Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-06, 13:14   #46
kalajset
Registered User
 
kalajsets avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 426
Sådär ja, då hittade jag hit med. Har kikat igenom journalen nu, träningen tycks gå fint, och bilden ser bra ut också som sagt -

Du har hittills lyckats kombinera både styrka, spänst, snabbhet och massa på ett utomordentligt sätt av vad jag kan se, hoppas det fortsätter så. Rent styrkemässigt, ser du t om ut att ligga väldigt bra till sett i förhållande till hur länge du tränat, bra vikter i de tre stora!.

Vore kul med lite stats i längre löpningsdistanser med, men distanspass kanske inte är något du genomför alls, och då spelar det förstås ingen roll.

Kanske har missat det, men ang. dina mål - har du satt upp någon tidsgräns för något av målen, eller blir alla "när de blir"?. Är de tänkta att kunna klaras av samtidigt?.
__________________
Träningsjournal.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-06, 21:58   #47
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Citat:
Ursprungligen postat av kalajset Visa inlägg
Sådär ja, då hittade jag hit med. Har kikat igenom journalen nu, träningen tycks gå fint, och bilden ser bra ut också som sagt -

Du har hittills lyckats kombinera både styrka, spänst, snabbhet och massa på ett utomordentligt sätt av vad jag kan se, hoppas det fortsätter så. Rent styrkemässigt, ser du t om ut att ligga väldigt bra till sett i förhållande till hur länge du tränat, bra vikter i de tre stora!.

Vore kul med lite stats i längre löpningsdistanser med, men distanspass kanske inte är något du genomför alls, och då spelar det förstås ingen roll.

Kanske har missat det, men ang. dina mål - har du satt upp någon tidsgräns för något av målen, eller blir alla "när de blir"?. Är de tänkta att kunna klaras av samtidigt?.
Bra jobbat! ... och tack, tack

Tack igen. Tror att böjen är lite bättre än 150 och bänken betydligt sämre än 120 i dagsläget. Deffen tog ut sin rätt på den.

Nä, jag sysslar verkligen inte alls med sånt. Tränar 5-6 gånger i veckan och fick kritik för att min vilopuls var lite för hög sist jag var hos en läkare som kollade sånt - inte mycket konditionsträning, med andra ord.

Nä, det är inga direkta tider på de målen. De är, precis som målen du slängde upp i din journal, långsiktiga ... och det vore förstås optimalt att kunna utföra alla samtidigt någon gång i framtiden. Får se om jag kan lyckas. Ska definitivt kämpa för det.
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-06, 22:06   #48
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Sprint- och spänstpass

Uppvärmning
800 m löpning och tänjning

Spänst
Jämfotatrestegshopp
5-6 st
Glömde måttbandet hemma, men kändes kort, så det spelar ingen roll.

Sprint
Stegringslopp där jag försökte hålla maxfart i ca 20 m och tänka på att ha foten kort tid i marken
3 st

Startträning (utan block)
6-7 st

20 m
3,28, 3,24, 3,28

60 m
7,60

100 m
12,15

Tidtagningen är som vanligt högst opålitlig. Att det blev så pass likadana tider på tre 20-meterslopp gör väl ändå att den känns hyfsad. Hade träningsvärk sen benpasset i förrgår, så kände mig inte riktigt på topp, men det var ett skönt pass i kalasväder och bar överkropp. I like.
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-06, 22:16   #49
Strife
Registered User
 
Strifes avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: 100 mil hemifrån
Inlägg: 623
Citat:
Ursprungligen postat av jocke12 Visa inlägg
Tjena! Jag är inte aktiv i någon klubb, nej, även om planen nog är att gå med i någon så snart som möjligt. Känner att jag behöver lite teknikcoaching, även om jag faktiskt har lyxen att kunna springa med ett par killar som är/har varit helt okay/bra sprinters. Friidrottar du själv?
Är det sprinters du tränar med lär de kunna hjälpa dig med teknik och träningstips minst lika bra som en tränare. Men om tanken(?) är att du skall tävla behöver du ju vara med en i en klubb.

Ja jag friidrottar och är inne på min 15e säsong, om man räknar banlöpning då. Men springer lite längre än du. Vad gammal jag just började känna mig!
__________________
Min Löparjournal
Strife är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-06, 22:25   #50
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Citat:
Ursprungligen postat av Strife Visa inlägg
Är det sprinters du tränar med lär de kunna hjälpa dig med teknik och träningstips minst lika bra som en tränare. Men om tanken(?) är att du skall tävla behöver du ju vara med en i en klubb.

Ja jag friidrottar och är inne på min 15e säsong, om man räknar banlöpning då. Men springer lite längre än du. Vad gammal jag just började känna mig!
Tanken är att tävla, men kanske inte nödvändigtvis mot andra. Nöjer mig nog med att knäcka mig själv egentligen.

Trevligt! Medeldistans då eller? För längre distanser orkar väl ingen med, direkt? Haha. Dags att införskaffa den där porschen snart kanske?
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 00:43   #51
siimon89
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 593
Citat:
Ursprungligen postat av jocke12 Visa inlägg
Nä, jag sysslar verkligen inte alls med sånt. Tränar 5-6 gånger i veckan och fick kritik för att min vilopuls var lite för hög sist jag var hos en läkare som kollade sånt - inte mycket konditionsträning, med andra ord.
Kanske dags att börja lägga in 1-2 pass i veckan med återhämtningsintervaller?

Jogga 100m.(på 60-65%), vila 30sec. och kör så x 5. Gå sedan tillbaka efter 5 intervaller och upprepa 1-2ggr/set till. Detta brukar jag köra på och det funkar fint! Du ska känna dig fräschare efteråt än innan!
siimon89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 08:32   #52
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Citat:
Ursprungligen postat av siimon89 Visa inlägg
Kanske dags att börja lägga in 1-2 pass i veckan med återhämtningsintervaller?

Jogga 100m.(på 60-65%), vila 30sec. och kör så x 5. Gå sedan tillbaka efter 5 intervaller och upprepa 1-2ggr/set till. Detta brukar jag köra på och det funkar fint! Du ska känna dig fräschare efteråt än innan!
Haha, kanske det. Korpfotbollen börjar snart igen och jag skulle inte ha något emot att vara i lite bättre konditionsmässig form för den, men det är förjävla segt att springa längre distanser. Ska se om jag lyckas få med mig någon rolig ut att springa, då kanske det plötsligt känns lite mer värt.
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 09:40   #53
siimon89
Registered User
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 593
Citat:
Ursprungligen postat av jocke12 Visa inlägg
Haha, kanske det. Korpfotbollen börjar snart igen och jag skulle inte ha något emot att vara i lite bättre konditionsmässig form för den, men det är förjävla segt att springa längre distanser. Ska se om jag lyckas få med mig någon rolig ut att springa, då kanske det plötsligt känns lite mer värt.
Om du vill ha kondition som funkar i fotboll äre intervaller som gäller Det är dessutom roligare än att bara löpa konstant i 30min t.ex.
siimon89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 11:42   #54
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Citat:
Ursprungligen postat av siimon89 Visa inlägg
Om du vill ha kondition som funkar i fotboll äre intervaller som gäller Det är dessutom roligare än att bara löpa konstant i 30min t.ex.
Absolut Men intervaller går ju såklart in under kategorin "plågsam träning" och är inget jag är så sugen på. Inte just nu i alla fall. Bara för att det kommit på tal ska jag gå och bränna av ett riktigt discopass på gymmet nu.
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 13:18   #55
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Armar och axlar

Övningarna med siffror framför är supersetade med andra övningar med samma siffra framför.

1 Dips
7x10
Lite smalare grepp än vanligt och försökte köra lite djupare än parallellt.

1 Stångcurl
7x8
Lätt framåtlutad. Får mycket bättre kontakt då.

1 Sidolyft
7x10

2 Smalbänk
3x10

2 Hammercurl
3x10 per hand

Tricepsext i kabel
10

Sidolyft
10

Armmått före pass: 38 cm
Armmått efter pass: 42 cm

Triceps: 11 set. Biceps: 10 set. (Utsida) axlar: 8 set

Skönt pass! Hoppas på lite träningsvärk i armarna. Händer sällan annars.
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 13:25   #56
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944


Armarna är det enda jag har pump i på bilden och de ser ändå jätteminst ut. Prio ligger alltså där.

(Latsen flexas, så lite fusk där iofs)
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 22:25   #57
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Enda hyfsade jämförelsebilden jag har är, tyvärr, den här:



Den är ca 2 år gammal och då ca ett halvår innan jag började styrketräna. Tyvärr är det ju bara armarna, or the lack thereof, som syns. Vikten är 3 kg mindre än på bilden ovanför.
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-07, 22:30   #58
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944


kanske är lite "bättre" i alla fall. Undrar var vikten satt där egentligen. Har inte för mig att jag var så fet ändå.
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-08, 13:16   #59
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Bröst och rygg

1 Lutande hantelpress
30 kg - 4x10

2 Latsdrag
75 kg - 4x10

1 Bänkpress i smith
65 kg - 3x10

2 Stångrodd med supinerat grepp
63 kg - 3x10

1 Sittande bröstpress
3x10

2 Sittande rodd
3x10

Bröst: 10 set. Rygg: 10 set.
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-09, 18:29   #60
jocke12
Registered User
 
jocke12s avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 944
Imorgon står det tidigt benpass på schemat.
jocke12 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)