Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-04-16, 12:06   #1
nina
Guest
 
Inlägg: n/a
Post svar på tal till korkad kollega önskas snarast

Hej
Min kolega säger att man ska äta innan man tränar på morgonen för effektivast fettförbränning, hon har tydligen varit hos en näringskonsult eller vad hon nu kallade honom och han säger så. Vad jag har förstått på dettaforum så tycker ni och jag tvärtom,
för då gör kroppen av med vad du ätit istället för att göra av med fett. Vad ska jag säga nästa gång nån försöker få mig att verka okunnig?

Usch nu är jag på dåligt humör, men men det är ju hennes kropp och hon får skylla sig själv.

Nina
  Svara med citat
Gammal 2002-04-16, 12:15   #2
Matti
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 245
Post

Det är rätt orelevant varifrån energin som används under aktiviteten kommer ifrån. Kcal in vs. kcal ut avgör ändå i slutändan.
__________________
"Nyt tää perkeleen tanko tulee nousemaan aika vitun lujaa tai helvetti soikoon.."
Matti är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-16, 12:19   #3
nina
Guest
 
Inlägg: n/a
Red face

Det fattar jag väl, men det var inte det jag frågade!
  Svara med citat
Gammal 2002-04-16, 12:33   #4
ekim
Mycket Flitig Medlem
 
ekims avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Inlägg: 127
Post

Du kan säga att aerobisk träning frigör adrenalin och noradrenalin vilka ökar värmeproduktionen och samt ökar nedbrytningen av fettceller men äter man kolhydrater innan stiger insulin nivåerna och trycker ner adrenaline nivåerna och frigörelsen av fettsyror från fettvävnaden.
Därför kan aerobics på tom mage hjälpa till att optimera adrenaline nivåerna och fett förbräningen.
ekim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-16, 12:40   #5
nina
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Tack Frasse, jag ska skriva ut ditt lilla tal och öva hemma, sen jävlar egentligen så vet jag det ang insulin nivån och så men när man blir arg så kan man inte tänka klart.
  Svara med citat
Gammal 2002-04-16, 14:19   #6
Magnus
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2001
Inlägg: 346
Post

Utdrag ur Allt om fettförbränning:
"Det finns ett tillfälle som du kan bränna mer fett än annars. Det är precis nar du stigit upp, före frukost. Då är ditt blodsocker lågt och dina insulinnivåer är nästan obefintliga. Den energi du förbrukar kommer därför inte från maten du just ätit, utan tas istället direkt från fettcellerna. Det gör att en rask promenad direkt före frukost kommer att ge en enastående fettförbränning, och är ett effektivt vapen för att gå ner i vikt."


web page

ett annat citat:
"Orsaken till att du inte bör äta innan promenad är att insulin nivån är som lägst
efter att du sovit eller kört ett hårt träningspass. Insulinet hämmar fettförbränningen som du säkert redan vet."
Magnus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-16, 16:28   #7
Matti
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 245
Smile

Citat:
Det fattar jag väl, men det var inte det jag frågade!
Nej jag vet, förlåt. Mitt svar var skrev jag för att du skrev "Usch nu är jag på dåligt humör, men men det är ju hennes kropp och hon får skylla sig själv." Det spelar ingen enorm roll om man äter eller inte äter före frukost och IMHO är det ingen mening med att bli sur över diskussioner om sådant.

[ 16 April 2002: Inlägget har ändrats av: Matti ]
__________________
"Nyt tää perkeleen tanko tulee nousemaan aika vitun lujaa tai helvetti soikoon.."
Matti är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-16, 16:32   #8
nina
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

>Matti, tycker inte om när nån säger att jag har fel, när jag vet att jag har rätt bara.

Nina
  Svara med citat
Gammal 2002-04-17, 18:48   #9
Muskelsmurfen
Räka
 
Muskelsmurfens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Kungälv
Inlägg: 538
Post

Protein är ok att äta och mkt lite kohydrater. Tar själv ett kvarts äpple innan morgon promenaden tillsammans med proteinshaken.
Muskelsmurfen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)