Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2021-09-14, 09:57   #28
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 265
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Det ÄR en bra övning för att bygga benmuskler, det man kan spekulera i är mer om det är den optimalaste övningen.
Men har en bra belastningskurva och går att variera lätt ger ganska mycket extra på köpet i form av balans, kroppskontroll, rörlighet mm.
Men det är ju en ganska krävande och jobbig övning som kräver iaf viss övning och tillvänjning för att man ska få ut allt av den.
Med benpress och benspark osv slipper man mycket av det där och kan koncentrera sig på just det man vill åt. Men det är ju som så att det man vinner i ena änden förlorar man i andra - oavsett övning och utförande.

De som tränat länge och kan knäböj och inte är särskilt intresserade av att göra så höga siffror som möjligt utan bara vill träna, kan nog skippa det.
Men den som är i början tror jag faktiskt missar ganska mycket runt själva byggandet av musklerna om man helt utesluter knäböj och andra lite mer krävande övningar.

Håller med. Inte att jag äger några timmerstockar till ben men tycker ändå att knäböj har lagt en okay muskulär grund, och skulle jag få snabbare muskelutveckling av benpress och andra maskiner ångrar jag inte en sekund att jag har och haft knäböj i mitt träningsupplägg.
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat


 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)