Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-05, 16:59   #856
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Åt en Bodylab Supreme Taste idag, helt färsk från senaste beställningen, och tycker den var hård och torr. Inte som jag minns den första gången jag provade. Vet inte om jag faktiskt föredrar Minimum Deluxe nu..
Tänkte precis samma sak. Vad tyckte folk var speciellt med den här?
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-06, 08:07   #857
mvula
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2016
Inlägg: 20
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Åt en Bodylab Supreme Taste idag, helt färsk från senaste beställningen, och tycker den var hård och torr. Inte som jag minns den första gången jag provade. Vet inte om jag faktiskt föredrar Minimum Deluxe nu..
Ja, tidigare i tråden hyllades den ju och beskrevs som att den "smakade lika gott som en Twix"...

Jag tycker nästan att det bästa med Supreme Taste ändå är att de är hyfsat hårda och ger lite tuggmotstånd, då detta förhindrar att man äter upp den på 5 sekunder vilket inte direkt stillar suget och gör att man vill ta en till, och då är det lätt att kalorierna skjuter i höjden...
mvula är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-06, 11:47   #858
Mjuggen
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 90
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Åt en Bodylab Supreme Taste idag, helt färsk från senaste beställningen, och tycker den var hård och torr. Inte som jag minns den första gången jag provade. Vet inte om jag faktiskt föredrar Minimum Deluxe nu..
Beställde också nyligen och mina bars var också hårda.. Har inte smakat Supreme Taste tidigare men tycker att Cookies and Caramel har någon konstig bismak, någon mer som upplevt det?
Mjuggen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 06:42   #859
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Värt att beställa Oligo saffran / pepparkaka?

Godare än deras vanliga bars med pepparkakssmak?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 08:09   #860
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Värt att beställa Oligo saffran / pepparkaka?

Godare än deras vanliga bars med pepparkakssmak?
Jag har bunkrat saffran. Min favoritbar just nu, smakar lussebulle asså
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 09:27   #861
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Jag har bunkrat saffran. Min favoritbar just nu, smakar lussebulle asså
Har du hunnit testa pepparkaka? Om den påminner om pepparkaksdeg borde det kunna bli en storsäljare! Har för mig att du är rätt hemma bland Oligobarsen, hur står de sig mot Quest, Bestbar osv och vilken är bästa smaken?
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 18:24   #862
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Questbar - Rocky Road (8/10):
Riktigt bra för att vara Quest! Kändes som en blandning av Brownie och Chocolate Chip CD. Stora chunks med vit choklad i den och även bitar av mandel och karamell. Tror det kan vara en riktig fullträff om man kör denna i ugnen ett par minuter så att chokladbitarna smälter lite. Kvalar in på listan bland bästa Questbarsen.

Grenade Carb Killa - Caramel Fudge (8/10):
Påminde om Barebells Caramel Cashew, men var tyvärr lite sämre. Karamellsmaken var imo inte lika god, utan tyckte att den hade någon konstig bismak. Karamellsmaken i denna påminde om den som finns i godiset Center/Plopp och jag är inte så förtjust i just den smaken. Gillar man den smaken tycker man förmodligen om den här baren. Litet minus för en del sojaprotein också samt även lite kollagen. Kommer inte köpa igen, provar kanske i någon annan smak. C&C har jag hört ska vara bra!
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol

Senast redigerad av Kaukasuskokosnöt den 2016-12-11 klockan 18:26.
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 21:21   #863
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Har du hunnit testa pepparkaka? Om den påminner om pepparkaksdeg borde det kunna bli en storsäljare! Har för mig att du är rätt hemma bland Oligobarsen, hur står de sig mot Quest, Bestbar osv och vilken är bästa smaken?
Japp, smakar pepparkaksdeg tycker jag. Underbar! Oligobar har en mjukare konsistens än Quest, men jag gillar det. Mina favoriter nu är de två, Body Science Chocolate-Peanut och Ohyeah.

Bestbar tyckte jag var värdelös när jag provade, så Oligo sår den alla dar i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Questbar - Rocky Road (8/10):
Riktigt bra för att vara Quest! Kändes som en blandning av Brownie och Chocolate Chip CD. Stora chunks med vit choklad i den och även bitar av mandel och karamell. Tror det kan vara en riktig fullträff om man kör denna i ugnen ett par minuter så att chokladbitarna smälter lite. Kvalar in på listan bland bästa Questbarsen.
Har du testat Smoars? Det är min favorit hos Quest just nu. Vill verkligen hitta Rocky Road, känns som de kan vara ganska lika?
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 21:23   #864
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Japp, smakar pepparkaksdeg tycker jag. Underbar! Oligobar har en mjukare konsistens än Quest, men jag gillar det. Mina favoriter nu är de två, Body Science Chocolate-Peanut och Ohyeah.

Bestbar tyckte jag var värdelös när jag provade, så Oligo sår den alla dar i veckan.



Har du testat Smoars? Det är min favorit hos Quest just nu. Vill verkligen hitta Rocky Road, känns som de kan vara ganska lika?
Två av huvudingredienserna i rocky road och s'mores är choklad och marshmallows. Rocky road ska dock innehålla olika nötter också, medan s'mores ska ha graham crackers (tänk dig, typ, smuliga Marie Kex).

Senast redigerad av Rahf den 2016-12-11 klockan 21:24.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-12, 12:17   #865
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Japp, smakar pepparkaksdeg tycker jag. Underbar! Oligobar har en mjukare konsistens än Quest, men jag gillar det. Mina favoriter nu är de två, Body Science Chocolate-Peanut och Ohyeah.

Bestbar tyckte jag var värdelös när jag provade, så Oligo sår den alla dar i veckan.
Det låter ju lovande faktiskt! Gjorde en snabb sökning på Instagram på hashtaggen, men det var mest MM-sponsrat folk som hyllade den. "Gå in och köp via min länk" osv, det kan man aldrig riktigt lita på.


Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Har du testat Smoars? Det är min favorit hos Quest just nu. Vill verkligen hitta Rocky Road, känns som de kan vara ganska lika?
Bara testat Smores en gång och då tyckte jag att den mest smakade sött. Gillar mer när någon annan smak framträder som i Rocky Road som hade en bra chokladsmak!
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-17, 09:56   #866
Wilshere
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 117
Är det meningen att Quest Bars ska vara så överjävliga att tugga eller det kanske bara var banana nut muffin? Var typ som en uppvärmd banana skids i konsistensen fast tjockare. Hur som helst var den inget särskilt, sällan jag äter proteinbars men håller mig till Gainomax chocolate orange när jag väl gör det framöver.
Wilshere är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-17, 10:57   #867
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av Wilshere Visa inlägg
Är det meningen att Quest Bars ska vara så överjävliga att tugga eller det kanske bara var banana nut muffin? Var typ som en uppvärmd banana skids i konsistensen fast tjockare. Hur som helst var den inget särskilt, sällan jag äter proteinbars men håller mig till Gainomax chocolate orange när jag väl gör det framöver.
Har aldrig smakat just den, men Quest är sega i konsistensen överlag. Det man kan göra är att värma de i mikrovågsugnen på full effekt i ca 10 sekunder. Då blir de mjuka och smakar även lite mer. Personligen gillar jag att de är lite sega så att det blir "matigt". Om du ska testa fler Questbars rekommenderar jag dig att hålla dig borta från frukt/bär-smakerna. Chokald brukar vara mer uppskattat av de flesta!
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 18:41   #868
mvula
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2016
Inlägg: 20
GG har 50% rabatt på deras Goodlife Low Sugar. Sjukt goda, speciellt Brownie.
mvula är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 18:51   #869
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av mvula Visa inlägg
GG har 50% rabatt på deras Goodlife Low Sugar. Sjukt goda, speciellt Brownie.
Goodlife är ju en skapligt god bar. Det kan ju dock bli rejäl skillnad på glukos-fruktos-sirap och en cocktail av sötningsmedel.

Någon som inte är "den-smakar-precis-som-milkshake"-typen (aka skadade smaklökar because #fitnesslifestyle) som kan göra en nyanserad jämförelse?
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-20, 18:57   #870
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Såhär tyckte jag när jag provade dom i höstas, kanske har lite fitness-skadade smaklökar, vet inte riktigt. :p Konsistensen är iaf mycket bra.

http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=652
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)