Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2002-04-22, 21:39   #1
Big_ShaQ
Registered User
 
Reg.datum: May 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 18
Post Gainers vs protein????

Tjena! Jag har nyligen köpt en gainers 4kg(eiselt). Undrar hur mycket jag ska ta? På anvisningen står det att man ska ta 1 dl=50g 2 gånger dagligen. Sen undrar jag ifall man kan ta protein när man "bulkar". Vill lägga på mig så mycket vikt som möjligt. Eftersom jag nybörjare när det gäller kosttillskott så behöver läsa på lite mer och exprimentera mig fram. Jag tränar 3 dar strejk vilar 1 dag och tränar 3 igen vilar 2 dar. Förutom det äter jag 5/dag + försöker att äta mer än så. Än så länge jag har inte lagt så mycket på mig. Tror att jag en kroppsfett på ca 8-12%! Glömde tillägga att jag har tränat i 2 år och gått upp 20 kilo. Under 2001 slarvade jag med träningen vilket gjorde att jag tappade 4 rena muskler. [img]null[/img]
Big_ShaQ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-23, 09:27   #2
Stickboy
Erfaren Medlem
 
Stickboys avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: stockholm
Inlägg: 170
Post

hej ju mer du tar detså större kcal tillförsel får du och destå mer går du upp.

svårt att säga exakt hur mycket du skall ta, du får prova dig fram om du vill gå upp i vikt gäller det ju att äta mer än du förbrukar.
Stickboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-23, 12:46   #3
Petrus
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: sverige
Inlägg: 1 232
Post

Va fan?
Om du tränat i 2 år och gått upp 20jg behöver du fan ingen Gainer!!!
Bara fortsätt kör som du gjort innan!
Vänligen,

Petrus
Petrus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-23, 12:58   #4
Peter
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2001
Inlägg: 1 121
Post

Jag tycker du ska göra exakt som du gjorde förra gången när du gick upp 20 kg på sex månader.

Så här skrev du då: "Jag är en kille som tränar naturligt och har ökat ca 20 kilo på 6 mån. Skulle behöva träningens-kost tips. Har tränat hittills naturligt (utan kosttillskott). Jag tranar minst 4 gånger/v och ater vanligt mat. Snälla hjälp mig"

Du påstod sen att du inte lagt på dig något fett. Synd att dina ökningar stannat av helt nu och att alla de ökningar du gjort på två år skedde under 6 månader. Försök kom ihåg hur du gjorde då så blir det nog bra.

Peter
Peter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-24, 14:56   #5
Big_ShaQ
Registered User
 
Reg.datum: May 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 18
Post

Tjena Peter! Jag tränad intensiv och satsat upp till 200% första sex månaderna. Jag ökade 16 kilo de första 4 månaderna och därefter 4 kilo. Fick vid detta tid hudbristningar över hela kroppen, vilket gjorde att jag tog lite lugnare under kommande månaderna. Under 2001 jobbade jag mycket och tränade högst 3 månader. När jag började träna gick jag i gymnaset och bodde hemma hos familjen. Nu bor man inte längre hemma.....
Big_ShaQ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-24, 15:18   #6
Hackstait
Junior Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 34
Post

Citat:
Ursprungligen skickat av Big_ShaQ:
<STRONG>Tjena Peter! Jag tränad intensiv och satsat upp till 200% första sex månaderna. Jag ökade 16 kilo de första 4 månaderna och därefter 4 kilo. Fick vid detta tid hudbristningar över hela kroppen, vilket gjorde att jag tog lite lugnare under kommande månaderna. Under 2001 jobbade jag mycket och tränade högst 3 månader. När jag började träna gick jag i gymnaset och bodde hemma hos familjen. Nu bor man inte längre hemma.....</STRONG>
Öka du 16kg på 4månader??

Jag har ju ökat 17kg på ett år, men nu är det dags & komma iform på riktigt!! Vad gäller hudbristningar så har jag nog värre än någon annan, T om på underarmarna. :p
Hackstait är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-24, 15:29   #7
Alex85
Lookin' unsharp.
 
Alex85s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: stockholm
Inlägg: 334
Post

Asså fan det går väl inte 16kg på 4 månader? Med anabola kanske det går men med naturlig träning borde det va omöjligt. Hur gammal är du?
Alex85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-24, 15:34   #8
Daemon
Registered User
 
Daemons avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: 054
Inlägg: 468
Post

Läs om viktökning: http://www.ironmag.com/ct_20lbs.html

//Daemon
__________________
"I have not fought my way to the top of the foodchain to be a vegetarian"
Daemon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-24, 15:50   #9
Matte
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Jag satte mina svågrar(tvillingar) på ett bulkprogram typ Supersquats, 2-3 pass i veckan baserat på BreathingSquats samt mängder med mjölk och mat, de gick upp något liknande. Bör tilläggas att de inte tränat med vikter innan samt de var 17 år gamla. Uppskattar att ca 3/4 av viktuppgången var muskler/vätska 1/4 fett.
MVH/Matte
  Svara med citat
Gammal 2002-04-24, 16:45   #10
Hackstait
Junior Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 34
Thumbs up

Apropå viktökning. Jag har den senaste tiden ätit fettsnålare & tagit 1tim promenader varje dag. Jag har minskat min midja & jag känner mig lättare.

Men idag så vägde jag mig 113kg!! :mad: :p

Nu djävlar börjar det likna nåt!! Har finfina hudbristningar över hela kroppen! :o
Hackstait är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-24, 18:06   #11
Stile
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Citat:
Ursprungligen skickat av Hackstait:
<STRONG>Apropå viktökning. Jag har den senaste tiden ätit fettsnålare & tagit 1tim promenader varje dag. Jag har minskat min midja & jag känner mig lättare.

Men idag så vägde jag mig 113kg!! :mad: :p

Nu djävlar börjar det likna nåt!! Har finfina hudbristningar över hela kroppen! :o</STRONG>

113kg, satan du måste vara grov. Du är väl 178cm? om jag minns rätt. Samma längd som mig. Kör hårt.
  Svara med citat
Gammal 2002-04-25, 10:27   #12
Big_ShaQ
Registered User
 
Reg.datum: May 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 18
Post

Tjena KingAlex! När jag började träna så va jag 19 och hade aldrig tidigare tränad med vikter. Jag körde med min kusin som du vägde 115 kilo och han satte verkligen press på mig. Under denna tid kände jag aldrig något hunger, åt minst 6-8/dag. Gick aldrig ut och festade då. Sov senaste kl 23.00 varje kväll....det va många som trodde att jag gick på steorider och de kollade ganska mycket på gymet där jag träna. Kollade efter ifall jag hade nån akne på ryggen och hur jag betede mig. Det roligaste som jag har hörd va kille som gick i samma som polare. Han sa till min polare "Kolla hur tungt han kör, inte äns jag kan köra så tungt! Han går verkligen på steorider eller nåt". Det värsta va att han spredd detta falska rykten. Så jag gjorde det bästa av the moment, tränade med linne nästa pass. Roligt att se att vissa människor kan verkligen vara intelligenta!
Big_ShaQ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-25, 14:44   #13
kreator
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 42
Post

Skit att det ska vara så lätt att bli misstänkt.
Skulle jag bli riktigt grov så kommer ju alla att tro att jag dopar mig eftersom jag har akne på ryggen.
man får väl ta bild på ryggen nu så man kan visa folk att man även hade akne när man var tanig!
__________________
Kreator
kreator är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)