Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-03-19, 17:57   #121
KniveN
Registered Abuser
 
KniveNs avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Sundsvall
Inlägg: 886
Citat:
Ursprungligen postat av MEEP Visa inlägg
Sådär, 800kr, två burkar och två månader senare var man klar med sitt dyra lilla experiment.
Bakgrund:
23 år, 177cm, 69.5kg, hobbytränat i 6 år. Tränar 3-4ggr/vecka året runt. Dock har jag en ooptimal livsstil med många många fyllehelger...

Åt 2piller per dag och försökte hålla mig ifrån grisbulk. Kombinerade med kreatin, malto och protein. Slutade på 73kg (tror allt kreatin e ute nu). Magrutorna är nu rätt bulliga/dolda så ingen lean gain iaf.

Ett utdrag
Bänkpress: 6x70kg knappt -> 6x75kg
Sittande rodd: 6x79kg -> 6x93kg
Latsdrag: 6x73kg -> 6x82kg
Horisontell benpress: 6x140kg -> 6x160kg (en gång disco...)
Militärpress: 6x60kg -> 6x70kg
Biceps (koncentrationscurl): 6x32kg -> 6x38kg
Triceps (pushdown): 6x65kg->6x80kg

Anser inte att jag ökat något mer än vad jag skulle förvänta mig utan duravol. Tyckte blodsockret var väldigt stabilt första månaden men andra månaden var jag konstant trött och det kändes som om jag konstant hade för lågt blodsocker. Positivt var dock att jag höll mig frisk hela perioden. Första duravolfria veckan drog jag på mig en rejäl förskylning. Slump? Tänker nog inte testa duravol igen i alla fall då det kostar för mycket. Blev ungefär lika besviken som jag blev på rage. Håller mig nog till basgrejerna hädanefter.
Så du har tränat 6 år och tycker att det där var dåliga ökningar på 2 månader? Sen angående blodsockret så är det inte så att man kan känna efter om man har högt eller lågt.
KniveN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-19, 18:02   #122
AJO
Registered User
 
AJOs avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 602
Citat:
Ursprungligen postat av Cidersson Visa inlägg
Var intresserad av att testa duravol, men köpte lite kvicksilver istället...

If you know what I'm sayin'!
Citat:
Ursprungligen postat av AJO Visa inlägg
Innehåller duravol höga halter kvicksilver eller?
Citat:
Ursprungligen postat av shape Visa inlägg
Jaförfan, rena batteriet - det är ju inte en slump att ett batteri kan hete duracell och det här heter duravol
Citat:
Ursprungligen postat av Ganymedes Visa inlägg
Sant. Det innehåller också en stereo, eftersom det står "Vol" på en av de däringa rattarna...
Ok. Det gör den alltså inte.
Och.... I don´t know what he is sayin... Vad menas med att han valde att köpa på sig kvicksilver!? Finns det ett kosttillskott med bockhornsklöver som heter kvicksilver eller något liknande!?
AJO är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-20, 12:51   #123
MEEP
Registered User
 
MEEPs avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av KniveN Visa inlägg
Så du har tränat 6 år och tycker att det där var dåliga ökningar på 2 månader? Sen angående blodsockret så är det inte så att man kan känna efter om man har högt eller lågt.
Jag har gjort liknande ökningar innan, ser inget speciellt med dem. Oftast ligger jag dock inte på bulk utan är viktstabil. Jag har dock vissa hårda perioder med mycket alkohol där jag förlorar mkt muskler, vilket gör att jag får kämpa ett bra tag för att komma tillbaka.

Hm, angående blodsocker så tyckte jag mig då känna det. Var ständigt trött och kände sötsug i munnen dygnet runt. Kan vart helt klart varit inbillning dock.
MEEP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-20, 12:56   #124
MEEP
Registered User
 
MEEPs avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av MEEP Visa inlägg
Jag har gjort liknande ökningar innan, ser inget speciellt med dem. Oftast ligger jag dock inte på bulk utan är viktstabil. Jag har dock vissa hårda perioder med mycket alkohol där jag förlorar mkt muskler, vilket gör att jag får kämpa ett bra tag för att komma tillbaka.

Hm, angående blodsocker så tyckte jag mig då känna det. Var ständigt trött och kände sötsug i munnen dygnet runt. Kan vart helt klart varit inbillning dock.
Skit nu hann jag inte ändra inlägget. Jag tänkte lägga till att det visst _kan_ ha tillkommit något från duravolen, men jag tycker dock fortfarande inte tillräckligt mycket för att motivera priset, även om det nu är sänkt. Ska bli spännande att se fler omdömen. Hade gärna läst någon oberoende studie med, men det lär jag inte få se :/
MEEP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-21, 22:05   #125
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av Cidersson Visa inlägg
Var intresserad av att testa duravol, men köpte lite kvicksilver istället...

If you know what I'm sayin'!
Inget personligt påhopp från min sida men...

Känns lite oseriöst att komma med inlägg som detta.
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-21, 22:24   #126
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Tänkte bara lämna en liten rapport från mitt försök att utvärdera en månads Duravol användning. Tyvärr så blet det ganska misslyckat då jag lyckades bli sjuk några dagar samt åkte på både fot- och handskada. Har haft som mål att minska min vikt men behålla så mycket muskler som möjligt.

Datum 21/2 Startvikt 84,9kg , 13,9 fett% enl impedansmätare , midjemått 94cm
Datum 21/3 Slutvikt 82,3kg, 10,8 fett % och midjemått 90,5

Ökade i antal både på chins och dips men där var startresultaten otroligt dåliga så någon jämförelse är inte värd att göra. Även en liten förbättring i rodd (max sträcka på 1min) men även där var tydligen utgångsläget sämre än väntat.

Tog tabletterna före ett löppass en gång och kommar aldrig göra om det igen. Fy fan vad jobbigt det var med de illasmakande uppstötningarna utan tillgång till vatten.
Annars så har jag inte märkt av några konstiga smaker eller liknande.

Kommer nu prioritera löpträning fram till Göteborgsvarvet som går 16:e Maj men efter det så kanske det finns möjlighet att jag gör ett nytt försök på en bättre utvärdering.
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 13:33   #127
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Enda jag märkte av under mina 2 duravol burkar var att det krampade rejält i fötterna, ökade dessutom rätt rejält i vikter utan att lägga på mig vikt.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 12:06   #128
Hank
Hård & tuff
 
Hanks avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Ort: Novosibirsk
Inlägg: 401
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Enda jag märkte av under mina 2 duravol burkar var att det krampade rejält i fötterna, ökade dessutom rätt rejält i vikter utan att lägga på mig vikt.
Då är du väl nöjd? Inlägget känns lite bittert..

Någon mer som kört ett tag nu och kan uppdatera lite?
__________________
klick
Hank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 12:21   #129
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av Hank Visa inlägg
Då är du väl nöjd? Inlägget känns lite bittert..

Någon mer som kört ett tag nu och kan uppdatera lite?
Nää menade det inte som det iallafall Dock kommer jag inte fortsätta med Duravol då det tyvärr kostar för mycket för min kassa.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 17:16   #130
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Nää menade det inte som det iallafall Dock kommer jag inte fortsätta med Duravol då det tyvärr kostar för mycket för min kassa.
Priserna har ju rasat på Duravol nu så det är ju lönt att fortsätta!

Inne på min 4e burk nu - den balanserar mitt blodsocker oerhört väl, har ökat i vikterna slagit flera nya PB sen jag började med Duravol, då skall nämnas att efter nästan en och en halv burk så blev jag sjuk och kunde inte träna på 5-6 veckor - kom tillbaka och slog PB i rodd på 5000 meter, frontböj ökade jag mitt max med 15 kg till 130kg osv.

Jag är mycket nöjd och med de nya priserna fortsätta med Duravol!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 18:28   #131
MEEP
Registered User
 
MEEPs avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Priserna har ju rasat på Duravol nu så det är ju lönt att fortsätta!

Inne på min 4e burk nu - den balanserar mitt blodsocker oerhört väl, har ökat i vikterna slagit flera nya PB sen jag började med Duravol, då skall nämnas att efter nästan en och en halv burk så blev jag sjuk och kunde inte träna på 5-6 veckor - kom tillbaka och slog PB i rodd på 5000 meter, frontböj ökade jag mitt max med 15 kg till 130kg osv.

Jag är mycket nöjd och med de nya priserna fortsätta med Duravol!
Har fått för mig att du är diabetiker? Har du testat andra produkter såsom ALA osv och hur står sig dessa isf med Duravol angående blodsockret?
MEEP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-29, 18:31   #132
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av MEEP Visa inlägg
Har fått för mig att du är diabetiker? Har du testat andra produkter såsom ALA osv och hur står sig dessa isf med Duravol angående blodsockret?
Stämmer och uppriktigt så var det för dess blodsocker balanserade egenskaper jag testade den! Blev riktigt nöjd och nu när priserna gått ner så kommer jag att köra ett tag till för att kunna utvärdera den!

Tyvärr har jag inte det och har då inget att jämföra med!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 09:48   #133
ingster
Registered User
 
ingsters avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 48
några fler som fått nå resultar?
ingster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 10:12   #134
MrBulk
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 805
Jag tror inte man kan få så tydliga resultat med duravol för vad har du att jämföra med, antinget tror du på det och köper det eller så skiter man i det.
Jag håller på att testa "as we speak", jag ansåg mig att ha råd och vill tro på att det funkar och det ger iaf en lite placebo-trigger om inget annat.
Nu finns det studier som säger att det funkar men fråga är ju om resultaten är värt pengarna när man inte märker av nåt direkt mirakel.

Det är lite som EAA, jag har kört med EAA sen i höstas och har inte märkt nån jätte skillnad men vet att det är possitivt och fortsätter att använda det för på cirka 3års sikt så kanske det ger 1kg mer muskler eller nåt.
3års användning Duravol kanske oxå visar bra reultat men det blir dyrt
MrBulk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-06, 15:19   #135
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulk Visa inlägg
Jag tror inte man kan få så tydliga resultat med duravol för vad har du att jämföra med, antinget tror du på det och köper det eller så skiter man i det.
Jag håller på att testa "as we speak", jag ansåg mig att ha råd och vill tro på att det funkar och det ger iaf en lite placebo-trigger om inget annat.
Nu finns det studier som säger att det funkar men fråga är ju om resultaten är värt pengarna när man inte märker av nåt direkt mirakel.

Det är lite som EAA, jag har kört med EAA sen i höstas och har inte märkt nån jätte skillnad men vet att det är possitivt och fortsätter att använda det för på cirka 3års sikt så kanske det ger 1kg mer muskler eller nåt.
3års användning Duravol kanske oxå visar bra reultat men det blir dyrt
En mycket sund och klok inställning till kosttillskott måste jag säga.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)