Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-01-26, 22:34   #181
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det är ju rimligtvis ganska många faktorer som vägts mot varandra. Så jag tror inte det är troligt att man får en bra bild av hur tankegången sett ut genom att enbart läsa en sammanfattande mening ur domen. Högst troligt blir det så mycket förenklat att det i princip är meningslöst.

Jag ser det inte som troligt att man får straffrabatt per automatik bara för att man har fast anställning. Men det kan ju tänkas att det går att argumentera för att 2,5 år med just den anställningen skulle vara ekvivalent med 3 år med en annan anställning (eller inget jobb alls). Exakt hur det argumentet isåfall ser ut skulle vara rätt intressant.
Absolut, men det jag syftade var mer på att inneha barnporr är (för mig) så pass grovt att få straffrabatt för det kan påverka ens anställning känns helt enkelt fel. Jag hade förstått det om vi pratade om något lättare brott typ fortkörning, snatteri, stöld men vid sådanthära pass grovt? Mja.

Men som du säger, tankegången bakom det hade varit intressant, finns säkert saker där som skulle fått en reflektera över det ett varv till..
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-26, 22:40   #182
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Ja, jag har inte en aning om hur det där fungerar. Men rimligtvis använder de väl samma principer för alla typer av brott skulle jag gissa.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-27, 07:52   #183
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av KoloKille Visa inlägg
Jag kan inte presentera några bevis utan att röja min position. Men jag kan säga att jag inte direkt har varit inblandad i analyser av viruset eftersom jag är baserad i Sverige. Jag har fått information från kollegor vid WHO i Schweiz.

Det enda jag vill är att hjälpa er att få ett försprång när det gäller förberedelser inför en kommande katastrof.
Du är då sannerligen inte inom ett yrke där man praktiserar vetenskap då din världsbild bygger på sagor, så nej det du säger väger lika tungt som om Magnus Betner kommenterar invandring.
40plus är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-27, 07:57   #184
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det är väl ganska vettigt att domstolen gör en bedömning av hur straffet påverkar i de enskilda fallen. Jag tycker det är lita samma tänk som med dagsböter. Dvs att man för böta mer om man har högre inkomst.

Sen kan man ju diskutera hur dessa bedömningar ska göras. Men att det finns som ett kriterium tycker inte jag verkar helt uppåt väggarna.
Fast här är det inte hur straffet påverkar, utan hur brottet påverkar. Som om en man som knivmördar sin hustru ska få lägre straff då han skada sig själv i ganden och inte längre kan snida fågelholkar, vilket var hans yrke.

När, straff från rättsväsendet ska inte ta hänsyn till konsekvenser inom arbetslivet. Pedofilaset gjorde ett val.
40plus är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-28, 21:58   #185
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Ett minne värt att notera

"3,14. Där någonstans brukar det ta stopp för de flesta när talet pi ska avhandlas. Men inte för Henrik Lilliestråle, ny svensk mästare i att återge decimaler i talet utifrån minnet.

– Det gäller att stänga av tankarna och försöka bli en robot, säger han.

Med 18 640 decimaler har Henrik Lilliestråle från Stockholm satt nytt svenskt rekord. Rabblandet tog sex och en halv timme och ägde rum inför vittnen i september. Men 18 640 är långt ifrån antalet decimaler Henrik Lilliestråle har i huvudet.

– Jag kan 123 457 decimaler, men fick ett fel vid 18 640, vilket är lite frustrerande. (TT)"

https://live.aftonbladet.se/supernyt...672b00129ba79b
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2020-01-28, 22:09   #186
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Sinnes.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-06, 21:35   #187
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Inte bara Corona som man ska akta sig för just nu :P

https://live.aftonbladet.se/supernyt...2a3e001889c04c

"Högsäsongen för vinterkräksjuka är på väg.

Redan nu har fler fall in än under motsvarande period förra året rapporterats in, enligt TT."
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-07, 00:30   #188
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Inte bara Corona som man ska akta sig för just nu :P

https://live.aftonbladet.se/supernyt...2a3e001889c04c

"Högsäsongen för vinterkräksjuka är på väg.

Redan nu har fler fall in än under motsvarande period förra året rapporterats in, enligt TT."
Fy fan!
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-07, 08:43   #189
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Tar hellre Corona än den jävla skiten. Kanske får köpa en el-spark och krossa kylan för att slippa undan spårvagnarna.
PureWhey är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-07, 09:02   #190
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Tar hellre Corona än den jävla skiten. Kanske får köpa en el-spark och krossa kylan för att slippa undan spårvagnarna.
Vinterkräksjuka är verkligen skit. När jag har haft det har jag blivit så ömkligt emo att jag faktiskt helt seriöst övervägt om det inte skulle vara bättre att dö än att må så där. Jag kan tycka så synd om mig själv att jag gråter när jag har haft det.
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu  
Gammal 2020-02-07, 09:44   #191
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Inte bara Corona som man ska akta sig för just nu :P

https://live.aftonbladet.se/supernyt...2a3e001889c04c

"Högsäsongen för vinterkräksjuka är på väg.

Redan nu har fler fall in än under motsvarande period förra året rapporterats in, enligt TT."
Vafan nu?! Har juh redan legat hemma med familjen och kaskadspytt i samlad trupp. Fan inte igen!
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-07, 10:11   #192
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Vafan nu?! Har juh redan legat hemma med familjen och kaskadspytt i samlad trupp. Fan inte igen!
Samma här

Inte en gång till
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-07, 10:42   #193
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Inte bara Corona som man ska akta sig för just nu :P

https://live.aftonbladet.se/supernyt...2a3e001889c04c

"Högsäsongen för vinterkräksjuka är på väg.

Redan nu har fler fall in än under motsvarande period förra året rapporterats in, enligt TT."
Perfekt start på dieten till beach 2020.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-08, 20:36   #194
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Har vi en ny världsrekordhållare

https://www.svd.se/varldsrekord-av-armand-duplantis

"Armand Duplantis har satt nytt världsrekord i stavhopp. Svensk-amerikanen hoppade 6,17 meter i världstourtävlingen i Torun, Polen. Därmed slog han fransmannen Renaud Lavillenies världsrekord på 6,16 meter från 2014."
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2020-02-08, 21:49   #195
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Inte bara Corona som man ska akta sig för just nu :P

https://live.aftonbladet.se/supernyt...2a3e001889c04c

"Högsäsongen för vinterkräksjuka är på väg.

Redan nu har fler fall in än under motsvarande period förra året rapporterats in, enligt TT."
Jag kommer säkert få "instant karma" och sota för det här men, kan man vara typ "genetiskt immun" mot "vinterkräksjuka" (eller "Calicivirus" som tydligen orsakar det)? Jag har aldrig hört talas om att någon av föräldrarna någonsin fått den och jag har heller aldrig åkt på vinterkräksjukan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2020-02-08 klockan 21:51.
Bob90 är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)