Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-11, 15:31   #91
Thelvino
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 19
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Låter hemskt att behöva sitta en timma om dagen vid en dator och knappa för att få ut 80% av lönen.
Nu har du iofs redan fått svar på ditt påstående men eftersom jag gillar att man styrker sina påstående med något så..

"Majoriteten av alla arbetslösa är fortsatt underförsäkrade. Det har inte
skett någon höjning av dagpenningtaket i arbetslöshetsförsäkringen
på över 10 år. Därmed är inkomstskyddet vid arbetslöshet idag väldigt svag
- även för de med låga inkomster.
Endast 11 procent av alla som jobbade heltid när de blev arbetslösa får 80 procent av sin tidigare inkomst."


http://www.samorg.org/so/filer.aspx?...16350646026440

Senast redigerad av Thelvino den 2013-10-11 klockan 15:33. Anledning: klippte in fel text.
Thelvino är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 15:57   #92
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av Thelvino Visa inlägg
Nu har du iofs redan fått svar på ditt påstående men eftersom jag gillar att man styrker sina påstående med något så..

"Majoriteten av alla arbetslösa är fortsatt underförsäkrade. Det har inte
skett någon höjning av dagpenningtaket i arbetslöshetsförsäkringen
på över 10 år. Därmed är inkomstskyddet vid arbetslöshet idag väldigt svag
- även för de med låga inkomster.
Endast 11 procent av alla som jobbade heltid när de blev arbetslösa får 80 procent av sin tidigare inkomst."


http://www.samorg.org/so/filer.aspx?...16350646026440
Ja jo. I räkneexemplet som någon pratade om ovan så fick han ut 11k efter skatt, det är inte heller så dåligt för att inte behöva jobba i någon månad. Dessutom finns det väl numera fackliga plusförsäkringar som garanterar 80% och bortser från taket?
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 16:06   #93
bigtraps
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: hälsingland
Inlägg: 969
Då kan väl du tipsa om var man kan teckna en sån försäkring
11 tusen i månaden räcker kanske bra om man är singel o bor i en etta
bigtraps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 16:11   #94
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Jag tycker att folk har fel inställning när dom kallar arbetslösa för snyltare. Dom flesta vill ha ett jobb då det ger egenvärde till personen. Finns det inga jobb så blir det svårt att skaffa sig jobb.
+1
Håller med både om detta men även om att envar är ansvarig för att förbättra sin situation.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 16:12   #95
snelhest
life sux&then u die
 
snelhests avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 753
Jag tycker så synd om alla arbetslösa. Har svårt att sova när jag tänker på hur svårt ni måste ha det i livet. Själv har jag inte varit arbetslös en enda dag men däremot flyttat 30 mil för att få ett bra jobb. Vilken tur jag hade att jag fick jobb.
__________________
I love USA.
snelhest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 16:23   #96
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av snelhest Visa inlägg
Jag tycker så synd om alla arbetslösa. Har svårt att sova när jag tänker på hur svårt ni måste ha det i livet. Själv har jag inte varit arbetslös en enda dag men däremot flyttat 30 mil för att få ett bra jobb. Vilken tur jag hade att jag fick jobb.
Fick din fru också jobb i den staden samt var det lätt att få dagisplats till minstningen samt hur tog de äldre barnen flytten?
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 16:47   #97
snelhest
life sux&then u die
 
snelhests avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 753
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Fick din fru också jobb i den staden samt var det lätt att få dagisplats till minstningen samt hur tog de äldre barnen flytten?
Jag har som tur är inga planer på familj. Håller nämligen på att starta ett bolag och det blir krångligt med familj när man jobbar i Sverige, Danmark och Norge samtidigt. Sen ska jag ju emigrera till USA så småningom. Lite jobbigt dock att när man jobbar i andra länder än Sverige så får man ju inte skänka 50% av sin lön till sjukskrivna, socialbidragstagare, kommunala administratörer och folk som går på A-kassa fastän de inte är arbetslösa som TS. Ja, ja, vissa privilegier får man väl försaka för karriären.
__________________
I love USA.

Senast redigerad av snelhest den 2013-10-11 klockan 16:54.
snelhest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 17:06   #98
mattepatte
Registered User
 
mattepattes avatar
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av snelhest Visa inlägg
Jag har som tur är inga planer på familj. Håller nämligen på att starta ett bolag och det blir krångligt med familj när man jobbar i Sverige, Danmark och Norge samtidigt. Sen ska jag ju emigrera till USA så småningom. Lite jobbigt dock att när man jobbar i andra länder än Sverige så får man ju inte skänka 50% av sin lön till sjukskrivna, socialbidragstagare, kommunala administratörer och folk som går på A-kassa fastän de inte är arbetslösa som TS. Ja, ja, vissa privilegier får man väl försaka för karriären.
Då tycker jag att du lät riktigt arrogant och oförstående i ditt förra inlägg, du kommer aldrig kunna sätta dig in i vissa andras arbetslösa situation eftersom att du väljer en annan väg.

Blir riktigt förbannad av hur vissa tänker i den här tråden, resterande här är inte riktat mot dig snelhest.

Ni som säger att det bara är att flytta på sig och göra något åt situationen ni har aldrig mött en människa som har mått så dåligt att dom faktiskt har gett upp?

Det låter ju jävligt enkelt när man bara drar alla arbetslösa över en kam och säga åt alla på en gång att det bara är att göra något åt situationen.

I en perfekt värld så flyttar alla på sig och kämpar tills knogarna blöder enda tills situationen är löst, nu funkar det inte så.

Många som går på bidrag tycker jag inte heller förtjänar det men vad fan, förenkla inte saker så jävla mycket bara för att ni själva klarat situationen, eller aldrig själva suttit i situationen.

Arbetslösa kommer alltid att finnas, tycker det är vidrigt att kalla alla parasiter dock, jag tror inte det är så dom själva tänker, "jag ska snåla på systemet".
Det är snarare så att dom har tappat lusten att själva bidra till systemet, och det finns bättre sätt att hjälpa dom tillbaks än att bara kalla dom för parasiter och allt annat möjligt.
__________________
Great size. Look thick. Solid. Tight. Keep us all posted on your continued progress with any new progress pics or vid clips. Show us what you got man. Wanna see how freakin' huge, solid, thick and tight you can get. Thanks for the motivation.
mattepatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 17:17   #99
bigtraps
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: hälsingland
Inlägg: 969
Citat:
Ursprungligen postat av snelhest Visa inlägg
Jag har som tur är inga planer på familj. Håller nämligen på att starta ett bolag och det blir krångligt med familj när man jobbar i Sverige, Danmark och Norge samtidigt. Sen ska jag ju emigrera till USA så småningom. Lite jobbigt dock att när man jobbar i andra länder än Sverige så får man ju inte skänka 50% av sin lön till sjukskrivna, socialbidragstagare, kommunala administratörer och folk som går på A-kassa fastän de inte är arbetslösa som TS. Ja, ja, vissa privilegier får man väl försaka för karriären.
Om jag är uppsagd är man väl arbetslös eller.....
Hoppas USA flytten blir av snart, eller kommer du vänta tills kommunisten i vita huset blivit bortröstad
bigtraps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 17:36   #100
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 073
Citat:
Ursprungligen postat av snelhest Visa inlägg
Jag har som tur är inga planer på familj. Håller nämligen på att starta ett bolag och det blir krångligt med familj när man jobbar i Sverige, Danmark och Norge samtidigt. Sen ska jag ju emigrera till USA så småningom. Lite jobbigt dock att när man jobbar i andra länder än Sverige så får man ju inte skänka 50% av sin lön till sjukskrivna, socialbidragstagare, kommunala administratörer och folk som går på A-kassa fastän de inte är arbetslösa som TS. Ja, ja, vissa privilegier får man väl försaka för karriären.
Fint, inga barn gjorda hos dig heller. Men samhället behöver en ny generation...
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 17:59   #101
snelhest
life sux&then u die
 
snelhests avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 753
Citat:
Ursprungligen postat av mattepatte Visa inlägg
Då tycker jag att du lät riktigt arrogant och oförstående i ditt förra inlägg, du kommer aldrig kunna sätta dig in i vissa andras arbetslösa situation eftersom att du väljer en annan väg.
Jag skrev ju att jag låg sömnlös om nätterna för att jag känner sådant medlidande.
Citat:
Ursprungligen postat av bigtraps Visa inlägg
Om jag är uppsagd är man väl arbetslös eller.....
Hoppas USA flytten blir av snart, eller kommer du vänta tills kommunisten i vita huset blivit bortröstad
Du tycker inte att du utnyttjar systemet genom att regelbundet bli arbetslös samma tid på året?
__________________
I love USA.
snelhest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 18:11   #102
snelhest
life sux&then u die
 
snelhests avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 753
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Fint, inga barn gjorda hos dig heller. Men samhället behöver en ny generation...
Det kan väl de sjukskrivna, socialbidragstagarna och de arbetslösa sköta. Kommer bli en fin generation.
__________________
I love USA.
snelhest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 18:21   #103
bigtraps
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: hälsingland
Inlägg: 969
Citat:
Ursprungligen postat av snelhest Visa inlägg
Jag skrev ju att jag låg sömnlös om nätterna för att jag känner sådant medlidande.


Du tycker inte att du utnyttjar systemet genom att regelbundet bli arbetslös samma tid på året?
Suck
bigtraps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 18:26   #104
eiri
Registered User
 
eiris avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Falun
Inlägg: 883
BS, aldrig hört talas om någon kvot man ska uppfylla per månad. Ni får gärna länka var det står någonstans.

Man ska vara aktivt arbetssökande och de blir man så fort man är inskriven hos Ams, även om man inte ens sökt ett jobb än.
eiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-11, 18:29   #105
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Skitsamma hur svårt det är, det måste göras och ingen annan kommer göra det åt dig.

Förlorar jag jobbet är jag beredd att flytta imorgon och om inte min familj är det så är det veckopendla som gäller.

Förstår alla argument som filmjölk gjort men det är ingen mänsklig rättighet att vara lycklig eller trygg, det skapar man själv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)