Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-01-17, 21:01   #46
Erik__
hehe lol
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 3 930
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Ja. Det måste vara domare av tillräckligt hög dignitet som dömmer rekord.
Okej, men känns som att det borde vara sånna på sm, eller byter dom ut dom under tävlingens gång så man måste se till att sånna finns närvarande när man just ska utföra lyftet?
Erik__ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-17, 21:12   #47
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Erik__
Okej, men känns som att det borde vara sånna på sm, eller byter dom ut dom under tävlingens gång så man måste se till att sånna finns närvarande när man just ska utföra lyftet?
Man byter domare mellan de olika grupperna under en så pass stor tävling.

Kolla in regelboken på styrkelyft.se så ser du exakt vad som gäller för rekordförsök men det är din klubb som är ansvarig för att en anmälan görs i god tid innan tävlingen.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-17, 21:31   #48
Erik__
hehe lol
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 3 930
Aaaah läst igenom nu, räcker det allstå att man skickar med det med anmälningen till tävlingen?
Erik__ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-17, 21:38   #49
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av Erik__
Aaaah läst igenom nu, räcker det allstå att man skickar med det med anmälningen till tävlingen?
Det är jag inte säker på, jag har aldrig anmält ett rekordförsök i hela mitt liv och är inte heller domare.
Tom BAK (som skrivit i den här tråden) är ju från rätt klubb i den här frågan så han kanske vet på rak arm.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 13:29   #50
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Mä... jag med ju !

uhm, låter som en bra idé att bifoga ev. rekordförsök i anmälan. som bumbi sa byts ju domarna mellan grupperna och då är det ju bra om man vet i förväg vilka grupper som behöver vilken sorts domare.


inbjudan ligger på styrkelyft.com nu.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 15:32   #51
Berra_88
Banned
 
Berra_88s avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 224
Jag har för mig att det bara är förbundsdomare som får dömma på SM. Det där med sv. rek. försök i anmälan är bara för att man ska med 100% säkerhet ska få rekordet godkänt.
Berra_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 17:34   #52
Erik__
hehe lol
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 3 930
Citat:
Ursprungligen postat av Berra_88
Jag har för mig att det bara är förbundsdomare som får dömma på SM. Det där med sv. rek. försök i anmälan är bara för att man ska med 100% säkerhet ska få rekordet godkänt.
Okej, så förutom dommarna så är det ingte speciellt som ska infrias?

btw, har du nån chans på emil johanssons böj iår?? (visste hette han det som hade rekordet?)
Erik__ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 22:06   #53
oggen
Registered User
 
oggens avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 342
Vet någon hur många det är som ska på landslagslägret för ungdommar nu i februari?? tycker det är kass att dom har det så tidigt man har ju inte haft tid att visa vad man går för än!! och är det några här som ska med eller?? kan ju tänka mig att berra ska med.. :P
oggen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 22:44   #54
Jompi
Registered User
 
Jompis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Boden
Inlägg: 3 040
Citat:
Ursprungligen postat av oggen
Vet någon hur många det är som ska på landslagslägret för ungdommar nu i februari?? tycker det är kass att dom har det så tidigt man har ju inte haft tid att visa vad man går för än!! och är det några här som ska med eller?? kan ju tänka mig att berra ska med.. :P

För det lägret måste man ha kvalat antar jag, gåller med om att det är synd det är så tidigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Vik
Som en vis man sa: "90:s teenagebunkers they come and they go but the madderfakkin faithful barbell always stay in the rack"
Jompi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 23:27   #55
Berra_88
Banned
 
Berra_88s avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Erik__
Okej, så förutom dommarna så är det ingte speciellt som ska infrias?

btw, har du nån chans på emil johanssons böj iår?? (visste hette han det som hade rekordet?)
På tävlingen har man lappar som man lämnar till sekreteriatet för nästa vikt, om nästa vikt är sv.rek. så måste man skriva det på den annars gäller det inte, tror jag. Rätta mig någon om jag har fel.

Japp ja ska ta och försöka på det iallafall . Skulle tro att det är nog bland dom svåraste ungdomsrekorden
Berra_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 23:31   #56
Berra_88
Banned
 
Berra_88s avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av oggen
Vet någon hur många det är som ska på landslagslägret för ungdommar nu i februari?? tycker det är kass att dom har det så tidigt man har ju inte haft tid att visa vad man går för än!! och är det några här som ska med eller?? kan ju tänka mig att berra ska med.. :P
Japp de ska jag. Tror det blir 5 ungdomar, 2 från JSK har hoppat av pga av att dom inte kunde annars hade vi varit 7. Sen är det ca dubbelt så många Juniorer. En del damer ska med också.
Berra_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 23:36   #57
oggen
Registered User
 
oggens avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 342
okej vet du om det finns någon deltagar list?? Skulle va roligt att se vilka som ska dit. Sen vad krävs för att komma med.. bra på rakingen eller vilka som är bra i respektive viktklass
oggen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 23:45   #58
Erik__
hehe lol
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 3 930
Citat:
Ursprungligen postat av Berra_88
På tävlingen har man lappar som man lämnar till sekreteriatet för nästa vikt, om nästa vikt är sv.rek. så måste man skriva det på den annars gäller det inte, tror jag. Rätta mig någon om jag har fel.

Japp ja ska ta och försöka på det iallafall . Skulle tro att det är nog bland dom svåraste ungdomsrekorden
jo det är ett rätt brutalt rekord
Erik__ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-19, 07:30   #59
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Man baserade uttagningen på vad som presterades under 2005, Så snarare kanske man kan tycka att lägret ligger sent.

Enl vad jag har hört så kommer det att bli en del intressanta föreläsare där, men jag antar att Berra kommer att hålla oss uppdaterade!

/the_PL_man

Citat:
Ursprungligen postat av oggen
Vet någon hur många det är som ska på landslagslägret för ungdommar nu i februari?? tycker det är kass att dom har det så tidigt man har ju inte haft tid att visa vad man går för än!! och är det några här som ska med eller?? kan ju tänka mig att berra ska med.. :P
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-19, 18:17   #60
Berra_88
Banned
 
Berra_88s avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 224
Det är ungefär som the pl man säger att det är resultaten från 2005 som gäller. Man tar dom som gör bra resultat från varje viktklass, man tar inte från alla viktklasser utan bara såna som skulle kunna placera sig på internationella tävlingar.
Berra_88 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)