Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-19, 16:40   #31
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Asså rent krasst, i princip det enda vi tittar efter på andra planeter är just flytande vatten :p
Fast poängen med det är ju just att hitta planeter med vatten, eftersom vi då tror det finns större möjligheter till liv.

Ifall vi skulle skicka lite drönare till mars och det visade sig finnas hela oceaner av vatten, samt 10 miljarder marsianer utspridda över hela planeten, så skulle våra drönare rimligen vara mer intresserade av dessa marsianer än av vattnet.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 16:40   #32
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Varför skulle aliens befinna sig på jorden eller besöka jorden öht? I ett oändligt stort universum, varför välja vår pyttelilla obetydliga planet?
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 16:52   #33
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Varför skulle aliens befinna sig på jorden eller besöka jorden öht? I ett oändligt stort universum, varför välja vår pyttelilla obetydliga planet?
Det där tycker jag är konstigt tänk. Om en biolog hittade en ny djurart skulle det vara en sensation och vetenskapsmännen skulle studera den tills de blev blå i ansiktet, oavsett hur objektivt tråkigt djuret var. Samma här, det kanske finns coolare planeter, men om det finns aliens lär de ju vilja studera Jorden tills de vet precis allt.

Dessutom händer det ju asmycket grejer här. Politik, klimatförändringar, mänsklig kultur, osv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 16:52   #34
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Varför skulle aliens befinna sig på jorden eller besöka jorden öht? I ett oändligt stort universum, varför välja vår pyttelilla obetydliga planet?
För att besökarna kanske vet att liv är väldigt sällsynt i universum?
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 16:54   #35
Simonser
Registered User
 
Simonsers avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Kinna
Inlägg: 41
Människan som den ser ut idag har funnits i ca 70 000 år, men det är främst de senaste 200 åren som industri och teknik fullkomligt exploderat framåt. Bara de senaste 20 åren har förändrats något otroligt.

Det finns planeter som skapades miljontals år före vår jord ens blev till.

Tänk på hur fort vår teknik utvecklas, föreställ er då en civilisation som fått tusentals eller till och med miljontals års försprång.

Med det i åtanke så är det inte otroligt att det är aliens.
Simonser är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 16:55   #36
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Fast poängen med det är ju just att hitta planeter med vatten, eftersom vi då tror det finns större möjligheter till liv.

Ifall vi skulle skicka lite drönare till mars och det visade sig finnas hela oceaner av vatten, samt 10 miljarder marsianer utspridda över hela planeten, så skulle våra drönare rimligen vara mer intresserade av dessa marsianer än av vattnet.
Antar att vi inte klassas som intelligent liv då
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Varför skulle aliens befinna sig på jorden eller besöka jorden öht? I ett oändligt stort universum, varför välja vår pyttelilla obetydliga planet?
Fast det är oerhört osannolikt, till snudd på att man är i princip helt säker på att det inte hänt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 17:00   #37
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Antar att vi inte klassas som intelligent liv då
Det är ju såklart möjligt.

Men ifall vi hittade 10 miljarder myror på mars så skulle vi nog vara mer intresserade av dessa än vattenytan på marshaven.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 17:09   #38
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Varför skulle aliens befinna sig på jorden eller besöka jorden öht? I ett oändligt stort universum, varför välja vår pyttelilla obetydliga planet?
Sexuell nyfikenhet. Jag har läst åtskilliga vittnesskildringar från människor som säger sig blivit bortförda. Det är saker i rumpan och sexuella experiment som genomgående tema.

Så något med oss, tilltalar dem sexuellt. De är så pass kåta på oss att de kanske reser genom rymden i årtionden för detta. Det är en tanke och en längtan jag kan sympatisera med.


Edit: med hänvisning till Inceltråden. Gör du allt för att slippa vara Incel? Det tror jag inte på. Titta på aliens, de bygger rymdskepp och åker tvärs genom galaxer för att få ligga.

Senast redigerad av trädgårdsmöbel den 2019-09-19 klockan 17:12.
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 18:04   #39
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det där tycker jag är konstigt tänk. Om en biolog hittade en ny djurart skulle det vara en sensation och vetenskapsmännen skulle studera den tills de blev blå i ansiktet, oavsett hur objektivt tråkigt djuret var. Samma här, det kanske finns coolare planeter, men om det finns aliens lär de ju vilja studera Jorden tills de vet precis allt.

Dessutom händer det ju asmycket grejer här. Politik, klimatförändringar, mänsklig kultur, osv.
Du tänker lite naivt, om dom kan åka hit och göra saker som är omöjligt enligt vår kunskap och teknik, så ligger dom troligtvis miljoner år före oss i utveckling. Varför skulle vår politik på jorden vara intressant för dom?

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
För att besökarna kanske vet att liv är väldigt sällsynt i universum?
I ett oändligt stort universum är det ganska troligt att det finns liv på många platser. Och som jag skrev ovanför, varför skulle dom åka hit? Vad skulle dom göra här? Dom är tusentals eller miljontals år före oss i utveckling. Vi kan inte ens kontrollera vår egen planet, vi är inte ens stage 1 civilization..

Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Fast det är oerhört osannolikt, till snudd på att man är i princip helt säker på att det inte hänt
Säker på att vad inte har hänt?

Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Sexuell nyfikenhet. Jag har läst åtskilliga vittnesskildringar från människor som säger sig blivit bortförda. Det är saker i rumpan och sexuella experiment som genomgående tema.

Så något med oss, tilltalar dem sexuellt. De är så pass kåta på oss att de kanske reser genom rymden i årtionden för detta. Det är en tanke och en längtan jag kan sympatisera med.


Edit: med hänvisning till Inceltråden. Gör du allt för att slippa vara Incel? Det tror jag inte på. Titta på aliens, de bygger rymdskepp och åker tvärs genom galaxer för att få ligga.
Rolig tanke men njaaaee... Dom som blir bortförda är samma personer som är flat earthers.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 18:44   #40
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Äh, jag skulle nog sätta astronauter högre :p Behöver typ vara någon kombination av stridspilot, läkare, ingenjör, mekaniker, administratör och forskare
Därtill är du tvungen att umgås med samma människor i samma lokal utan möjlighet till byte av umgänge eller lokal under längre period, med förhållandevis kass mat och möjlighet till hygien. Samtidigt som du ska utföra avancerade uppgifter, inte göra ett enda misstag osv.

Men alla är vi människor med brister och fördomar.
Många astronauter är fd stridspiloter och/eller militärer. Men ja min poäng var ju bara att det är ju inte tant Astrid 85+ som sett något när hon var ute i sin bakgård och vattnade blommorna.

Nu pratar vi om en stridspilot som ser något som han inte kan förklara vad det är.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 19:01   #41
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Du



Rolig tanke men njaaaee... Dom som blir bortförda är samma personer som är flat earthers.
Jag har dragit varianter av det skämtet flera gånger. Men ju fler gånger jag drar det ju mer känns det som att det faktiskt är så. Varför inte liksom? Att de just tar folk som har låg trovärdighet är ju rätt logiskt med om deras perversa lekar är lite skambelagda.
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 19:04   #42
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Du tänker lite naivt, om dom kan åka hit och göra saker som är omöjligt enligt vår kunskap och teknik, så ligger dom troligtvis miljoner år före oss i utveckling. Varför skulle vår politik på jorden vara intressant för dom?
Men va? Mänskliga forskare undersöker ju amöbor och vanliga gråstenar och annat "skittråkigt", självklart skulle jorden vara intressant för forskare från en annan planet?

Kan du komma på någon enda livsform, eller någon enda process ens, på Jorden som inte är intressant för mänskliga forskare?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 19:17   #43
nukz
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 270
”Vi har ingen förklaring just nu så det måste vara utomjordingar”
nukz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 19:33   #44
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg

Kan du komma på någon enda livsform, eller någon enda process ens, på Jorden som inte är intressant för mänskliga forskare?
Allosaurus. Forskarna var eniga. "Det här är inte lika coolt som Tyrannosaurus Rex eller Velociraptor. En tråkig jäkla dinosaur. Vad skall vi döpa den till? Allosaurus. Ett tråkigt namn, till en tråkig dinosaur. Den är stor och farlig, men Tyrannosaurus är större. Så vi lägger inget vidare intresse vid denna eftersom det finns coolare dinosaurier".

Jag är Allosaurus på tal om att Den här tråden handlar om mig nu.
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 19:47   #45
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Allosaurus. Forskarna var eniga. "Det här är inte lika coolt som Tyrannosaurus Rex eller Velociraptor. En tråkig jäkla dinosaur. Vad skall vi döpa den till? Allosaurus. Ett tråkigt namn, till en tråkig dinosaur. Den är stor och farlig, men Tyrannosaurus är större. Så vi lägger inget vidare intresse vid denna eftersom det finns coolare dinosaurier".

Jag är Allosaurus på tal om att Den här tråden handlar om mig nu.
För att namnet betyder "annan ödla"? Detta är några vetenskapliga artiklar jag hittade om Allosaurus på några få minuter, kan inte vara alltför ointressant för forskare:

Cau, A., & Serventi, P. (2017). Origin attachments of the caudofemoralis longus muscle in the jurassic dinosaur allosaurus. Acta Palaeontologica Polonica, 62(2), 273-277. doi:10.4202/app.00362.2017

Foth, C., Evers, S., Pabst, B., Mateus, O., Flisch, A., Patthey, M., & Rauhut, O. (2015). New insights into the lifestyle of allosaurus (dinosauria: Theropoda) based on another specimen with multiple pathologies. Peerj, 3, e940-e940. doi:10.7717/peerj.940

Bybee, P. J., Lee, A. H., & Lamm, E. (2006). Sizing the jurassic theropod dinosaur allosaurus: Assessing growth strategy and evolution of ontogenetic scaling of limbs. Journal of Morphology, 267(3), 347-359. doi:10.1002/jmor.10406

HANNA, R. R. (2002). multiple injury and infection in a sub-adult theropod dinosaur> allosaurus fragilis with comparisons to allosaur pathology in the cleveland-lloyd dinosaur quarry collection. Journal of Vertebrate Paleontology, 22(1), 76-90. doi:10.1671/0272-4634(2002)022[0076:MIAIIA]2.0.CO;2

RAYFIELD, E. J. (2005). Aspects of comparative cranial mechanics in the theropod dinosaurs coelophysis, allosaurus and tyrannosaurus. Zoological Journal of the Linnean Society, 144(3), 309-316. doi:10.1111/j.1096-3642.2005.00176.x
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)