Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-04-29, 07:42   #1
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Börja om från början med CNRD

Tjena!

Rivstartar med en sammanfattning;

Var en gång i tiden vältränad och i god form (gammal och utgången merit).
Var riktigt nöjd med min styrka och kroppsform efter att ha tränat intensivt och hårt mellan 2001 och 2012.
Men 2012 så slutade jag träna av en rad olika anledningar.
Och är idag en marginellt tränad soffpotatis med extra allt.
Har efter det gjort kortvariga försök att återuppta träningen men slutat pga motivationsbrist, och sorgen av att förlorat så oerhört mycket i styrka.
Jag tänkte att jag kommer aldrig komma tillbaka till där jag var och sörjde av tanken på vart jag kunde varit idag om jag fortsatt träna.

Men nu spelar det ingen roll, det är bättre ta tag i saken än att grotta ner sig i något som kunde varit.
Jag har gjort mina misstag och får nu betala för de i svett och träningsvärk.


Påbörjade min återgång i oktober 2019 efter att ha sett ett ocharmerande foto av mig själv, vad f*n har jag gjort med min kropp och varför?

Vägde då 105 kg, och idag väger jag 94,2 kg (2020-04-29) och jag är 180 cm lång.
Jag har fokuserat mycket på cardio denna tid, och måste säga att jag är hyfsat nöjd med min kondition till rådande kroppsform och vikt.
Springer 5 km på 30min 16sek och gjort cooper test på löpband i 1 grad uppför där jag kommer 2350 m på 12 min.

Och känner att det börjar närma sig att gå över till större delen styrketräning, har läst och hört att kroppen har ett muskelminne till viss del och att jag kommer återgå till snarlik styrka. Men i mitt fall så känns det som mina muskler i så fall har demens, för nu kämpar jag verkligen med exempelvis 60 kg x 10 reps x 3 set i bänkpress. När jag tidigare gjort 100 kg x 10 reps x 3 set utan några som helst problem och hade 1 RM på 130 kg.

Men det gör inget, jag har insett att jag får börja om från början helt enkelt, och att det är aldrig försent att påbörja något som har en positiv inverkan på ens liv och välmående.


Undrar om det finns någon annan som gör eller har gjort samma eller liknande resa?
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-29, 19:04   #2
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Dagens pass (Axlar/Rygg).

Det gick väl bra, är lite av att känna på vikterna just nu då jag egentligen inte vet vad jag klarar nuförtiden.
Det mesta gick bra ändå, ökar smått till nästa gång på vissa övningar.

Hantel Shrug:
20 X 10
22 X 10
22 X 10
(kändes bra, kommer att öka till 24 nästa gång.

Hantel press axlar:
16 X 10
16 X 10
(kändes bra, kommer öka till 18 nästa gång samt lägga till ett extra set.

Marklyft:
60 X 10
60 X 10
65 X 10
(kändes bra, kommer att öka till 70 för att känna på.

V Bar Pull Down:
40 X 10
50 X 10
50 X 10
(kändes bra, kommer att öka till 55 nästa gång.)

Skivstång Goodmornings:
20 X 10
20 X 10
20 X 10
(Stramade gott i baksida lår efter denna, är väl stel som ett kylskåp. men kommer att öka till 25 nästa gång för att känna efter.)

Wide Grip Lat Pulldown:
45 X 10
50 X 10
47,5 X 9
(Kändes tungt, har egentligen aldrig varit någon favorit för mig. Kommer utgå från 50 nästa gång.)

Hantel Rear Delta Row:
18 X 10
18 X 10
18 X 10
(Kändes ok, ökar till 20 nästa gång men känner att jag är nära här.)

Cable Seated Row:
50 X 10
50 X 10
50 X 10
(Kändes bra, kommer öka till 55 nästa gång.)


Så det var det.

Bör jag satsa på 10 reps eller lägre nu när jag är i uppstartsfasen?
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-04-30, 15:42   #3
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Dagens pass (Löpning på löpband)

Blir ju inget långt inlägg om jag inte skriver något i tillägg.

Har egentligen alltid hatat löpning då det förknippats med benhinneinflammation (BHI).
Har dock lärt mig med åren känna igen tecken på uppkommande BHI och vilat ut benen därefter. Och måste nog säga att jag härdat mina ben, eftersom jag allt mer sällan känner av tecknen på uppkommande BHI.

Men efter att jag skaffade en pulsklocka runt 2014 så har det på något vis blivit roligt ändå, tävlar med mig själv lite, och finner motivationen i statistiken.
Skaffade ny pulsklocka sommaren 2019 och har då som tidigare nämnt påbörjat en återgång till normalare vikt i oktober 2019.


Dagens pass då:

2020.04.30 9,42 km på 60 min i 1 grads uppförsbacke, vikt 93,6 kg.

För att jämföra med liknande pass tidigare så finns följande:

2019.12.10 8,8 km på 60 min i 1 grads uppförsbacke, vikt 98,4 kg.


Så det går åt rätt håll! Målet är milen på strax under en timme.
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-01, 13:05   #4
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Dagens pass (Biceps/Mage)

Åkte idag till ett annat gym än det jag brukar, för att få omväxling i miljön och folk

Ab Crunch Machine
35 x 10
35 X 10
35 X 10
(Kändes bra, fick bra kontakt, dock så var denna maskin lite annorlunda än på mitt vanliga gym och upplevde 35 kg som tyngre här, hade egentligen tänkt köra på 40 kg. Kommer dock att öka till 40 kg på mitt ordinära gym.)

Dumbbell Incline Curl
12,5 X 10
12,5 X 10
12,5 X 10
(Kändes bra, känner att jag borde kunna öka här, men 15 kg känns som stort steg, tror dock att på mitt vanliga gym så är nästa steg 14 kg, så det kan ju gå.

Cable Standing One Arm Curl
12,5 X 10
12,5 X 10
(Kändes ok, fick god kontakt iaf. Tror jag håller mig här någon gång till.

Barbell Curl
20 X 10
25 X 10
25 X 10
Kändes bra, utgår från 25 kg nästa gång och eventuellt ökar till 30 kg.

Crunches Legs Up Flat Bench
X 10
X 10
X 6
(Kändes inte alls bra, dålig kontakt med magmusklerna, kändes mest som att svinga upp och ner. Vetif*an vad jag ska göra här egentligen.)


Hammer Curls With Rope
17,5 X 10
20 X 10
20 X 8
Kändes bra, även om jag gick ut för att klara 10 reps på alla set, jag utgår från 20 kg nästa gång.

Dumbbell Side Bend
20 X 10
22,5 X 10
22,5 X 10
Kändes bra, kommer utgå från 22,5 kg och eventuellt öka till 25 kg.

Dumbbell Hammer Curl Preacher bench
10 X 10
10 X 9
10 X 8
Kändes ok, men kanske lite dålig kontakt, eventuellt en dålig övning, kanske bytar ut den mot någon annan.

Parallel Bar Leg Raise
X 10
X 10
X 10
Vet inte vad jag ska säga här, kändes väl lite som crunchen, mest sving upp och ner utan kontakt, kanske borde byta ut mot något annat.


Summering av dagens pass; 3 av 5. Biceps kändes helt ok, men mage var det dålig kontakt med.
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-02, 09:18   #5
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Skrev detta i träningsdelen, fattade inte att du ville att man kanske skulle lägga det i din journal...

Och som tillägg skulle jag nog säga att du kör en väldigt massa övningar, mitt tips är att koncentrera dig på ett fåtal övningar som känns bra nu i början. Om du känner att du har ett långt tråkigt träningspass framför dig med övningar du hatar så kommer det att bli tungt att gå till gymmet.

———-

Det är otroligt tungt att börja om, inte minst mentalt för att man vet hur stark man varit tidigare. Och fysiskt kan man känna sig som en gammal gubbe efter ett längre uppehåll, det gör ont på konstiga ställen och det är rent obehagligt att träna.

Det enda jag kan säga är att ”muskelminne” faktiskt existerar (oavsett vad det verkligen är) och man kommer tillbaka till gamla vikter snabbare än vad det gick första gången.

Jag har inte gjort uppehåll på flera år, som mest kanske ett par månader plus undermålig sporadisk träning innan dess och det räcker för att man efter första comeback-passet ska känna att man aldrig vill se ett gym igen. Man får helt enkelt härda ut ett par månader tills rörelserna känns bra igen... kanske inte tvinga sig till att köra väldigt krävande övningar innan man känner att man har byggt upp ett visst momentum i de övningar som man känner sig mest bekväm med.
Man får acceptera att dålig träning är bättre än ingen träning alls, ta sig till gymmet och göra någonting istället för ingenting!
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-02, 13:34   #6
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Skrev detta i träningsdelen, fattade inte att du ville att man kanske skulle lägga det i din journal...

Och som tillägg skulle jag nog säga att du kör en väldigt massa övningar, mitt tips är att koncentrera dig på ett fåtal övningar som känns bra nu i början. Om du känner att du har ett långt tråkigt träningspass framför dig med övningar du hatar så kommer det att bli tungt att gå till gymmet.

———-

Det är otroligt tungt att börja om, inte minst mentalt för att man vet hur stark man varit tidigare. Och fysiskt kan man känna sig som en gammal gubbe efter ett längre uppehåll, det gör ont på konstiga ställen och det är rent obehagligt att träna.

Det enda jag kan säga är att ”muskelminne” faktiskt existerar (oavsett vad det verkligen är) och man kommer tillbaka till gamla vikter snabbare än vad det gick första gången.

Jag har inte gjort uppehåll på flera år, som mest kanske ett par månader plus undermålig sporadisk träning innan dess och det räcker för att man efter första comeback-passet ska känna att man aldrig vill se ett gym igen. Man får helt enkelt härda ut ett par månader tills rörelserna känns bra igen... kanske inte tvinga sig till att köra väldigt krävande övningar innan man känner att man har byggt upp ett visst momentum i de övningar som man känner sig mest bekväm med.
Man får acceptera att dålig träning är bättre än ingen träning alls, ta sig till gymmet och göra någonting istället för ingenting!

Det spela ingen roll var du ville svara, bara kul att du ville svara.
Kan va bra att ha i Journalen också som du säger!

Skulle väl inte vilja påstå att det är tråkigt eller att det är tungt (mentalt) att gå till gymmet just nu. Är verkligen motiverad!
Men du har kanske rätt i det vad gällande för många övningar, fick mest för mig att det var bra för att få lite olika "angreppsvinklar" på en muskelgrupp.

Så du föreslår att jag exempelvis kör 4-5 övningar med högre antal set då?
Är väldigt för den idén, vore ju mycket smidigare och tidseffektivt på gymmet.

Har väl alltid tidigare kört "Vikt X 10 X 3"

Men om jag nu tar bort en del av övningarna, ska jag satsa på 5-6 set per övning då?


Tack för ett bra och motiverande svar!

Senast redigerad av CNRD den 2020-05-02 klockan 13:36.
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-02, 14:13   #7
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av CNRD Visa inlägg
Det spela ingen roll var du ville svara, bara kul att du ville svara.
Kan va bra att ha i Journalen också som du säger!

Skulle väl inte vilja påstå att det är tråkigt eller att det är tungt (mentalt) att gå till gymmet just nu. Är verkligen motiverad!
Men du har kanske rätt i det vad gällande för många övningar, fick mest för mig att det var bra för att få lite olika "angreppsvinklar" på en muskelgrupp.

Så du föreslår att jag exempelvis kör 4-5 övningar med högre antal set då?
Är väldigt för den idén, vore ju mycket smidigare och tidseffektivt på gymmet.

Har väl alltid tidigare kört "Vikt X 10 X 3"

Men om jag nu tar bort en del av övningarna, ska jag satsa på 5-6 set per övning då?


Tack för ett bra och motiverande svar!
Jag anser inte att det är nödvändigt att öka antalet set. 3 kvalitativa set är bättre än 5 halvdana. Men det beror väl på den totala belastningen, och hur man väljer att träna helt enkelt. Det gäller ju att uppnå en stimulans, det kan man göra på ett set. Och det är ju en hel vetenskap där man inte riktigt kommit fram till någon riktig slutsats om vad sim är bäst. Jag känner dock inte att jag fått bättre resultat av långa maratonpass med 20 set per muskelgrupp, än av mer moderat mängd, typ 6-9 set per muskelgrupp.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-02, 15:18   #8
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Jag anser inte att det är nödvändigt att öka antalet set. 3 kvalitativa set är bättre än 5 halvdana. Men det beror väl på den totala belastningen, och hur man väljer att träna helt enkelt. Det gäller ju att uppnå en stimulans, det kan man göra på ett set. Och det är ju en hel vetenskap där man inte riktigt kommit fram till någon riktig slutsats om vad sim är bäst. Jag känner dock inte att jag fått bättre resultat av långa maratonpass med 20 set per muskelgrupp, än av mer moderat mängd, typ 6-9 set per muskelgrupp.
Ok med det svaret så tror jag att jag tar en justering av träningsschemat mitt.
Tror jag utgår från 10 reps ett tag till för att få in rörelsen och tekniken och härda leder och senor.
Tänker att jag provar 4 set per övning då och ta bort övningar som känns inte känns rätt vad gäller muskelkontakten.

Med tiden (vet ej hur länge, jag får se.) så kommer jag gå ner i reps och öka i vikt.
Tror jag satsar på det när jag börjar känna mig nöjd kroppsfettmässigt.
Vilket mitt huvudmål är just nu.
Styrketräningen är nu mest för att få in rutinerna och känna av vad jag klarar.

Bedömer efter jämförelsebilder på internet, att jag borde ligga på 30% kroppsfett just nu (och garanterat en bit högre sedan jag startade viktnedgången).


Enligt mina beräkningar så 30% av 93,5 kg är ca 28 kg.

Så om jag går ner till 85 kg så motsvarar det 8,5 kg fett

28-8,5= 19,5 kg K.F

19,5 / 85 = 0,229 således borde jag ligga runt 22,9% kroppsfett.

Och det borde ju vara en ok utgångspunkt för att börja fokusera på att bygga upp musklerna igen.

Ligger på en viktnedgång på mellan 0,5 och 1 kg i veckan.
Så det borde innebära om cirka 10v avrundat, så ska jag börja satsa större delen på styrketräning.


Får se om det håller, ska iaf göra mitt bästa för att klara min målsättning!
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-02, 16:21   #9
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Dagens pass (Ben)

Inget speciellt att säga mer än att jag tyckte det gick bra, fick god kontakt med musklerna.

Barbell Squat
60 X 10
60 X 10
65 X 10
(Gick bra, utgår från 65 kg nästa gång och höjer till 70kg.)

Dumbbell Lunges
10 X 20
10 X 20
(Motsvara växelvis, dvs 10 reps per ben. håller mig här tills dess jag fått in bra teknik.)

Standing Calf Raises, Smith
40 X 10
60 X 10
60 X 10
65 X 10
(Gick bra, fick god kontakt. Kommer utgå från 65 kg nästa gång.)

Leg Press
100 X 10
120 X 10
140 X 10
(Gick bra, bättre än jag trodde det skulle gå. Utgår från 140 kg nästa gång.)

Leg Extensions
60 X 10
60 X 10
60 X 10
(Gick bra, god kontakt. Kommer nog hålla mig på 60 kg någon gång till dock.)

Lying Leg Curl
50 X 10
50 X 10
55 X 10
(Gick bra, samma här, håller mig på 55 kg någon gång till.)



Då var första varvet färdigt på detta schema som jag valt.
Kommer att justera hela schemat till färre övningar och marginellt fler set per övning istället, efter tips från Langster.
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-03, 11:43   #10
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Vecka 18 sammanfattning:

Morgonvikt början av veckan: 94,8 kg
Morgonvikt slutet av veckan: 93,4 kg

Mål: 85 kg slutet av vecka 27.

Kändes väldigt bra att komma igång, och måste säga att styrketräningen har gått över förväntan.
Har tränat (cardio/styrketräning) hela veckan förutom idag, då jag kände att jag behövde en påtvingad vilodag, hade verkligen lust att träna idag igen men måste hejda mig och tänka långsiktigt.
Det blev denna vecka 7 timmars träningstid enligt pulsklockan.
Det blir fler vilodagar nästa vecka, kroppen och musklerna behöver ju sin vila.

Att göra nästa vecka blir att ta lite kroppsbilder för att kunna jämföra, lite tråkigt att jag inte tog några när jag vägde 105 kg, men de får kvitta. Viktiga är att komma i form.
Och som notis så har min toppnotering i vikt varit 110 kg, minns inte vilket årtal det var men nog runt 2014, sedan dess har jag väl legat på 100 kg +- hela vägen.

Har även justerat schemat något, ska bli kul att prova på det nästa vecka.
Vad gällande cardio så blir det löpning som vanligt och en del gång i skogen, dock inte bestämt mig för vilka sträckor, tar vad som känns bäst i dagsformen.

Senast redigerad av CNRD den 2020-05-03 klockan 11:44.
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-05, 11:26   #11
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Dagens pass (Bröst/Triceps)

Påbörjat det nya "förkortade" schema, var egentligen inte så mycket kortare, tagit bort 2 övningar men fokuserar hårdare på få bättre kontakt.
Konstaterar idag att det är i just bröst/triceps är de muskelgrupper jag tappat mest styrka i, och får kämpa som mest med.

Nåväl, här är dagens vikter:

Dumbbell Fly
14 X 10
14 X 10
16 X 10
(Kändes ok, inte så bra kontakt som jag hade velat, håller mig på 16 kg.)


Barbell Bench Press
60 X 10
60 X 10
60 X 9
(Kändes ok, även här sisådär kontakt, håller mig på 60 kg tills jag känner att jag hanterar det korrekt.)

Dip Machine
65 X 10
65 X 10
65 X 10
(Gillar inte riktigt denna maskin, föredrog att köra med egenvikt på stänger förr, men för att få god kontakt och kontrollerade rörelser så får jag hålla mig till denna maskin ett tag till. Ökar till 70 nästa gång.)

Barbell Close Grip Bench Press
35 X 10
40 X 10
40 X 10
(Var denna och nästkommande övning som kändes bra idag, utgår från 40 nästa gång.)

EZ Bar Triceps Extension
25 X 10
25 X 10
25 X 10
(Kändes som sagt bra, har alltid gillat denna. Ökar till 30 nästa gång.)

Dumbbell Hammer Grip Incline Bench Press
16 X 10
16 X 10
16 X 9
(Var ok, varken bra eller dåligt, kämpar vidare på 16 nästa gång.)

Triceps Pushdown Rope
17,5 X 10
17,5 X 10
17,5 X 10
(Sista övningen för dagens pass, tappade lite drivet, fick sådär kontakt, stannar på 17,5 och fokuserar på att få god kontakt.)


Summering av dagens pass; 2,5/5, men ger inte upp!
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-07, 14:37   #12
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Dagens pass (Axlar/Rygg)


Dåliga förutsättningar när jag gick till gymmet kände jag, hade sovit dåligt inatt och blev en stressig liten frukost. Men gick bra ändå, fick kraftig energidipp i slutet av passet, men hade tagit med mig en proteinbar att ha i nödfall.


Dumbbell Shoulder Shrug
24 X 10
24 X 10
24 X 10
(Gick bra, ökade från förra gången, håller mig här nästa gång också.)

Dumbbell Shoulder Press
16 X 10
18 X 10
18 X 10
(Ökat från förra gången, håller mig här nästa gång också.)

Barbell Deadlift
70 X 10
70 X 10
70 X 10
( Ökade från förra gången. Kände att energin fanns där och att jag skulle kunna gå upp nästa gång också, men dock så slår pulsen ut högt efter varje set och får kortvarig yrsel efteråt. Misstänker att det är felaktig andningsteknik, så håller mig på 70 kg och får in rätt teknik på andningen.)

Barbell Good Morning
25 X 10
25 X 10
25 X 10
(Kändes bra, håller mig här nästa gång och övar på tekniken.)

V Bar Pull Down
55 X 10
55 X 10
55 X 9
(Ökat från förra gången. Första setet var bra, sen kom energidippen men körde på i alla set. Kommer att hålla mig här nästa gång.)

Wid-Grip Lat Pulldown
45 X 10
45 X 9
45 X 10
(Här kände jag energidippen rejält och kunde inte höja som jag hade velat, fick äta proteinbar för att få upp energin i slutet av gympasset. Blir väl att jag håller mig häromkring nästa gång.)

Cable Seated Row
55 X 10
55 X 10
55 X 10
(Återfick lite energi och kunde köra på en liten ökning sen förra gången, håller mig här nästa gång också.)

Sumering pass: 3/5 helt ok pass trots sämre utgångspunkt.
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-07, 19:08   #13
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Gjorde för övrigt en Inbody-vägning igår, har läst att de kan ha en del felmarginal. Men om man går in med samma förutsättningar (fastande mage) nästa gång så ska det ju inte felmarginalen påvisas mellan gångerna tycker jag.

Så de förhoppningsvis framsteg jag kommer ha gjort borde därmed vara reella.

Oavsett så är det ju en billig metod för att få en fingervisning hur man ligger till.

Och efter att ha tolkat mitt kroppsfett själv med jämförelsebilder på nätet så skulle jag gissa på att jag låg på 30% BF, inbody säger 25,2%.
Så ligger väl någonstans där i mellan antar jag.

Bifogar resultatet i länk nedan.
Var för övrigt mycket kul info man fick veta, mer än jag hade räknat med.

https://imgur.com/a/8q2RLpo

Senast redigerad av CNRD den 2020-05-07 klockan 19:10.
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-10, 14:21   #14
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Dagens Pass (Biceps/Mage)

Blev tyvärr ett pass för lite denna veckan, men fick svårt att få ihop det denna vecka, men tar det sista passet (Ben) imorgon istället!

Ab Crunch Machine
40 X 10
40 X 10
40 X 10
(Ökade från förra veckan och det kändes som väldigt god kontakt, kör på 40 en runda till.)

Dumbbell Incline Curl
12.5 X 10
15 X 10
15 X 10
(Gick väldigt bra, var orolig från förra gången om att inte klara gå upp från 12,5 till 15 men det gick som sagt bra, stannar här nästa gång också.)

Dumbbell Side Bend
25 X 10
25 X 10
25 X 10
(Bra här med, ökade från förra gången, stannar här en runda till.)

Barbell Curl
25 X 10
30 X 10
30 X 10
(Ökning från förra gången, bra kontakt men kämpade med sista repsen i sista settet, stannar här en runda till.)

Parallel Bar Leg Raise
X 10
X 10
X 10
(Gick bra, kunde utföra det mer kontrollerat denna gång jämfört med förra gången då det kändes mest som jag svingade runt med benen.)

Hammer Curls with Rope
20 X 10
22,5 X 9
20 X 10
(Gick bra, ökade från förra gången, försökte mig på att öka till 22,5 i andra settet men kände bäst att gå ner till 20 i sista ändå, håller mig här nästa gång också.)


Summering av dagens pass 4,5 av 5. Var väldigt nöjd med passet och energin jag hade och i jämförelse med förra gången.
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-11, 18:36   #15
CNRD
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 42
Dagens pass (Ben)

Eftersom jag inte hann med det förra veckan så fick det bli i början av veckan istället. Tränade tidigt idag, skönt när det är lite folk på gymmet och man har så gott som fri tillgång till allt!

Barbell Squat
70 X 10
70 X 10
70 X 10
(Ökning från förra gången, stannar här nästa pass också.)

Dumbbell Lunges
10 X 20
10 X 20
(Fick in bättre teknik jämfört med förra gången, mer stabilt. Kör vidare här nästa gång.)

Standing Calf Raises
65 X 10
75 X 10
80 X 10
(Gick bra, testade mig fram här, utgår från 80 nästa gång.)

Leg Press
140 X 10
150 X 10
150 X 10
(Gick bra, kör på 150 nästa gång med.)

Leg extensions
60 X 10
60 X 10
60 X 10
(Gick bra, fick lust att höja men körde vidare på 60 för hade så god kontakt, utgår från 60 nästa gång igen och höjer eventuellt.)

Lying Leg Curls
55 X 10
55 X 10
55 X 10
(Samma här, gick bra och hade lust att höja men hade så god kontakt att jag körde på 55, utgår från 55 nästa gång och höjer eventuellt.)


Summering av dagens pass: 5/5, börjar känna i de flesta benövningar att jag hittat rätt vikt att köra 10 kontrollerade reps på, kommer höja marginellt fram tills dess att jag känner mig nöjd med deffen. Därefter kör jag färre reps och högre vikt.

Känns verkligen skönt och motiverande att komma igång igen!
CNRD är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)