Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-08, 09:13   #1
rafflan
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 354
Sträckte nacken?

Hej!

På ett gympass under onsdagen förra veckan drog det till lite i nacken så stoppade att köra efter det. Sen skulle jag iväg på semester några dagar så passade bra med lita vila under slutet av förra veckan så jag skippade att träna något då och kände mig lite stel i nacken. Det var vissa rörelser som gjorde lite ondare när man gick upp ur sängen eller vred sig i sängen.

Igår körde jag första gympasset efter sträckningen(?) och det kändes inget under passet alls. Körde på rätt bra för ryggen och sen lite biceps.

Men imorse när jag vaknade kände jag lite mer igen i nacken, samma här att det är vissa rörelser när man vrider sig i sängen osv. Det är inte konstant ont utan bara vissa rörelser. Nu när jag sitter vid datorn och rör på axlarna/nacken känns det inget. Men känns som det är något skumt kvar och tycker det borde gått över.

Är det en vanlig sträckning eller en blödning? Är det värt att gå till någon fysioterapeut eller bara vänta mer tills jag tränar igen?
rafflan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)