Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-01-09, 11:54   #91
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Hmm, skulle säga att det är jämförbart med klätterverkets boulderingsektion om man tar bort "rutschkana-tunneln". Var jag + kompis och kanske 5-7 andra fördelat på typ 3 "grupper". Tycker inte det var trångt för att det var så få folk. Men det var ju på en lördag kring lunchtid och med mycket snö ute, så kanske inte är superrepresentativt

Fan var länge sen jag var på klätterverket och fick höra supermario-ljudet
Ait gött, tack för span och info!

Ah yes, ytterligare en till orsak till vf KV är bäst ^^
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 20:38   #92
G_lund
En påse med mos.
 
G_lunds avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 243
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Va? Går det att bouldra utan bar överkropp?
Ibland så

Citat:
Ursprungligen postat av Spunken Visa inlägg
Vackert! Vart är det ifrån?
Västra Sverige: Lyse, Vänersborg, Trollhättan.

Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Fett! Klättrat ute mkt?
Inte så mycket som jag vill. 10 ggr per sommar typ. Klättrar jag utomhus brukar fingrarna ge upp före kroppen, och jag började klättra just för att vrida och testa kroppen i ovanliga vinklar. Så även på sommaren brukar minst vartannat pass vara inomhus.


Kompisarna har varit nere i Fontainebleau några gånger vilket tydligen ska vara nått i hästväg, vore coolt att hinna förbi där under 2017.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ska till akuten strax när mobilen är laddad

Senast redigerad av G_lund den 2017-01-10 klockan 20:41.
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-16, 10:54   #93
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
Kompisarna har varit nere i Fontainebleau några gånger vilket tydligen ska vara nått i hästväg, vore coolt att hinna förbi där under 2017.
Har också hört väl om det. Ska ju faktiskt ner till Frankrike med just klättergänget nu i början av sommarn så tanken på att ta sig dit känns ju inte helt främmande. 7,5h bil från Cannes till fontainebleau dock, Känns som ett hinder
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-31, 17:15   #94
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Börjar nosa på 6b problem i bouldering. Har ju inte hållt på så länge,men upplever i alla fall där jag klättrar en stor skillnad på 6a och 6b.
Har dessutom just anmält mig till en teknikkurs, och den är väl generell för klättring och nybörjare vilket jag tror blir riktigt bra och nyttigt för mig
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 10:46   #95
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Har ni koll på The Project som håller på att byggas på Telefonplan? Ska bli världens svåraste inomhusluften som alla ska kunna projekta. Den ska bestå av boulderproblem uppraddade på varandra med 6A i botten och 8c+ i toppen. Tanken är att varje move ska vara liiiiite svårare än det innan, så att alla som kan ledklättring kan projekta den och alltid känna att nästa sektion är inom räckhåll. Väldigt coolt koncept som öppnar 18 feb med 50k i ledens sista jug. Finns behind the scenen på bygget på youtube, riktigt kul att titta på faktiskt.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 12:47   #96
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Har ni koll på The Project som håller på att byggas på Telefonplan? Ska bli världens svåraste inomhusluften som alla ska kunna projekta. Den ska bestå av boulderproblem uppraddade på varandra med 6A i botten och 8c+ i toppen. Tanken är att varje move ska vara liiiiite svårare än det innan, så att alla som kan ledklättring kan projekta den och alltid känna att nästa sektion är inom räckhåll. Väldigt coolt koncept som öppnar 18 feb med 50k i ledens sista jug. Finns behind the scenen på bygget på youtube, riktigt kul att titta på faktiskt.
Så det är typ boulderinspirerade problem i ledklättring egentligen? Kikade på nedan video, är detta det som du snackar om?
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 16:32   #97
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Så det är typ boulderinspirerade problem i ledklättring egentligen? Kikade på nedan video, är detta det som du snackar om?
Om jag har förstått det rätt så ja Ett problem per inklipp och efter varje klipp ökar graderingen med ett steg. 6a-8c med ett hopp till 9b på slutet är målet om jag inte missuppfattat. Borde bli totalt 18 klipp, ska fan gå en ledklättringskurs och sen åka dit och klara första 6. Då kan man skippa att berätta om svårighetsprogressionen och bara säga att man klättrat en tredjedel av världens svåraste inomhusled

Helt rätt video!
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 18:02   #98
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Om jag har förstått det rätt så ja Ett problem per inklipp och efter varje klipp ökar graderingen med ett steg. 6a-8c med ett hopp till 9b på slutet är målet om jag inte missuppfattat. Borde bli totalt 18 klipp, ska fan gå en ledklättringskurs och sen åka dit och klara första 6. Då kan man skippa att berätta om svårighetsprogressionen och bara säga att man klättrat en tredjedel av världens svåraste inomhusled

Helt rätt video!
Haha, som att vrålsprinta i startenpå maraton och säga att man ledde under loppet

Rött kort 2017!
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 20:11   #99
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Precis så
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 20:54   #100
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Precis så
Haha
Fan nu blev jag ju sugen på att klättra igen, var säkert 2-3 veckor sen sist.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 16:25   #101
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Haha
Fan nu blev jag ju sugen på att klättra igen, var säkert 2-3 veckor sen sist.
Kör! Det är bra för själen
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-05, 19:24   #102
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Kör! Det är bra för själen
Har så jäkla många intressen på G nu, svårt att vara rättvis. Precis börjat ta upp frisim två gånger i veckan Får kanske bli på lördagsmorgonen.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-13, 16:20   #103
Spunken
Bulimi & alzheimers.
 
Spunkens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 493
Sjuk i fyra veckor, när man äntligen frisknar till får man barn. Längtar ihjäl mig efter väggen.

Någon som brukar köra hangboard? Har en beastmaker 1000 jag försöker hänga i en gång i veckan. Kom en uppdatering på deras app igår tror jag där de gjort programmen mer realistiska. Tidigare var 5a nivån helt omöjlig, nu är den tom genomförbar! Ser fram emot att köra mer sånt.
__________________
Som huggen ur granit, allmänt hård fysträning och en del cykling.
Spunken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 14:22   #104
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Kan konstatera att 3-4 kg ökad kroppsvikt känns ganska mycket på väggen, haha. Man blir motiverad att hålla sig/ta sig i form.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-14, 17:12   #105
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Kan konstatera att 3-4 kg ökad kroppsvikt känns ganska mycket på väggen, haha. Man blir motiverad att hålla sig/ta sig i form.
Jo tack, jag var fan så mycket uthålligare på väggen när jag bara körde klättring, cykling och diverse konditions och stretchgrejer. Nu 10 kg tyngre och styrketräning så försvinner krämen ur underarmarna ganska fort
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)