Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-22, 20:55   #31
Adexios
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Inte ordagrannt fem år, men nog fasen brukar man hamna i papperskorgen när man berättar att man inte har en uttänkt karriärsplan.



Strax över 5 tror jag. Han ser nog ingen poäng med att öka fettprocenten, helt enkelt. Om det inte är asjobbigt att hålla den låg så kan han ju lika gärna fortsätta.
Mannen springer väl flera mil varje dag och tränar en halv arbetsdag varje dag, året runt? Och har sett honom skrivit att han hatar varje sekund.

För i princip alla friska människor så ökar kroppsfettet automatiskt om man har 5 %. De flesta får skapliga problem innan de når till 4-5 %. Särskilt om man varit tjock vilket han har.
Adexios är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-22, 20:57   #32
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Adexios Visa inlägg
Du vet hur du kan få kroppen att bygga muskler. Det kostar lite pengar, hälsa och är olagligt. Alla får göra det valet.


Själv sitter jag här med mellan 0,4-2 nmol/l i fritt testosteron. Att träna känns meningslöst.
Haha nä, tror jag skulle må lika dåligt av det. Får nog jobba på att acceptera läget bara.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-22, 21:04   #33
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Tänker inte i dom banorna.
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-22, 22:06   #34
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
För mig hjälper det att tänka att det inte hade gjort någon konkret skillnad om jag hade varit så stor och hård som jag ville. Det hade inte hjälpt mig med någon fysisk prestation jag behövt utföra, det hade inte gjort mig populärare hos tjejer, och det hade inte fått mig att få runt i någon slags allmänt förhöjt välmående.
Jag bryr mig inte särskilt mycket alls om detta faktiskt, har inte någon drömfysik direkt. Jag tycker det är kul att träna. Jag tycker de resultat jag fått är kul, mycket mer än så är det inte.
Tråkigare att jag aldrig kommer att bli läkare eller något annat som kräver högre utbildning.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-22, 22:25   #35
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Jag är rätt nära MITT mål. Känns bra!
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-22, 22:40   #36
muddler
Lekfarbror
 
muddlers avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Värmdö
Inlägg: 7 717
Det är lugnt det förstod jag redan 2008. (Hade otroligt nog tävlingsambitioner då, synd bara att jag behövde sisådär 20kg muskler till bara för att bli konkurrenskraftig )
__________________
Triceps är en förkrümpt hästsko

Träning och grejer

Muddler läser ferdinand!
muddler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 04:42   #37
Adexios
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Haha nä, tror jag skulle må lika dåligt av det. Får nog jobba på att acceptera läget bara.
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
tjejer
Ni skullle må bra av att lägga ner utseendetänket. Hela fitnessindustrin är skapligt omanlig när män lever för att se så snygga ut som möjligt.

Kom inte med "höhö bättre att va fet va?" för väljer man att träna för prestation kommer det bli roligare, man kommer se framgångarna omedelbart även om de är små och väljer man en styrkesport så kommer man få muskler på köpet.

Jag har kört OL, SL, MMA och BJJ sedan jag blev vuxen, men det enda jag fastnat för är armbrytning. Har ni testat? Det är av någon anledning riktigt kul.

+ Ni kommer få stora biceps på köpet, tack vare gymträningen.
Adexios är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 08:01   #38
Zrob
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Norrtälje
Inlägg: 107
Jag har ensett för några år sedan att jag aldrig kommer bli nöjd, för målet flyttas ständigt framåt.
När jag började träna för 20år sedan var jag en riktig räka,vägde 70kg och är 187cm, tänkte då att kommer jag upp i 80kg kommer det bli lagom, när jag sen vägde 80kg så var det ju inte i närheten av att duga, tänkt då - hmm 85kg eller kanske max 90kg, då jävlar kommer det bli bra, men nej, har varit uppe på 97kg som tyngst tidigare i år och kan bara konstatera att 105kg kanske duger med 10-14% fett, men dit kommer jag aldrig komma, utan att gå på medel jag inte vill andvända, gå över på doping för att bli snyggare känns ju patetiskt och ingen annan i min närhet tycker om mitt muskelbyggande, dom tycker redan jag gått för långt, frugan tyckte jag var snyggast på 85-87kg, nu vill hon att jag ska bli mindre, jag bara garvar - mindre - nej nej, jag är ju för liten.
Zrob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 08:33   #39
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
För mig hjälper det att tänka att det inte hade gjort någon konkret skillnad om jag hade varit så stor och hård som jag ville. Det hade inte hjälpt mig med någon fysisk prestation jag behövt utföra, det hade inte gjort mig populärare hos tjejer, och det hade inte fått mig att få runt i någon slags allmänt förhöjt välmående.
Tänker ungefär likadant. Det kommer naturligt när man får andra mål i livet, då blir träningen bara något man slänger in för att må bra och då det är kul. I vissa perioder ägnar jag inte en tanke åt träning förutom under passen, det är den relationen jag vill ha till träning.

Omgivningen (män och kvinnor) tycker ändå att man är stor och har bra fysik efter endast ett års träning, men jag kan ju inte förneka att det hade varit "kul" att ha typ 5kg extra muskelmassa. Dock så känner jag endast det här behovet då jag tittar på fysiker här inne eller på youtube. I verkligheten är jag för det mesta nöjd.

Brukar sällan vara fysiken jag är onöjd med, oftast är det då det slängs runt med vad man ska ha för mått på armar, lyfta kilon eller kroppsvikt av någon självutnämnd expert på youtube som jag börjar kritisera min fysik.

Senast redigerad av smerk den 2020-09-23 klockan 08:39.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 09:00   #40
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Adexios Visa inlägg
Ni skullle må bra av att lägga ner utseendetänket. Hela fitnessindustrin är skapligt omanlig när män lever för att se så snygga ut som möjligt.

Kom inte med "höhö bättre att va fet va?" för väljer man att träna för prestation kommer det bli roligare, man kommer se framgångarna omedelbart även om de är små och väljer man en styrkesport så kommer man få muskler på köpet.

Jag har kört OL, SL, MMA och BJJ sedan jag blev vuxen, men det enda jag fastnat för är armbrytning. Har ni testat? Det är av någon anledning riktigt kul.

+ Ni kommer få stora biceps på köpet, tack vare gymträningen.
Don’t tempt me, Frodo, jag vill aldrig hamna i bulk-träsket igen. Det är inte värt att ta 150 kg i knäböj om priset är att midjemåttet är 150 cm och folk går runt och frågar om man har slutat träna.

Det finns ingen armbrytningsklubb i närheten och jag har bokstavligt talat förlorat varenda gång i mitt liv som jag brutit arm med någon av samma kön, så jag tackar vänligen nej till tipset.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 09:25   #41
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Det är ok att vara bitter realist efter 30, men är man under skall man våga drömma högt. Vill du se ut som Hulken skall du tro att det går. Det finns inget roligt med realistiska mål och ideal. Så ta inte ut "jag kommer aldrig bli nåt" känslan än om du fortfarande är ung. Våga drömma.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 10:03   #42
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 686
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det är ok att vara bitter realist efter 30, men är man under skall man våga drömma högt. Vill du se ut som Hulken skall du tro att det går. Det finns inget roligt med realistiska mål och ideal. Så ta inte ut "jag kommer aldrig bli nåt" känslan än om du fortfarande är ung. Våga drömma.
9 månader kvar
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 10:15   #43
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Har slutat träna helt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 10:29   #44
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Jag måste ju få helt andra proportioner och betydligt grövre benstomme om det ska bli som jag vill så det är ju rätt kört.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-23, 10:30   #45
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 006
Långt ifrån nöjd, tror heller aldrig jag skulle bli det. Oavsett hur stark eller stor jag lyckas bli är jag inte nöjd. Är jag tokdeffad är jag för liten och är jag stor och stark är jag för fet. 130-140 kg i bra form till min längd på 193 cm så hade jag börjat närma mig drömfysiken.

Tänker inte på det så ofta men ibland när jag har haft en väldigt bra träningsperiod, ökat markant i styrka samt även bulkat upp mig, kan jag bli sjukt less när jag är på plus/minus noll igen efter en deff. Jag har i stort sett lika ut senaste 15-20 åren trots att jag hela tiden är helt opti med mat och träning. Börjar jag tänka på det kan jag bli frustrerad och lite nedstämd. Tränar NOLL för hälsa också, då jag bara mår sämre av att träna hårt och mycket samt har inga problem att hålla mig under 10% i fett% om jag vill, men bulkar ändå mesta delen av tiden för jag vill bli större och starkare och utvecklas.

Senast redigerad av Mats J den 2020-09-23 klockan 10:32.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)