Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Vilken är godast?
Plopp 18 32.14%
Center 20 35.71%
Det är samma, jag saknar smaklökar/förstår inte frågan. 15 26.79%
Center är politisk propaganda och plopp uttalas plåpp, äter inte godis. 3 5.36%
Antal röster: 56. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-22, 16:28   #31
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Spontant tänker jag att center är klart godast och plopp på tok för söt.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-22, 17:09   #32
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Jag ser fram emot Grubs grundliga och utförliga rapport!
Jag med. Hoppas han postar resultat innan kvällningen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-22, 17:18   #33
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag åt center igår, för första gången på flera år. Jag tyckte nog inte den var för söt egentligen (vilket var min minnesbild). Däremot gillade jag den inte särskilt ändå. Fast jag kan inte riktigt sätta fingret på varför. Kanske för att jag saknar tuggmotstånd? Rätt menlös var den i alla fall. Det fanns inte plopp i det lösgodissortimentet tyvärr.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-22, 17:43   #34
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
Lösviktsvarienterna duger inte!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-22, 17:49   #35
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Lösviktsvarienterna duger inte!
Varför skulle de inte göra det? Det är ju exakt samma "cylindrar" som är i de där centerrullarna.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-22, 18:15   #36
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449
Den färdigförpackade rullen (Center) och stycksaken (Plopp) är renare produkter än något som legat framme i butiken i dagar, kanske veckor.

Dessutom finns inte Plopp på lösvikt (åtminstone inte oförpackad) så det vore en orättvis jämförelse.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-22, 18:48   #37
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Den färdigförpackade rullen (Center) och stycksaken (Plopp) är renare produkter än något som legat framme i butiken i dagar, kanske veckor.

Dessutom finns inte Plopp på lösvikt (åtminstone inte oförpackad) så det vore en orättvis jämförelse.
Hundra spänn på att du inte skulle kunna känna skillnaden på en center ur en rulle och en center ur lösgodiset i ett blindtest.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-22, 19:36   #38
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Den färdigförpackade rullen (Center) och stycksaken (Plopp) är renare produkter än något som legat framme i butiken i dagar, kanske veckor.

Dessutom finns inte Plopp på lösvikt (åtminstone inte oförpackad) så det vore en orättvis jämförelse.
Har inte center förpackning på lösvikt? Jag har nog aldrig tänkt på det. Plopp vet jag med hundra procents säkerhet har "papper" i lösvikt.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-22, 19:39   #39
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Pest eller kolera. Vi borde dock starta en tråd om bästa chokladen.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 03:03   #40
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Pest eller kolera. Vi borde dock starta en tråd om bästa chokladen.
Jag gillar inte riktigt "bra" choklad. Dvs sån med hög kakaohalt (över 75-80% tycker jag det smakar blockchoklad bara, vilket det väl är antar jag). Jag tror Fazer har en sådan mörk choklad med runt 70% kakao med lite tillsatt mintcrisp. Det är nog min favorit av sådana mörka choklader.

Annars föredrar jag nog mjölkchoklad. Fast jag vet inte riktigt vilken jag tycker är godast. Härom året var jag ute i skogen och hade med mig Marabou schweizernöt och en flaska whisky. Kommer inte ihåg vilken whisky dock. Troligen Lagavulin eller Jameson. Hur som helst var det förjävla gott och sitta och mumsa i sig under en tall medans elden slocknade.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 06:20   #41
sladdbarn
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 272
Tycker också det kan bli för bra med för mycket kakao eller för mycket socker, finns en del med runt 50% kakao, mums!
sladdbarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 06:56   #42
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag gillar inte riktigt "bra" choklad. Dvs sån med hög kakaohalt (över 75-80% tycker jag det smakar blockchoklad bara, vilket det väl är antar jag). Jag tror Fazer har en sådan mörk choklad med runt 70% kakao med lite tillsatt mintcrisp. Det är nog min favorit av sådana mörka choklader.

Annars föredrar jag nog mjölkchoklad. Fast jag vet inte riktigt vilken jag tycker är godast. Härom året var jag ute i skogen och hade med mig Marabou schweizernöt och en flaska whisky. Kommer inte ihåg vilken whisky dock. Troligen Lagavulin eller Jameson. Hur som helst var det förjävla gott och sitta och mumsa i sig under en tall medans elden slocknade.
Hoppas du känner skillnad på Lagavulin och Jameson iallafall
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 07:16   #43
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Hoppas du känner skillnad på Lagavulin och Jameson iallafall
Det beror på hur många glas jag druckit innan.

Jag var på en fest för några år sedan och hade med mig en flaska Lagavulin, med tanken att bara ta ett par glas. Tror vi satt och kollade på nån fotboll eller nåt och krökade lite. Men det slutade med att jag drog i mig hela flaskan och blev totalt dyngrak. Då hade jag förmodligen kunnat dricka ett glas tändvätska utan att känna skillnad...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 09:27   #44
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag gillar inte riktigt "bra" choklad. Dvs sån med hög kakaohalt (över 75-80% tycker jag det smakar blockchoklad bara, vilket det väl är antar jag). Jag tror Fazer har en sådan mörk choklad med runt 70% kakao med lite tillsatt mintcrisp. Det är nog min favorit av sådana mörka choklader.

Annars föredrar jag nog mjölkchoklad. Fast jag vet inte riktigt vilken jag tycker är godast. Härom året var jag ute i skogen och hade med mig Marabou schweizernöt och en flaska whisky. Kommer inte ihåg vilken whisky dock. Troligen Lagavulin eller Jameson. Hur som helst var det förjävla gott och sitta och mumsa i sig under en tall medans elden slocknade.
En god choklad avsedd för bakning är Odense Mörk. Den ligger på 55% kakao. Att jämföras med mjölkchoklad som ligger kring 30% kakao. Att jämföras med kexchoklad som hamnar kring 25% kakao. Jag tror man finner det gyllene snittet där kring 50%. Annars blir det för sliskigt eller för bittert och torrt.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-01-14, 13:36   #45
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 449


Bump!

Jag gillar Center bättre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)