Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-23, 21:07   #16
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Ska inte göra som jag och mer försöka köra varje dag istället?

Jag var lite inne på att dela framsida & baksida ben, press bröst, vertikal rygg ena dagen och mark, press axlar och horisontell rygg andra dagen men vad man nu vill. Fast jag ligger på mycket färre set på övningarna istället, 5x5 fullt ut varje dag "skulle jag inte orka" säger jag men visst höll man sig säg 10% under max eller så kanske inte det vore så tokigt för volym och få in rörelse också.

Kanske inte blir någon förbättring mot 5x5. Beror väl på om man vill besöka gymmet eller inte med. 5x5 Bill Starr Madcow variation tyckte jag att jag hade riktigt bra resultat med som "nybörjare" (två år in men ..) Annars kan jag väl tycka perioder med Smolov squat och "I, bodybuilder" gav bra och där känns det ju helt enkelt som att mer var bättre =P. Dock var jag under 30 då å andra sidan skall ju kvinnor tåla mer träning och återhämta sig snabbare än män. En sak jag har tänkt på vad gäller överträning är ju att i de där programmen där de går ner massor på 90 dagar kör de väl mycket jobb typ varje dag? På lite mat dessutom? Gå är ju trevligt men det känns ju inte riktigt som gym. Fast med min ovana kropp gav nog även gång positivt resultat (liksom det var skitjobbigt att stå vid datorn tills man hade vant sig =P)

Ser vi äter av samma urval, men antagligen väldigt olika.
Min lagade mat är sätt på vatten, i med röda linser och spenat möjligen broccoli eller ICAs gröna wokmix, stek typ veganbollarna från Hälsans kök eller liknande med någon wokmix nuförtiden inte spicy zanju längre utan kanske typ hellre Garant gröna påsen som är mildare och så herbamare och ketchup på. Varje gång. Alltid. Sedan te och mackor, proteinpulver, bravo smoothie eller frukt eller frysta bär och kanske borde börja äta cashewnötter igen. Väldigt enkelt och kanske inte perfekt men så är det.

Senast redigerad av Korvil den 2020-08-23 klockan 21:09.
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)