Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-12-19, 16:26   #166
Lucaas
Registered User
 
Lucaass avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 453
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Efter nästan 5 år på brädan trodde jag vi hängde med när filmjölken trollade oss?



Dock har jag varit här i 2 månader :p

Senast redigerad av Lucaas den 2013-12-19 klockan 16:28.
Lucaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 18:26   #167
smeander
Registered User
 
smeanders avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 518
Citat:
Ursprungligen postat av mangs Visa inlägg
Även om inte du höll med mig så håller jag med dig.



Jag förutsatte att vi hade två personer där en person hade "rätt" gener och den andre låg på snittet, där båda tränade kontinuerligt. Där kommer högst troligt personen med de bra generna nå bättre resultat även om den andra personen tränar på bättre. De som kombinerar bra gener med bra träning är de som verkligen lyckas.



Titta på Zlatan Ibrahimovic, han har bra gener för att bli en duktig idrottsman, han har talangen för att spela fotboll. Kombinationen med den enorma vilja att bli bäst har hjort att han nått oerhört långt trots att han inte var stjärnspelaren i unga år. Han har dock haft en långsiktig plan som han gått efter och haft en vision. Folk kan skylla hans framgångar på hans talang men det är ingen slump att det just är han som stod och tränade extra efter varje träning. När han var ung körde han mycket teknikträning men senare tränade han extra med skott,styrka, spänst mm och nu är det ju också dessa delar han utvecklat mest. man blir bra på det man tränar på men för den sakens skull kan en person med bra gener göra likvärdiga eller bättre resultat än en själv trots att de inte tränat lika bra.

Att säga att Zlatan har "talang" är att nedvärdera honom otroligt mycket, ta ifrån honom allt jobb. Finns ingen beskrivning på vad talang är och man kan inte ha talang för en specifik sak som fotboll, han kan måhända ha talang för att springa så han hade nog blivit duktig på friidrott. Zlatan är bäst för att han har viljan och har tränat mycket mer på det han gör än sina konkurrenter inget annat.

Ordet talang är värdelöst och borde bannlysas då det enbart används för att ta bort prestationer!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
smeander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 18:32   #168
LillisJ
Registered User
 
LillisJs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Huddinge
Inlägg: 4 649
Citat:
Ursprungligen postat av smeander Visa inlägg
Att säga att Zlatan har "talang" är att nedvärdera honom otroligt mycket, ta ifrån honom allt jobb. Finns ingen beskrivning på vad talang är och man kan inte ha talang för en specifik sak som fotboll, han kan måhända ha talang för att springa så han hade nog blivit duktig på friidrott. Zlatan är bäst för att han har viljan och har tränat mycket mer på det han gör än sina konkurrenter inget annat.

Ordet talang är värdelöst och borde bannlysas då det enbart används för att ta bort prestationer!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Du har rätt. Zlatan är fullkomligt talanglös.
__________________
Instagram: lorentzo.j
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Gestapo sparkar in dörren och skriker "visa kuken", och man har inget val.
LillisJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 18:39   #169
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Läste du vad du citerade Smeander?

Citat:
Kombinationen med den enorma vilja att bli bäst har hjort att han nått oerhört långt trots att han inte var stjärnspelaren i unga år. Han har dock haft en långsiktig plan som han gått efter och haft en vision. Folk kan skylla hans framgångar på hans talang men det är ingen slump att det just är han som stod och tränade extra efter varje träning.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 19:08   #170
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av smeander Visa inlägg
Att säga att Zlatan har "talang" är att nedvärdera honom otroligt mycket, ta ifrån honom allt jobb. Finns ingen beskrivning på vad talang är och man kan inte ha talang för en specifik sak som fotboll, han kan måhända ha talang för att springa så han hade nog blivit duktig på friidrott. Zlatan är bäst för att han har viljan och har tränat mycket mer på det han gör än sina konkurrenter inget annat.

Ordet talang är värdelöst och borde bannlysas då det enbart används för att ta bort prestationer!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Klart man kan ha talang för fotboll. Självklart så kan du ha gener som gör att du har lättare för koordination, balans, snabbtänkthet, lagförmåga, och allt annat som kan tänkas vara till fördel för en fotbollsspelare. Till och med förmågan att träna upp sina förmågor påverkas av generna.
Träningen är ju viktig, men allt den egentligen gör är att förverkliga dina geners potential. Du kommer exempelvis aldrig bli lika bra som Zlatan om inte dina gener möjliggör det.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 19:20   #171
nissepelle
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Klart man kan ha talang för fotboll. Självklart så kan du ha gener som gör att du har lättare för koordination, balans, snabbtänkthet, lagförmåga, och allt annat som kan tänkas vara till fördel för en fotbollsspelare. Till och med förmågan att träna upp sina förmågor påverkas av generna.
Träningen är ju viktig, men allt den egentligen gör är att förverkliga dina geners potential. Du kommer exempelvis aldrig bli lika bra som Zlatan om inte dina gener möjliggör det.
Men du kommer heller aldrig bli lika duktig som Zlatan är på fotboll bara genom "talang". Det är inte så att man bara tar med sig sin talang å släntrar ut på fotbollsplanen och kör nån shysst cykelspark i krysset. Det är hårt arbete som leder till hög prestationsförmåga, genetiska fördelar möjliggör att man genom sitt hårda arbete kan ta sig till en hög nivå. Att säga att "Zlatan är bra på fotboll för han har talang för det" är missvisande.
nissepelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 19:21   #172
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 739
I approve of filmjölks numbers. Provade att böja 140 en gång, fick en bristning i höften.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 19:22   #173
bigtraps
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: hälsingland
Inlägg: 969
Bollkänsla som JO Waldner och Maradona kan ju vem som helst träna sig till med lite vilja
bigtraps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 20:02   #174
vikings
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 73
Citat:
Ursprungligen postat av auxilia82 Visa inlägg
Vet inte om det är rätt forum men jag kör...

Frågan är hur stark/stor kan man verkligen bli utan AAS. Vad läst om i 5 år nu och sett på dokumentärer såsom "bigger stronger faster" och national geographic så har man inte en suck i ´bodybuilding eller styrkelyft när man är 100 % natural.

Min gamle far började träna vid 21 och tränat hela livet, hans bänk max vid 30-35 bast var 110-115 för 10 reps och maxade 130-140. Drog hela magasinet i rodd, 150 kg och biceps curlade 85 kg stång.

Enligt bigger stronger faster så är alla strongmen,styrkelyftare och profesionella bodybuilders på AAS och de tror jag på, även samuelsson, för om inte samuelsson är på roidz, hur stark är då killen som tryckt häst roidz? Om bodybuilder killarna typ arnold inte är på roidz, hur stor skulle isf dom på roidz vara? Om inte dom som som tävlar i styrkelyft och är på top 20 och drar 300++ kilo är roidade, hur starka skulle inte dom roidade vara då? Alla roidkillar måste ju på en ännu högre nivå då

Jag tror ingen natural reppar över 200 i bänk, jag tror en hel del kan ta 200 engång kanske om dom tränat 10 bast stenhårt men inte mer än så. Jag vet det finns otroligt många som roidar men ljuger om att dom inte gör det, tex har jag några killar på gymmet som är 85:or och ligger bänkar på 220-250 me bänkpress tröja efter bara 3-4 års träning, vilket garanterat är AAS.

Hörde också nåt idrottsförbund i DDR hade mätt styrkan i bänk hos naturals och kommit fram till dom absolut flestas max är runt 130-140 kg i bänk, för reps eller maxlyft vet jag dock inte.

Så vad tror ni?
Tror din farsa inte kan kört så mycket för styrka, kan bara tala föt mig själv, har snart gymmat i två år och bänkar (max) 150+ så en bit över 200 är nog inge problem
vikings är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 20:05   #175
vikings
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 73
Citat:
Ursprungligen postat av auxilia82 Visa inlägg
Vet inte om det är rätt forum men jag kör...

Frågan är hur stark/stor kan man verkligen bli utan AAS. Vad läst om i 5 år nu och sett på dokumentärer såsom "bigger stronger faster" och national geographic så har man inte en suck i ´bodybuilding eller styrkelyft när man är 100 % natural.

Min gamle far började träna vid 21 och tränat hela livet, hans bänk max vid 30-35 bast var 110-115 för 10 reps och maxade 130-140. Drog hela magasinet i rodd, 150 kg och biceps curlade 85 kg stång.

Enligt bigger stronger faster så är alla strongmen,styrkelyftare och profesionella bodybuilders på AAS och de tror jag på, även samuelsson, för om inte samuelsson är på roidz, hur stark är då killen som tryckt häst roidz? Om bodybuilder killarna typ arnold inte är på roidz, hur stor skulle isf dom på roidz vara? Om inte dom som som tävlar i styrkelyft och är på top 20 och drar 300++ kilo är roidade, hur starka skulle inte dom roidade vara då? Alla roidkillar måste ju på en ännu högre nivå då

Jag tror ingen natural reppar över 200 i bänk, jag tror en hel del kan ta 200 engång kanske om dom tränat 10 bast stenhårt men inte mer än så. Jag vet det finns otroligt många som roidar men ljuger om att dom inte gör det, tex har jag några killar på gymmet som är 85:or och ligger bänkar på 220-250 me bänkpress tröja efter bara 3-4 års träning, vilket garanterat är AAS.

Hörde också nåt idrottsförbund i DDR hade mätt styrkan i bänk hos naturals och kommit fram till dom absolut flestas max är runt 130-140 kg i bänk, för reps eller maxlyft vet jag dock inte.

Så vad tror ni?
Tror inte din farsa kan ha tränat så mycket styrka då. Kan bara tala för mig själv, har snart tränat i två år och bänkar(maxar) 150+ så en bit över tvåhundra går nog att nå. Sen tror jag också att fet är väldigt vanligt med steroider, de som är top boddybuildarna( phil heath, ronnie C) går absolut på det, även flera av top styrkelyftare.
vikings är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-19, 21:34   #176
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Ser fram emot auxilia82 svar.............
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 02:10   #177
Rasken
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 17
Går ju inte att komma runt att hur bra man än är naturlig så skulle man prestera bra mycket bättre preppad.

Naivt att tro att inte varenda en är dopad när det kommer till sporter som involverar stora pengar. Har inga som helst tvivel på att Klüft, Spanska fotbollslandslaget eller Usain Bolt är på alla möjliga prepp de kan komma över.

Med det sagt så handlar det ju själv om vilka värderingar och mål man har. Klart som fan man kan bli riktigt stark och stor naturligt.
Rasken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 08:12   #178
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Om man skall vara ren tror jag 135-160-210 är det absoluta taket vad man kan uppnå. Allt utöver det är doping.
Är du så pinsamt klen i knäböj alltså ?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 08:20   #179
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Är du så pinsamt klen i knäböj alltså ?
Nej, det är du som stark, eller ...
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-20, 12:25   #180
Alltidxx
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 267
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
I approve of filmjölks numbers. Provade att böja 140 en gång, fick en bristning i höften.
Hurdå bristning i höften? Rasade skelettet för dig? Det hade aldrig hänt om du dopat dig tillräckligt.
Alltidxx är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)