Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-11-28, 20:13   #826
mvula
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2016
Inlägg: 20
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Nu är jag jävligt sen på bollen, men måste också stämma in i hyllningskören angående Barebells proteinbars. Det är ju godis förfan!
Har testat Cookies & Cream samt Caramel Cashew och nu är alla andra proteinbars sågspån i jämförelse. Man funderar ju verkligen om macrosen stämmer? Visserligen innehåller de mer kolhydrater (net carbs) än många andra proteinbars, men de är ju sagolikt goda! Cookies & Cream gillade jag höljet väldigt mycket på, krispigt på ett riktigt bra sätt och smaken i mitten, känns verkligen som en förbättrad och mjukare version av Mars. Karamellsmaken i Caramel Cashew var galet bra, påminner om karamellsmaken i pralinen "mjuk toffee" i Aladdinasken. Väldigt imponerad av dessa bars, bankkontot gapar hungrigt efter smakproven. Var tvungen att beställa några lådor!

Coconut Choco återstår dock att testa! Men de övriga två solklara 10:or!
Barebells Caramel Cashew - 10/10.
Barebells Cookies & Cream - 10/10


OBS! Är inte sponsrad även om man kunde önska det!
Problemet är att de kostar ca 22kr/styck. Spelar ingen roll hur goda de än må vara, att köpa 55g bar för 22kronor är FÖR dyrt helt enkelt. Dessutom har jag aldrig sett dem på en rejäl rea, so yeah...

Borde kanske skrivit om detta men Maxim's 40% barer (http://maxim.se/bar), mjuk konsistens, ej torra, smakar som godis OCH de var under black friday på 50% rea vilket gjorde att de kostade cirka 8kr styck. Beställde 10 lådor, haha. De sålde helt slut på vissa smaker som inte ens finns i lager längre.
mvula är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 20:16   #827
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av mvula Visa inlägg
Problemet är att de kostar ca 22kr/styck. Spelar ingen roll hur goda de än må vara, att köpa 55g bar för 22kronor är FÖR dyrt helt enkelt. Dessutom har jag aldrig sett dem på en rejäl rea, so yeah...

Borde kanske skrivit om detta men Maxim's 40% barer (http://maxim.se/bar), mjuk konsistens, ej torra, smakar som godis OCH de var under black friday på 50% rea vilket gjorde att de kostade cirka 8kr styck. Beställde 10 lådor, haha. De sålde helt slut på vissa smaker som inte ens finns i lager längre.
Nackdelen är att stora delar av Maxims bars består av gelatin. Totalt värdelöst om man är ute efter proteinet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 20:35   #828
mvula
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2016
Inlägg: 20
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Nackdelen är att stora delar av Maxims bars består av gelatin. Totalt värdelöst om man är ute efter proteinet.
Var också orolig för detta men i deras 40% bars är det bara en liten del av proteinet som är gelatin, vilket är till för att få den mjuka konsistensen, majoriteten av proteinet är mjölk/sojaprotein, och aminosyra nivåerna är närmare 100% i barerna. I deras 54% barer har dem dock fyllt ut med rejält med gelatin där det står för ca hälften av proteinet, och dessa ska man undvika, men inte i deras 40%. I princip obefintligt med socker också. Jag gjorde min research på dem innan jag slog till. (haha nu låter jag som en försäljare)
mvula är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 20:40   #829
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av mvula Visa inlägg
Var också orolig för detta men i deras 40% bars är det bara en liten del av proteinet som är gelatin, vilket är till för att få den mjuka konsistensen, majoriteten av proteinet är mjölk/sojaprotein, och aminosyra nivåerna är närmare 100% i barerna. I deras 54% barer har dem dock fyllt ut med rejält med gelatin där det står för ca hälften av proteinet, och dessa ska man undvika, men inte i deras 40%. I princip obefintligt med socker också. Jag gjorde min research på dem innan jag slog till. (haha nu låter jag som en försäljare)
Med tanke på att gelatin står före choklad, som är på 18%, så är det minst 18% gelatin. Förmodligen mer. Det tycker jag inte är så lite. Detta i deras 40%-bar mint/choklad och soft raspberry.

Från deras 40% Double Chocolate samt Almond/Caramel:

Proteinblandning (mjölk-/mælkeprotein, gelatinhydrolysat, sojaprotein)


Det verkar stå olika från bar till bar i deras 40%-sortiment.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2016-11-28 klockan 20:45.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 20:43   #830
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av mvula Visa inlägg
Var också orolig för detta men i deras 40% bars är det bara en liten del av proteinet som är gelatin, vilket är till för att få den mjuka konsistensen, majoriteten av proteinet är mjölk/sojaprotein, och aminosyra nivåerna är närmare 100% i barerna. I deras 54% barer har dem dock fyllt ut med rejält med gelatin där det står för ca hälften av proteinet, och dessa ska man undvika, men inte i deras 40%. I princip obefintligt med socker också. Jag gjorde min research på dem innan jag slog till. (haha nu låter jag som en försäljare)
Förklara gärna hur du kommit fram till detta. I deras 40% bars så så är kollagen fjärde största ingrediens och står för mer än 18% av innehållet (eftersom femte ingrediensen står för just 18% av innehållet).

edit: pucktvåa
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 20:59   #831
mvula
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2016
Inlägg: 20
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Med tanke på att gelatin står före choklad, som är på 18%, så är det minst 18% gelatin. Förmodligen mer. Det tycker jag inte är så lite. Detta i deras 40%-bar mint/choklad och soft raspberry.

Från deras 40% Double Chocolate samt Almond/Caramel:

Proteinblandning (mjölk-/mælkeprotein, gelatinhydrolysat, sojaprotein)


Det verkar stå olika från bar till bar i deras 40%-sortiment.
Aha, ja då verkar det som att det står lite sämre till med mängden gelatin i vissa av Maxims smaker på 40%, specifikt de två du nämner där det ju är med som huvudingrediens. Då är det ju riktigt illa.

Beställde endast 40% Brownie (då den smakar godast imo) där gelatin står först som 8:e ingrediens, och då är det mjölkprotein som första ingrediens med chokladen som andra med 20%. Så där ser det bra ut.
mvula är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 21:15   #832
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av mvula Visa inlägg
Problemet är att de kostar ca 22kr/styck. Spelar ingen roll hur goda de än må vara, att köpa 55g bar för 22kronor är FÖR dyrt helt enkelt. Dessutom har jag aldrig sett dem på en rejäl rea, so yeah...

Borde kanske skrivit om detta men Maxim's 40% barer (http://maxim.se/bar), mjuk konsistens, ej torra, smakar som godis OCH de var under black friday på 50% rea vilket gjorde att de kostade cirka 8kr styck. Beställde 10 lådor, haha. De sålde helt slut på vissa smaker som inte ens finns i lager längre.
Ja, det är riktigt dyrt! Men ibland har man bra timing och hittar någon rabattkod. Vid närmare eftertanke är det tur att de inte kostar 8 kr styck för då hade mitt kostintag baserats på mestadels bars och hade förmodligen tröttnat rätt snabbt på dem då!
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 21:23   #833
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av mvula Visa inlägg
Problemet är att de kostar ca 22kr/styck. Spelar ingen roll hur goda de än må vara, att köpa 55g bar för 22kronor är FÖR dyrt helt enkelt. Dessutom har jag aldrig sett dem på en rejäl rea, so yeah...

Borde kanske skrivit om detta men Maxim's 40% barer (http://maxim.se/bar), mjuk konsistens, ej torra, smakar som godis OCH de var under black friday på 50% rea vilket gjorde att de kostade cirka 8kr styck. Beställde 10 lådor, haha. De sålde helt slut på vissa smaker som inte ens finns i lager längre.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Ja, det är riktigt dyrt! Men ibland har man bra timing och hittar någon rabattkod. Vid närmare eftertanke är det tur att de inte kostar 8 kr styck för då hade mitt kostintag baserats på mestadels bars och hade förmodligen tröttnat rätt snabbt på dem då!
Vinstmarginalen är nog inte så stor ännu. Dyrt råmaterial? Vet ej.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-28, 22:00   #834
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Vinstmarginalen är nog inte så stor ännu. Dyrt råmaterial? Vet ej.
Det gör mig faktiskt inte så mycket om de tjänar några kronor per bar som jag trycker i mig. Lyssnar på nästan alla deras poddar varje vecka och alla de är ju gratis, någonstans måste pengarna in!
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-01, 15:43   #835
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Mickee Visa inlägg
Grenade Carb Killa är helt okej imo, iaf om du får dem för 10 kr/styck
Vilka smaker har du testat?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-01, 16:21   #836
Mickee
Registered User
 
Mickees avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Varberg
Inlägg: 6 168
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Vilka smaker har du testat?
Cookies and Cream, Caramel Chaos och Fudge Brownie.

Har för mig Cookies and Cream vad godast, men alla 3 var okej.

Då BodyLab Supreme och Barebells ligger så långt före alla andra bars just nu är det svårt att lägga de andra mediokra barsen på minnet
__________________
Journal: Jodå, så att...
Instagram: Mickeee90
170-122,5-220
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-01, 18:38   #837
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Mickee Visa inlägg
Cookies and Cream, Caramel Chaos och Fudge Brownie.

Har för mig Cookies and Cream vad godast, men alla 3 var okej.

Då BodyLab Supreme och Barebells ligger så långt före alla andra bars just nu är det svårt att lägga de andra mediokra barsen på minnet
Okej Så dom är inte i klass med Barebells? Deras cookies & cream är fantastisk.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-01, 19:21   #838
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Jag fick 5 x 20 Swebar Pepparkaka av en kompis som inte tyckte om dom... Han hade ätit två stycken, så nu har jag 98 pepparkaksbars att mumsa på.

Frågan är varför han köpt fem lådor utan att veta hur dom smakade.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-01, 19:51   #839
Flygplan
Registered User
 
Flygplans avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 475
Bunkrade upp på Goodlife low sugar under rean för 8,10kr st. Har provat dom tidigare och GG har verkligen lyckats med smakerna. Cookies & Cream och Coconut är fullpoängare. Som nämnts tidigare i tråden får man ett enormt sötsug efter att ha käkat vanliga Goodlife, men det slipper man med dom här.
Flygplan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-01, 20:02   #840
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag fick 5 x 20 Swebar Pepparkaka av en kompis som inte tyckte om dom... Han hade ätit två stycken, så nu har jag 98 pepparkaksbars att mumsa på.

Frågan är varför han köpt fem lådor utan att veta hur dom smakade.
"Det var bra pris. Jag tjänade ju."
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)