Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-07, 21:11   #16
DieErste
Registered User
 
DieErstes avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 651
Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen Visa inlägg
Om du har 1850 i bmr och låg aktivitet säg x 1,2 (=2220) bör du Max äta 2220-500 dvs 1720/dag för att gå ner 0,5kg i veckan.
Mitt tips är att aktivera dig mer så du slipper cutta mer mat. Du har antagligen också som jag en låg ämnesomsättning helt enkelt.

Personligen på kroppsvikt av 89 kg behöver jag ligga på ungefär 1900kcal/dag för att gå ner 0,5kg i veckan och då är det träning 1timme om dagen 6dagar i veckan (styrketräning/promenader) och minus ytterligare 2-300 kcal på min enda vilodag. Har för övrigt ett aktivt jobb med mycket gå omkring, stå upp, skynda.
Ja det är väl så, kör ju iofs 90-120min varje pass men det är väl helt enkelt på nåt vis minska underskottet som gäller. Ska kolla veckans intag och vad vågen/spegeln säger på söndag och de hur mycket man behöver korrigera
Därefter. Under 1700kcal blir svårt tror jag om man ska ha proteinintag på 200g så efter det får det helt enkelt bli till o lägga till promenader precis innan man bryter fastan på vilodagarna men vad gör man inte för att bli av med lite fett
__________________
Påbörjad Journal
DieErste är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-07, 21:37   #17
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123 Visa inlägg
Höstdeffen 2012 blev snittet cirka -780 kcal/dag där jag började högt för att sedan successivt sänka underskottet ju lägre BF jag hade. Åt i snitt ~2500 kcal/dag och total viktnedgång under 15 veckor blev alltså 11,6 kg.

Vårdeffen 2013 blev snittet cirka -280 kcal/dag, där jag låg omkring detta varje vecka +/- 200 kcal. Åt i snitt ~2700 kcal/dag och tog 15 veckor att tappa 3,9 kg (dock 4,8kg fett, så ökade i LBM).

Inte helt otippat så fick jag bättre resultat av senaste deffen, men den tog alltså lika långt tid att tappa ~1/3 av vikten mot föregående deff!
Ungefär när börjar du sänka ditt kaloriunderskott (vid vilken ungefärlig bf) ?
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)