Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-13, 12:01   #17446
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Inte datorhjälp, men typ: ska flytta från hyreslägenhet, där router ingår, till hus. Så måste köpa en router. Det är en 130 kvm enplansvilla. Vad bör jag köpa? Kommer jag behöva "förstärkare" eller räcker normalt en accesspunkt?

Hastighetsmässigt räcker "normalbehov", Netflix är väl det som kommer kräva mest. 2 personer i hushållet.

Vad är the shit som inte är onödigt dyrt?
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-13, 13:43   #17447
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Inte datorhjälp, men typ: ska flytta från hyreslägenhet, där router ingår, till hus. Så måste köpa en router. Det är en 130 kvm enplansvilla. Vad bör jag köpa? Kommer jag behöva "förstärkare" eller räcker normalt en accesspunkt?



Hastighetsmässigt räcker "normalbehov", Netflix är väl det som kommer kräva mest. 2 personer i hushållet.



Vad är the shit som inte är onödigt dyrt?
Ett kitt tenda mw6

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 19:31   #17448
Waimea
Registered User
 
Waimeas avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 242
Jag har ett 1080 ti grafikkort, kan jag koppla in detta på en 1080p tv med en hdmi kabel?
Waimea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 19:33   #17449
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
1080ti på ett GPU och 1080p i upplösning har ingen inbördes relation till varandra, så den aspekten är irrelevant.

Ja, det bör gå bra.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 19:48   #17450
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av Waimea Visa inlägg
Jag har ett 1080 ti grafikkort, kan jag koppla in detta på en 1080p tv med en hdmi kabel?
Se till att köpa en hdmi kabel av rätt typ också.

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 20:03   #17451
Waimea
Registered User
 
Waimeas avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 242
Vilken HDMI kabel ska jag ha?
Waimea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 20:44   #17452
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
2.0.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 21:47   #17453
Waimea
Registered User
 
Waimeas avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 242
Jag har tänkt att spela formel1, bäst upplevelse på PC eller PS4?
Waimea är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 22:10   #17454
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Waimea Visa inlägg
Jag har tänkt att spela formel1, bäst upplevelse på PC eller PS4?
Sålänge spelet finns till PC kan du väl generellt alltid få bättre prestanda på PC eftersom du kan kasta enorma summor pengar på problemet och få bättre hårdvara.

... dock får man ju slänga närmast enorma summor pengar på problemet för att få den mycket bättre hårdvaran ;D

Ett gammalt GTX 750-750Ti var väl i grafisk nivå med Playstation 4 och ett sådant kort kostade 1000-1500 kr när de var aktuella. De nya uppdaterade konsollerna (iaf PS4 Pro?) är väl mer i nivå med ett GTX 1060 6 GB eller så och de kostade ca 3000 kr. Kommande konsol vilken det nu var ryktades väl bli ungefär som ett RTX 2070 vilket inte säljs längre men 2060 Super gör ju det och det kostar närmare 5000 kr.

På processorsidan ligger nutida konsoler långt efter och kommande kommer också ligga efter en bit men spelen görs ju specifikt för att gå att köra på dem och normalt är det delat grafikminne emellan grafik och processor men därav av en snabbare typ, för grafikdelen kanske det är en förlust gentemot ett grafikkort p.g.a. avsaknaden av eget minne för för processorn kanske det är en fördel då grafikkorten brukar ha mycket högre minnesbandbredd (hur det är med latens vet jag inte men mycket möjligt den är likvärdig för det brukar den vara.)

Men ja, köpte du en Ryzen 5 3600 / i5 9400 och ett GTX 1660 eller 1660Ti borde du ju få något minst lika bra som konsollerna idag. Det råkar även vara där man får mest prestanda / krona på respektive komponent.

Vid köp av en PC är det dock många komponenter och möjligen skärm o.s.v. med vilket gör att prestandaökningen rimligtvis bör ställas i relation till hur mycket mer du betalat och därav kan även saker som i9 9900K och RTX 2080Ti vara motiverat eftersom du redan betalar så väldigt mycket att det är värt att betala det "lilla" det kostar extra att köpa det fetaste. Men tillsammans blir det ju dyrt.

Dock borde ju även en i9 9900K och ett RTX 2080Ti spöa även nästa generations spelkonsoller. Fast ja, man lägger ju typ fem gånger pengarna för en spelkonsoll då med .. =P








Det normala är att spel på konsoll brukar hålla medium-high i kvalitetsinställningar och att ultra finns där för att fläska på med kanske någon gång i framtiden eller för dem som har en riktig monsterdator men att det kostar mer än vad det smakar och att high också ser jättebra ut men med mycket högre prestanda.

Själv spelar jag mycket hellre på low med bra prestanda än på något högre och lida av att det rör sig så dåligt. Det betyder dock givetvis inte att snyggare inte kan vara bättre. I ett spel som försöker förmedla en värld kan det säkert vara trevligt att få köra med vackrare grafik.

Senast redigerad av Korvil den 2019-09-26 klockan 22:14.
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-06, 11:44   #17455
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Någon som kan hjälpa mig att välja ut en godkänd router för <500 kr på prisjakt?

Ska bara ha den i en etta, så behöver inget monster.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-13, 12:50   #17456
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Någon som har koll på vad detta är för något? Googlar man så verkar det onekligen väldigt obra. Fast sidorna som varnar verkar lite suspekta som detta "virus".

Program:Win32/Uwasson.A!ml



Någon som vet hur jag annars får bort skiten? Är det bara välja "ta bort" i Windows Defender isf?
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 12:21   #17457
Vattenflaska
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 130
Skrev ett längre dokument i Word 2016, skulle lösenordsskydda dokumentet vilket jag gjorde, men måste ha råkat slagit i fel lösenord när jag skrev in det. Har försökt jättemånga gånger nu med olika varianter, men går bara bet.
Finns det något sätt att komma runt detta?

I värsta fall får jag väl göra om dokumentet, men tog ett par dagar så vore skönt att slippa :/ Frustrerande värre.
Vattenflaska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 12:37   #17458
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Någon som har koll på vad detta är för något? Googlar man så verkar det onekligen väldigt obra. Fast sidorna som varnar verkar lite suspekta som detta "virus".

Program:Win32/Uwasson.A!ml



Någon som vet hur jag annars får bort skiten? Är det bara välja "ta bort" i Windows Defender isf?
Är det på riktigt så är det en allvarlig infektion, men Windows Defender har ofta falsklarm. Den där brukar den hitta i cracks till spel t ex (cracks som inte är infekterade).

Står det någonstans vilken fil Defender anser vara infekterad kan du ladda upp den till https://www.virustotal.com/ och se vad andra AV säger. Är det bara Defender som varnar så är det säkert falsklarm.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 12:56   #17459
galtasar
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Någon som kan hjälpa mig att välja ut en godkänd router för <500 kr på prisjakt?

Ska bara ha den i en etta, så behöver inget monster.
Denna har jag haft och var nöjd:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3000165
galtasar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-14, 13:11   #17460
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Det var falslarrm upptäckte jag.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)