Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-06-12, 03:03   #5041
Irriducibili
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 20
Att jag slutar jobbet om2 timmar..
Irriducibili är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-13, 05:23   #5042
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Sjuk natt. Började dock bra. Förfest kl 22.15 (2h 15min försenad, nytt rekord i snabbhet för mig) med vinare + öl. Sedan fest i skolan, typ avslutningsfest. Kl 03 gick jag ensam till nattklubb, då resten gick hem för att sova. Efter mången dissar från dörrvakter då jag var iklädd t-shirt och utan min wingman (som känner vakterna men tyvärr befann sig i Marseille) gav jag upp och drog på "den där fattiga nattklubben som bara kids drar till". Satte mig ner och snackade med någon och beskådade en katastrof. Ingen kunde dansa. Det var bland det mest tragiska jag sett, och det var ändå i Toulouse. Folk kan generellt dansa i nattklubbar i den här trakten. Satte igång lite, i någon timme och började skratta, men gav sedan upp. Begav mig hemåt, närmade mig bron mot mitt område med mp3-spelare igång när en bil stannade upp vid min sida. Ryckte ut hörlurarna och frågade vad som var på gång. En äldre man i 50/60-årsåldern frågade var bron Pont de Demoiselles låg. Jag sa att det var åt det hållet han kom från. Ska du åt det hållet? frågade han. Jag svarade ja, varpå han sade "hoppa in, så kan vi köra dit". Jag tänkte, varför inte, sparar tid och han ser schysst ut. Vi kör mot en korsning och jag säger "sväng vänster här" men han säger att det inte går... ehm, okej? Det går visst? Han kör rakt fram mot den stora rondellen i Toulouse. Jag säger åt honom att han kan köra runt i rondellen, göra en 360 för att komma tillbaka åt samma håll och mot bron som han kom från. Under den här tiden börjar han fråga mig, baserat på min tighta t-tröja, om jag styrketränar. Ja, jag tränar. "Du har mycket muskler. Jag jobbar som läkare, muskel-läkare och massör." Eh okej, här förstår jag inte mycket. Han säger detta på franska och jag tänker att vi har ett gemensamt samtalsämne då han nämner att han är läkare av någon typ. Han ber mig visa upp vaden, varpå han greppar tag om den med sin högerhand och börjar massera den. Jag tänker "vad tusan..." men är för full för att ens reagera. Han kör igenom rondellen och ut mot en utfart jag inte alls känner igen. Jag börjar undra, trots min fylla, vad i helvete det är som pågår. Han kör mot denna okända utfart och går från vadmusklen till att börja diskutera lårets inåtförare och att han behöver massera den på mig. Abduktormuskeln typ, fast han säger dess latinska namn. Jag frågar vad i helvete han menar, innan jag till slut inser vad han har för agenda. Jag säger att jag har fått nog och vill hoppa av här och nu, och befinner mig lyckligtvis vid ett rödljus och hoppar av.

Börjar gå tillbaka mot platsen där han plockade upp mig. Börjar inse vad han höll på att göra, och med fyllan i skallen och sepultura i hörlurarna blir jag så förbannad som jag inte blivit på flera år. Skriker rakt ut i luften när jag går tillbaka. Går samma väg tillbaka som han plockade upp mig på och försöker hitta honom igen. Jag rentav går runt och hoppas att han kör tillbaka samma väg så jag kan bli upplockad igen. Tänker ut en plan, hur jag ska slå sönder hans ansikte och... ja. Det är en rätt hemsk plan. Men så äcklad och förbannad var jag över min egen naivitet och hans hemskhet. Han hade kunnat ha ett tygstycke med bedövningsmedel, eller rentav en spruta att sticka i låret på mig. Eller varför inte en medhjäpare i baksätet med en snara? Vakna upp i nån jävla källare fastspänd i något. Fy fan. Länge sedan jag var så här arg. Vet inte vad jag ska göra. Är hemma nu. Men han var rätt gammal. Jag hade tur att jag inte var för full. Så tidigt som förra helgen var jag i princip handlingslös och hade nog kunnat göra en hel del. Fy fan. Kommer inte kunna sova på ett bra tag så arg som jag är nu.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2010-06-13 klockan 05:31.
stevebc är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-13, 08:35   #5043
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Men vad i ... Inte hoppa in i främlingars bilar med andra ord. Skönt att det löste sig utan våld.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-13, 09:53   #5044
Osten80
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 367
Le fu, steve. Get out of France!
Osten80 är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-13, 10:18   #5045
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Igår åkte jag och inhandlade sprit direkt efter jobbet, åkte hem erf det och började supa.2 Timmar senare skjutsade morsan mig till stan och jag skulle ta ut pengar och märkte att kortet ej fanns kvar.Åkte hem och sökte igenom allt men hittade det ej.Länge sedan var man var så arg.Fan om nån jävel lyckats handla med mitt kort.Spärrade av det ca 3 timmar efter att jag hade tappat det
von huff är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-13, 10:59   #5046
feyin
Busunge
 
feyins avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 519
Känner mig mer seg idag än igår då jag var bakis efter studenten. Får fan inte sova uppemot 10h på en natt, blir otroligt trött hela dagen efter. Fyfan vad tråkigt.
feyin är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-13, 11:25   #5047
stevebc
Registered User
 
stevebcs avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 6 570
Japp. Naivitet minskad, definitivt. Bah. Det värsta av allt var att jag skrev på facebook imorse. Hur tänkte jag där...

Bah, hade han inte varit 60+ och 500 m från mitt hus hade jag inte direkt hoppat in.
__________________
Journalen: Vägen mot 670 i klassisk styrkelyft | 217,5-142,5-270 | 630
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-13, 13:04   #5048
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Japp. Naivitet minskad, definitivt. Bah. Det värsta av allt var att jag skrev på facebook imorse. Hur tänkte jag där...

Bah, hade han inte varit 60+ och 500 m från mitt hus hade jag inte direkt hoppat in.
Är det inte mer troligt att det bara var en äcklig gubbe som ville tafsa lite (och eventuellt mer om du var så full att du inte märkte) än att du plötsligt befann det i ett kidnappningsdrama á la Hollywood? Inte för att förringa händelsen, men inte bra att överdriva heller.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-13, 14:17   #5049
tsp
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 2 333
Citat:
Ursprungligen postat av Baan Visa inlägg
Är det inte mer troligt att det bara var en äcklig gubbe som ville tafsa lite (och eventuellt mer om du var så full att du inte märkte) än att du plötsligt befann det i ett kidnappningsdrama á la Hollywood? Inte för att förringa händelsen, men inte bra att överdriva heller.
Har han påstått det?
tsp är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-13, 15:55   #5050
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Citat:
Ursprungligen postat av tsp Visa inlägg
Har han påstått det?
Ja, om du läser hans beskrivning om allt som kunde ha hänt.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-13, 15:59   #5051
tsp
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 2 333
Citat:
Ursprungligen postat av Baan Visa inlägg
Ja, om du läser hans beskrivning om allt som kunde ha hänt.
Jag uppfattade det mer som en beskrivning av värstamöjligascenario. Tror inte stevebc menade att det skulle ha hänt om han stannat i bilen liksom..
tsp är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-13, 18:09   #5052
Exdiaq
Registered User
 
Exdiaqs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 5 211
Fjantar som ska gå runt med M90-byxor på stan
Varuhus
Shoppingcentrum
__________________
Lennart, Sir.
Exdiaq är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-13, 18:53   #5053
Buck
Registered User
 
Bucks avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Sollentuna, Stockholm
Inlägg: 270
Förutom allt annat så just nu:

Willys prissättning på vissa varor.
T.ex. var det billigare att köpa flera små burkar med tacosås än en stor burk "party pack" eller vad de nu kallar den.
Buck är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-13, 18:54   #5054
omnibus
Registred User
 
omnibuss avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 526
Citat:
Ursprungligen postat av Buck Visa inlägg
Förutom allt annat så just nu:

Willys prissättning på vissa varor.
T.ex. var det billigare att köpa flera små burkar med tacosås än en stor burk "party pack" eller vad de nu kallar den.
Ofta billigare att köpa kryddburkar än refill också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Har du druckit mycket glykol är det troligt att det kan ligga bakom din styrkeförlust.
omnibus är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-13, 19:34   #5055
maximuscle
bulktime
 
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 695
att jag lyckades sumpa min nya vivaz på ngt jävla vis idag
maximuscle är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)