Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2003-01-10, 16:55   #1
Jorma
Guest
 
Inlägg: n/a
Viktcäktarna

Jag är jävligt skeptisk till viktväktarna, tycker hela poäng systemet känns på tok för enkelt, det ör det ända belägget jag har =)

Nån som har en åsikt om denna sorts diet?
  Svara med citat
Gammal 2003-01-10, 23:54   #2
-xR-
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Göteborg
Inlägg: 746
Deras system går ut på att du äter mindre än vad du gör dig av med och på så sätt går du ner i vikt.

Dock fungerar viktväktarna som en medlare och ger ut sina häften och böcker med prickar osv till kunderna istället för att lära de lite ang. olika sorters fetter, kolhydrater osv. På detta sätt känner många att de behöver viktväktarna för att gå ner eller stanna i vikten, lite rävspel där.
-xR- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-12, 21:22   #3
Nils
Registered User
 
Nilss avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 1 433
Jag vet flera i min familj som verkligen har förutsättningar för att lära sig vad maten innehåller och vad som är bra och har fått höra mycket genom åren från mig men som bara inte klarat av att tillämpa det hela med sin egen mat. Och sedan gått med i viktväktarna och lyckats strålande. punktsystemet är förenklat och kan inte ensamt fungera. Men ihop med lite kunskap och de många bra receptråd de ger så ger de en bra grund. Mycket är såklart likt byggardieterna som har legat många år före *bantarna* men ändå. För många som bara inte villl tänka och räkna så himla mycket på maten men har ett visst hum om det hela så fungerar viktväktarna bra. För en byggare som helt normalt tänker en massa på maten, vad och varför allt är bra osv är de dock tämligen meningslösa.
Om man inte vet något så funkar nog bara viktväktarna om man följer receptplanerna då poängen ensamma kan bli helt galet.
Nils
Nils är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)