdare men inte mår jag sämre för att jag klättrar nåt lättare. Har aldrig tävlat heller. En gång gick jag in på ett gym helt ur form och läste fel på graderna, satte en av de hårdaste på hela gymet i tron att jag var på den lättare delen. Sen blev det inget mer den dagen,,fingrarna var slut.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-21, 18:54   #109
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Påbörjade mitt första projekt på ett svart problem igår. Suget blev så starkt att jag ställde in en dejt idag för att klättra ist och det var tamigfan värt det! Jag klarade den! Så stort! Köpte ett par nya klätterpjucks för att fira
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-21, 21:04   #110
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Påbörjade mitt första projekt på ett svart problem igår. Suget blev så starkt att jag ställde in en dejt idag för att klättra ist och det var tamigfan värt det! Jag klarade den! Så stort! Köpte ett par nya klätterpjucks för att fira
Haha schysst, grattis!
Det gäller att prioritera rätt
Vad blev det för ostar?

Sjukt länge sen jag klättrade nu, var säkert i januari, jäkla simning som tar all min klättertid
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-21, 21:26   #111
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Ett par riktigt asfula La Sportiva

Dåligt prioriterat där! Simning är iofs kul det med men klättring liksom...
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-21, 21:41   #112
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Ett par riktigt asfula La Sportiva

Dåligt prioriterat där! Simning är iofs kul det med men klättring liksom...
Vilken modell? Jag kör Katana
Ja jag vet, blir kanske klättring onsdag nästa vecka
Dessutom har jag ju faktiskt anmält mig till en crawlkurs som kostar pengar, så jag måste ju anstränga mig lite
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-21, 23:16   #113
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Ett par finale

Ah okej, då är det ju vettigt ändå. Borde också skärpa mig med simningen, har tappar det totalt sen jag hoppade av mastersimgruppen i nynäs för 4 år sen. Good times, skulle vara kul att ge sig på det igen nu när man är i bättre form, men tid och det där
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-22, 22:09   #114
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Skiter i att mina finalens är fula. Klättrar så jävla bra i dom!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-22, 23:41   #115
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Skiter i att mina finalens är fula. Klättrar så jävla bra i dom!
Smutt! Vad hade du för skor innan? Hur sitter de på fötterna? Jag tycker faktiskt att Katana sitter nästan SKÖNT på fötterna. Bytte upp mig från ett par 2 storlekar (har 42 i vanliga skor och tog 44 i klätterskorna) för stora Mad Rock Nomad när det väl begav sig
Har 41½ i katana.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2017-02-22 klockan 23:43.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-23, 01:36   #116
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Haft nå billig skit från Simond som jag köpte innan jag var säker på att jag skulle fortsätta klättra. Sen utomhusdebuten är de dedikerade till bouldring på sten. De är mjuka som fan vilket funkar bra på granit har jag läst. Sen dess har jag inomhus lirat med Mad Rocks Science Friction som finns att låna på kv. Tycker de nya sitter riktigt skönt med tanke på hur hårt de sluter runt foten, måste rasta fötterna ibland när jag lagt mycket tryck på stortån men det är mer ett bra betyg på hur bra punktkontakt de ger i kombination med att jag är ovan. Kör storlek 42, vanlig skostorlek är 44 här med
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-23, 07:08   #117
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Haft nå billig skit från Simond som jag köpte innan jag var säker på att jag skulle fortsätta klättra. Sen utomhusdebuten är de dedikerade till bouldring på sten. De är mjuka som fan vilket funkar bra på granit har jag läst. Sen dess har jag inomhus lirat med Mad Rocks Science Friction som finns att låna på kv. Tycker de nya sitter riktigt skönt med tanke på hur hårt de sluter runt foten, måste rasta fötterna ibland när jag lagt mycket tryck på stortån men det är mer ett bra betyg på hur bra punktkontakt de ger i kombination med att jag är ovan. Kör storlek 42, vanlig skostorlek är 44 här med
Ah, kul att du har börjat gå in för utomhusbouldering
Jag har fortfarande aldrig klättrat utomhus "på riktigt".

Det är ju klart, klätterskor ska ju inte vara supersköna, men jag menade riktigt sköna relativt hur klätterskor "ska" eller "kan" kännas

Lägger också av mina vid vila rätt ofta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-24, 03:56   #118
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Du borde testa. När man står inför ett move på millimetertunna crimps man aldrig skulle klara inomhus tittar man ner och det ser riktigt jävla gnarly ut, så då sätter man in de där reserverna som man vanligtvis inte kommer åt. Man blir imponerad av sig själv och adrenalinpåslagen är riktigt sköna. Sen har man en skön friluftsdag i skogen mellan försöken där man vandrar omkring bland inspirerande väggar och bara super in atmosfären. Underbart.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-24, 04:12   #119
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Vad gäller klätterskor så tar jag endast på dem vid klättringen sedan av med dem direkt. Använde super tighta Scarpa tror jag det var och slipers ett tag och förstörde därmed två tår efter ett tag. Nu ser jag inte glädjen i det längre, väljer en bekvämare storlek och klättrar nästan lika bra ändå, och framför allt fler klättringar per tillfälle. Man kan bada i dem för att få dem att passa bättre, som tandskydd.

När jag klättrade i Font en gång så drällde det omkring ett gäng fransmän där som inte brydde sig nämnvärt, skulle bara leta upp de sista blocken de aldrig sett förut - i nåt slags indoor tennisskor. Problem som vi spenderade timmar på som de kilade upp i som ingenting. Inget kaffe hade de med sig heller vilket jag reagerade mest på Bara orientera runt skiten, ungefär...
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-24, 10:21   #120
Pepparspray
Mätt är bara en känsla
 
Pepparsprays avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: V-vik
Inlägg: 85
Jag är lite sugen på klättring, väger dock dryga 100 pannor på 180. Bör jag försöka bli mindre överviktig innan jag börjar eller är det bara gå ner till den lokala klubben och köra?
Pepparspray är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)