Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-02, 12:01   #8161
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Om du med cykel för asfalt menar "räsercykel" så: Nej.

Knappt 10k så får man en bra ny räsercykel

Fultyskarna brukar ha bra värde; Rose, Cube, Canyon, etc
Ingen racercykel, bara en vanlig med smala däck för asfalt. Vad ska man förvänta sig för pris då? Jag är inte särskilt kräsen då jag inte cyklat på väldigt många år och innan har jag haft begagnade cyklar med rostiga kedjor osv.

Senast redigerad av xan den 2018-10-02 klockan 12:03.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-02, 20:08   #8162
unsuspected
Registered User
 
unsuspecteds avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Ort: Sthlm
Inlägg: 530
Kolla blocket
unsuspected är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-03, 11:52   #8163
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av unsuspected Visa inlägg
Kolla blocket
Köper helst en ny. Köpt begagnade förut, och de börjar oftast krångla efter ett tag.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-03, 20:16   #8164
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Tjo!

Ni som kör mycket inneträning på trainers. Vad rekommenderas? Något i övrigt man ska tänka på vid köp av en?

Sugen på att cykla mer trots kyla, har inte råd med kläder i år. En trainer skulle vara grymt. Bättre än skolans slitna spinningcykel med oförutsägande växelsystem.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-11-04, 18:48   #8165
TcAnders
Muba
 
TcAnderss avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 115
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Tjo!

Ni som kör mycket inneträning på trainers. Vad rekommenderas? Något i övrigt man ska tänka på vid köp av en?

Sugen på att cykla mer trots kyla, har inte råd med kläder i år. En trainer skulle vara grymt. Bättre än skolans slitna spinningcykel med oförutsägande växelsystem.
En Wahoo Kickr som används mycket flitigt här hemma av mig.. Programmet Zwift använder jag mig av.

Min rekommendation är helt klart att man köper en bra (hyffsat bra iaf) trainer från början, gärna en "direktdriven", som t.ex. den nya Wahoo Kickr Core, den verkar jäkligt prisvärd.

Men, då behöver du ha en lämplig cykel också, men det har du nog redan?
TcAnders är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-29, 12:16   #8166
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Någon här som kör inomhustrainer med ”Zwift”?

Körde trial-versionen och köpte en månad nu för ca 139kr.

Kör ”fondo” träningsprogrammet. Gillar det skarpt!

Lite osäker på hur noga watt, distans etc stämmer dock.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-29, 12:18   #8167
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av TcAnders Visa inlägg
En Wahoo Kickr som används mycket flitigt här hemma av mig.. Programmet Zwift använder jag mig av.



Min rekommendation är helt klart att man köper en bra (hyffsat bra iaf) trainer från början, gärna en "direktdriven", som t.ex. den nya Wahoo Kickr Core, den verkar jäkligt prisvärd.



Men, då behöver du ha en lämplig cykel också, men det har du nog redan?


Fick tag på en ”Elite direto” - funkar ypperligt. Tror jag fått ihop den rätt också


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 09:45   #8168
nickke
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 84
Lite småsugen på att införskaffa en trainer till min racer, men är lite osäker.. Har i dagsläget en spinningcykel som jag cyklar på dagligen, men jag tycker inte att den är särskilt bekväm att använda. Det går till exempel inte att justera sadelhöjden längre, sadeln är otroligt obekväm att sitta på (går ju såklart att stå, men jobbigt att köra längre pass stående :p) och motståndet har börjat bli lite ojämnt (kan "hugga till" lite då och då och gå från moderat motstånd till alldeles för tungt).

Finns det någon därute som kört både spinningcykel och trainer som kan komma med lite personliga preferenser och rekommendationer? Nyfiken på hur motståndet känns på dem.. Är det som att cykla landsväg, typ? Eller mer som en motionscykel med magnetmotsånd? Kanske varierar från trainer till trainer, iofs? Sedan har jag även hört att de låter väldigt högt? Kanske inte särskilt populärt att köra tidiga morgnar i lägenhet, om så är fallet :/
nickke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 05:34   #8169
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Det kommer troligen inte hända i år - men kikade och tryckte och klämde och testade denna sist jag var och kollade på cyklar.

Norco Search XR Steel Rival

De säljer in den rätt bra i denne videon - Sådan skön livskvalitet - så är det ju ett kanadensiskt märke med rötter i British Columbia.



CAD $3399.99 (~24 400 SEK)

Senast redigerad av Hobbes den 2019-05-20 klockan 05:36.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 09:35   #8170
Drfg
Registered User
 
Drfgs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av nickke Visa inlägg
Lite småsugen på att införskaffa en trainer till min racer, men är lite osäker.. Har i dagsläget en spinningcykel som jag cyklar på dagligen, men jag tycker inte att den är särskilt bekväm att använda. Det går till exempel inte att justera sadelhöjden längre, sadeln är otroligt obekväm att sitta på (går ju såklart att stå, men jobbigt att köra längre pass stående :p) och motståndet har börjat bli lite ojämnt (kan "hugga till" lite då och då och gå från moderat motstånd till alldeles för tungt).

Finns det någon därute som kört både spinningcykel och trainer som kan komma med lite personliga preferenser och rekommendationer? Nyfiken på hur motståndet känns på dem.. Är det som att cykla landsväg, typ? Eller mer som en motionscykel med magnetmotsånd? Kanske varierar från trainer till trainer, iofs? Sedan har jag även hört att de låter väldigt högt? Kanske inte särskilt populärt att köra tidiga morgnar i lägenhet, om så är fallet :/
Har en Tacx Neo, är väldigt nöjd med den. Har dock inte provat spinningcykel så kan inte jämföra på det viset. Jag tycker det är likt att cykla landsväg. Låter en del men inte så farligt, tror inte det skulle störa grannarna, kanske om det är väldigt väldigt lyhört.

Senast redigerad av Drfg den 2019-05-20 klockan 09:43.
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 09:50   #8171
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Det kommer troligen inte hända i år - men kikade och tryckte och klämde och testade denna sist jag var och kollade på cyklar.

Norco Search XR Steel Rival

De säljer in den rätt bra i denne videon - Sådan skön livskvalitet - så är det ju ett kanadensiskt märke med rötter i British Columbia.



CAD $3399.99 (~24 400 SEK)
Såna där gravel bikes har blivit populära i Sverige också. Visst förstår jag tjusningen att kunna cykla "överallt", men spontant känns bockstyre och trail inte som den bästa lösningen.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 10:08   #8172
Drfg
Registered User
 
Drfgs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av nickke Visa inlägg
Finns det någon därute som kört både spinningcykel och trainer som kan komma med lite personliga preferenser och rekommendationer? Nyfiken på hur motståndet känns på dem.. Är det som att cykla landsväg, typ? Eller mer som en motionscykel med magnetmotsånd? Kanske varierar från trainer till trainer, iofs? Sedan har jag även hört att de låter väldigt högt? Kanske inte särskilt populärt att köra tidiga morgnar i lägenhet, om så är fallet :/
Finns ljudjämförelser på youtube, den jag har är vid 4:45, tror det är den tystaste.
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 20:59   #8173
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Cyklade 4 timmar i går. Ont i röva idag.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-20, 23:22   #8174
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Såna där gravel bikes har blivit populära i Sverige också. Visst förstår jag tjusningen att kunna cykla "överallt", men spontant känns bockstyre och trail inte som den bästa lösningen.
Lite så jag tänker oxå och detta blir nog bara ett dröm/tanke experiment.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-21, 10:05   #8175
nickke
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Inlägg: 84
Citat:
Ursprungligen postat av Drfg Visa inlägg
Har en Tacx Neo, är väldigt nöjd med den. Har dock inte provat spinningcykel så kan inte jämföra på det viset. Jag tycker det är likt att cykla landsväg. Låter en del men inte så farligt, tror inte det skulle störa grannarna, kanske om det är väldigt väldigt lyhört.
Ouf, aj.. Den var inte billig, du.. :p Men intressant att höra!

Citat:
Ursprungligen postat av Drfg Visa inlägg
Finns ljudjämförelser på youtube, den jag har är vid 4:45, tror det är den tystaste.
Lät ju inte så farligt som jag hade fått intrycket av, men samtidigt svårt att avgöra förrän man hört det i verkligheten. Hursomhelst, tack för svar! Ska ta mig en funderare kring detta
nickke är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)