Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-10-12, 12:29   #136
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Du resonerar precis som Yes, tack, jag vet. Jag kritiserar hellre era felaktiga, förenklade scenarion än lägger ner hela min själ i att försöka täcka in ett så stort spann så möjligt av frågan. Oavsett vad jag skriver skulle det bli utdömt ändå.
Strunta i att skriva då. Blir bara löjligt.
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-12, 12:41   #137
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Att förenkla in i absurdum upplever jag ganska löjligt också.

Men jag pallar inte skriva mer, så där är vi överens.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-12, 12:51   #138
Ignatius72
Gubbe
 
Ignatius72s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Hörby
Inlägg: 5 290
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Du resonerar precis som Yes, tack, jag vet. Jag kritiserar hellre era felaktiga, förenklade scenarion än lägger ner hela min själ i att försöka täcka in ett så stort spann så möjligt av frågan. Oavsett vad jag skriver skulle det bli utdömt ändå.
Felaktiga scenarion? Jag har själv gjort det så vad är det som är förenklat? Kan det finnas försvårande omständigheter? Naturligtvis. Tar det bort grundprincipen att man måste ta mycket större ansvar för sina egna val? Nej.
__________________
En gubbdjävels bekännelser

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-12, 13:47   #139
Fartman
Registered User!
 
Fartmans avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Boden/Umeå
Inlägg: 4 932
Intressant att lösningen på arbetslöshet alltid verkar vara att flytta till Stockholm med omnejd. Är det verkligen så att det kryllar av jobb där för en arbetslös person (gärna lite för gammal för att vara attraktiv på marknaden) utan någon eftergymnasial utbildning? Jag menar det finns väl femtielva tusen arbetslösa som redan bor där i förorten och konkurrerar om jobben.
Jag tycker många här har en sjukt fördomsfull bild av människorna på landsbygden, det är trots allt inte helt ovanligt med folk som pendlar från tex Lycksele ända upp till Kiruna för att jobba.
__________________
"Hellre en dålig bastu som används ofta och gärna än en perfekt bastu som sällan eller aldrig har några gäster" - Per Granlund, Svenska Bastuakademin.
Fartman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-12, 14:00   #140
4623
Getar
 
4623s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 354
Citat:
Ursprungligen postat av Fartman Visa inlägg
Intressant att lösningen på arbetslöshet alltid verkar vara att flytta till Stockholm med omnejd. Är det verkligen så att det kryllar av jobb där för en arbetslös person (gärna lite för gammal för att vara attraktiv på marknaden) utan någon eftergymnasial utbildning? Jag menar det finns väl femtielva tusen arbetslösa som redan bor där i förorten och konkurrerar om jobben.
Jag tycker många här har en sjukt fördomsfull bild av människorna på landsbygden, det är trots allt inte helt ovanligt med folk som pendlar från tex Lycksele ända upp till Kiruna för att jobba.
De som pratar om att flytta till Stockholm är även de som anser att man inte ska behöva flytta. Vi andra säger flytta dit jobben finns. Inget som säger att detta är just i Stockholm.
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-12, 19:44   #141
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Räknas att stämpla som arbetslös? "Plusjobb" vad är det för något? Räknas man som arbetslös när man har utbildning från arbetsförmedlingen? Vilka räknas in i arbetslöshetsprocenten? Frågar av intresse, hittar inga snabba svar på nätet.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-12, 19:56   #142
mangemani
Amiga forever
 
mangemanis avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: sundsvall
Inlägg: 5 984
kanske inte räknas som en AF fråga men men:
har nyligen fått reda på att FK måste ta ett beslut om jag ska få någon ersättning då jag är sjukskriven och kommer de fram till att jag ej får något, då får jag inget per månad, alltså är det så sjukt idag?
så jag skulle bli tvungen att säga upp lägenheten osv då jag ej har nå pengar att betala hyran då jag är sjukskriven?
förra månaden fick jag ej något, denna månad får jag inte heller något och beslutet kommer väl snart.
sjukskriven=ingen inkomst alls?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Livet är inte värt att leva om man inte ligger på minst 60 fps konstant.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-13, 00:51   #143
Pherall
Registered User
 
Pheralls avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 73
FK tar alltid galet med tid på sig när beslut skall tas. Tog kring 4 månader för mig att få ersättning då jag bröt benet. Pengarna kommer nog så småningom ��
Pherall är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)