Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-09, 12:11   #61
Desertrat
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2014
Ort: Någonstans i Svedala, Över eller under jord ser vi i december...
Inlägg: 49
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Styrketränande höna.

snyggt jobbat.
Desertrat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 12:15   #62
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av sigill Visa inlägg
Har en sån här Bichon Bolognese hemma (inte denna dock). Inte en särskilt lättskött hund, med päls och allt. Ett annat irritationsmoment är att den inte kan lämnas obevakad i närheten av kläder eller överkast. Ifall han lyckas slita ned något tygstycke börjar massvåldtäkten på en gång. Jävligt irriterande.

Annars är det en hund som det är svårt att vara arg på en längre stund. Inte lätt att provocera heller och skulle aldrig bitas. Har insett att den är lite för liten; det är ingen idé att försöka motionera med en sån hund i något högre tempo.
Intressant, för det är en ras jag själv har funderat på att köpa någon gång i framtiden. När man läser hundrasprofiler på diverse sidor på Internet så är Bolognese en av de absolut friskaste, och hälsan tycker jag är det viktigaste när man väljer hund. Kul att läsa både fördelar och nackdelar från folk som själva har rasen. Men vad menar du med massvåldtäkt? Juckar den på tygstycken?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 12:23   #63
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av LoveMachine Visa inlägg
Fast i Enterprise var det då inte öronen som var det mest framstående draget på T'Pol. Fast då är jag inte kanin heller.
De skämtar mycket om deras öron i den serien. Har ett par olika bilder med olika Star Trek avsnitt med Lucky, han är väldigt förtjust i TV

Som man förstår jag exakt vad du menar

Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Går han på låda eller?
Helt lådtränat från början, free-roaming, lämnar honom ute hela dagarna och nätterna för den delen. Började med tre lådor och nu har jag bara en låda. Boytan är cirka 115 kvm och det fungerar utmärkt, bättre än katt skulle jag säga. Kaniner är oerhört rutinbunda.

Finns få saker som är så underbara såsom att vakna på morgonen av att han hoppat upp i sängen och väcker dig med att slicka dig i ansiktet...

Det finns en OERHÖRD okunskap om kaniner att de är tråkiga, dumma, osociala osv. De behöver lika mycket stimulans såsom en hund. Minimum behöver de minst 2 timmar av sällskap/ja, lek utanför buren för att må bra. Om någon inte kan ge dem detta skall de överhuvudtaget inte ens beblanda sig med kaniner. Kaniner är generellt det absolut mest misshandlade/misskötta djuret som vi ser när det gäller husdjur. De är oerhört intelligenta, sociala, kognitiva och oerhört lättränade - att sen de flesta människor inte förstår detta är så sorligt och tragiskt att man vill bara gråta!!

Senast redigerad av Hobbes den 2014-02-09 klockan 12:29.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 12:35   #64
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Hobbes: Hur är det med kaniners instinkt att gräva och att ha dem i lägenhet? Far de illa av att inte få bygga bohålor?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 12:38   #65
sigill
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 608
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Intressant, för det är en ras jag själv har funderat på att köpa någon gång i framtiden. När man läser hundrasprofiler på diverse sidor på Internet så är Bolognese en av de absolut friskaste, och hälsan tycker jag är det viktigaste när man väljer hund. Kul att läsa både fördelar och nackdelar från folk som själva har rasen. Men vad menar du med massvåldtäkt? Juckar den på tygstycken?
Ja, dessvärre gör den det.

En annan nackdel är att rasen tycks få klåda väldigt lätt. Gulligare hundras får man dock leta efter...

Jag har blivit mer bekväm med hundar i allmänhet sedan jag skaffat hund. En bra erfarenhet på något sätt, men jag kommer aldrig köpa en hund igen. För mycket jobb helt enkelt.
sigill är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 12:42   #66
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
De skämtar mycket om deras öron i den serien. Har ett par olika bilder med olika Star Trek avsnitt med Lucky, han är väldigt förtjust i TV

Som man förstår jag exakt vad du menar



Helt lådtränat från början, free-roaming, lämnar honom ute hela dagarna och nätterna för den delen. Började med tre lådor och nu har jag bara en låda. Boytan är cirka 115 kvm och det fungerar utmärkt, bättre än katt skulle jag säga. Kaniner är oerhört rutinbunda.

Finns få saker som är så underbara såsom att vakna på morgonen av att han hoppat upp i sängen och väcker dig med att slicka dig i ansiktet...

Det finns en OERHÖRD okunskap om kaniner att de är tråkiga, dumma, osociala osv. De behöver lika mycket stimulans såsom en hund. Minimum behöver de minst 2 timmar av sällskap/ja, lek utanför buren för att må bra. Om någon inte kan ge dem detta skall de överhuvudtaget inte ens beblanda sig med kaniner. Kaniner är generellt det absolut mest misshandlade/misskötta djuret som vi ser när det gäller husdjur. De är oerhört intelligenta, sociala, kognitiva och oerhört lättränade - att sen de flesta människor inte förstår detta är så sorligt och tragiskt att man vill bara gråta!!
+1

Vår lilla kanin är en familjemedlem i alla avseenden. Bortskämd som få, där han hela sommaren får springa fritt på vår stora tomt och glufsa i sig allt hans ser och sedan på vintern springer han fritt i huset. Lådtränad och väldigt kelig av sig. Hoppar upp i knät när han vill att man ska klia honom bakom öronen. Däremot är han ju rätt korkad, men på ett gulligt sätt.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 13:41   #67
Fonziie
Registered User
 
Fonziies avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av Guu Visa inlägg
Fröken hund, snart 2 år.
Akita?



Tyson har lärt sig efter husse, kyckling som gäller om man vill växa.
__________________
Fonsin @ Instagram..

#selfies, träning och lite allt möjligt.

Senast redigerad av Fonziie den 2014-02-09 klockan 13:46.
Fonziie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 14:12   #68
Blanca
Registered User
 
Blancas avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 300
Citat:
Ursprungligen postat av Fonziie Visa inlägg
Akita?



Tyson har lärt sig efter husse, kyckling som gäller om man vill växa.
Amerikansk akita skulle jag lägga en hyffsat stor slant på ruskigt fina hundar!


de var mig en jävla katt!
__________________
Min väg i klass -93, Styrkelyft.
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=201026
Facebook: Emil Lundberg
Instagram: Lundberg_Emil
Blanca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 14:19   #69
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Fyfan Blanca, blir så avundsjuk på din (framtida) hund! Dom finaste som finns

Ska skaffa mig en likadan om ett par år. Just nu tillåter inte tiden det, och dessa kräver rätt så mycket tid
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 14:23   #70
Fonziie
Registered User
 
Fonziies avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av Blanca Visa inlägg
Amerikansk akita skulle jag lägga en hyffsat stor slant på ruskigt fina hundar!


de var mig en jävla katt!
Ah har trånat efter en amerikansk akita i många år nu, rätt mycket hund.

Var och kikade på dessa i somras, chow valpar.



Haha ja, han är rätt rejäl! 1 år gammal bild också så han är större nu och växer fortfarande.
__________________
Fonsin @ Instagram..

#selfies, träning och lite allt möjligt.

Senast redigerad av Fonziie den 2014-02-09 klockan 14:24.
Fonziie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 15:10   #71
Tricce
Väsby EPA raggare
 
Tricces avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 350
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg

Helt lådtränat från början, free-roaming, lämnar honom ute hela dagarna och nätterna för den delen. Började med tre lådor och nu har jag bara en låda. Boytan är cirka 115 kvm och det fungerar utmärkt, bättre än katt skulle jag säga. Kaniner är oerhört rutinbunda.
Hur är det med kablar? Trodde dom gillade att gnaga på kablar i tid och otid.
__________________
Life getting tough? Means god is afraid of your progress!.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 15:57   #72
Pzorz
Registered User
 
Pzorzs avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Norrköping
Inlägg: 857
Citat:
Ursprungligen postat av Desertrat Visa inlägg
Dem ger små kärleksbett.
Beror på. Pysen, som han heter, har aldrig någonsin bitit mig (nypt vid lek självklart) men jag skulle våga lämna honom med ett spädbarn i rummet.
Pzorz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 17:08   #73
Blanca
Registered User
 
Blancas avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 300
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Fyfan Blanca, blir så avundsjuk på din (framtida) hund! Dom finaste som finns

Ska skaffa mig en likadan om ett par år. Just nu tillåter inte tiden det, och dessa kräver rätt så mycket tid
har kollat på dom och akitan i flera år och det slutade på AM ( passade oss bäst ) så nu var det dags och passade
__________________
Min väg i klass -93, Styrkelyft.
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=201026
Facebook: Emil Lundberg
Instagram: Lundberg_Emil
Blanca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 17:10   #74
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Jädra stadig kisse där Fonziiee, fin!
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-09, 17:30   #75
HookersUnited
Fetare än Jesus
 
HookersUniteds avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 7 110
http://instagram.com/p/cMpmk3voE_/

En fysiskt/psykiskt understimulerad Samojed på två år som jag tog hand om när han hade en bokad enkelbiljett till veterinären. Perfekt förstahund! Sen kompletterade vi flocken med en liten Cavalier.
HookersUnited är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)